tisdag, januari 02, 2007

NYTT ÅR! Jadda jadda.....

Snörvel..... jag är förkyld för 1845:e gången den här hösten! Jag blir fan aldrig bra, jag vägrar o äta penicillin oxå! Hatar allt vad mediciner heter.... men fortsätter det såhär får jag väl lov o äta den där kuren!!

Det nya året inleddes med fosterställning i sängen till ca: 16.00 igår eftermiddag! SNARK! Jag o mannen fick ligga o glo på Ugly Betty`s maratonsändning hela eftermiddagen! Jag åt chips o drack nån jäkla tropical läsk så jag blev grön! Hmm.... tycker ändå inte jag va så blaskig så att jag förtjänade en heldag i sängen! Men.... det kan bero på att jag stod vid grytorna hela nyårsafton o glömde totalt att fylla på med varken vatten eller mat!

Maten blev jättebra o den räckte, mitt eviga orosmoln när jag bjuder på mat! Ska det räcka, spelar ingen roll om jag tillagat en hel gris till 2 personer, RÄCKER DET????

Vi ansträngde oss lite extra med dukning så att sluresultatet faktiskt blev kanon!

Sen att vår lägenhet ser ut som nån dragit en brandbomb, skickat in 40 galna ungar, kastat runt 40 paket leksands knäcke, hjulat i sofforna och hällt vatten i TV:n är ju en annan sak! Igår låg jag som sagt hela dan så någon städning blev inte av *skäms*, måste ta tag i det idag!!!

Hmm... idag är man tillbaka på jobet, hade skaplig jobbångest igår! Vill inte vill inte vill inte!! Men... efter mer än halva dagen är man inne i det igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Eller hur??
Fyyy vad man nojjar sej när man bjuder på middag..
Jag överköper mej alltid..så nu sitter jag här med en jävla massa cider och vin och rester för en vecka framöver...*hehehe*

Ska vi ta en bartömning?

Kram

niinis sa...

Oh fy fan....jaa det gör vi! Bartömning...YES. En fet Whiskey kanske skulle hjälpa mot förkylning´!!! :)

Anonym sa...

Ja hjälper inte 10:årig whiskey mot en förkylning så vet jag inte vad som gör :)
Jag fick en flarra av en leverantör men jag dricker inte skiten *S*
En och en halv dunk rödvin,,1 flaska starkvinsglögg,2 vanliga vinglögg, ett antal bacardi breezers och xider..Plus lite bacardi-äpple och andra "slattar"
Så ser mitt barskåp ut..

Vi planerar in en bartömning helt klart ;)

/Cian

Anonym sa...

Här såg det oxå ut som ett bombnedslag efter nyårshelgen. Vi har haft besök hela nyår och det är ett evigt städande och plockande. Speciellt när det är barn inblandade.

Vi kan ha bartömning här oxå. Småslattar i en hel del flaskor. Själv höll jag mig till vin och champagne på nyårsafton, vilken skallebang det blev dagen efter bara. Ojojoj...

Så kan det gå. Vår mat räckte oxå. Blev till och med över till min stora glädje som mumsade i mig supergoda rester dagen efter.

God fortsättning på 2007

Kram