söndag, januari 07, 2007

DEJTEN med stort D!!!

Idag har jag gjort nåt som man kanske inte gör så ofta i sitt liv. Går på dejt med tjejer man aldrig träffat..... okej, man kan vara 20 bast o fnissa med brudar o snacka killar me några på tunnelbanan, man kan va 65 o träffa skator i samma ålder på en syjunta....

.....men att uttryckligen ta saken i egna händer o ge sig ut för att träffa tjejer man bara haft nära kontakt med på nätet, fått vara anonym och helt plötsligt fläka ut sig själv ända in på bara skinnet. Det mina vänner är faktiskt läskigare än man tror!

Började med en hektisk förmiddag, i med frukost....skulle det bli nån dejt? Ut på nätet o kolla läget...jajamensan, dejt it is!!
Hoppa i bilen med ungar o karl, efter nån mil pajar ena vindrutetorkaren.... in på macken o fixa den. Några mil till så ser vi att motorhuven inte är ordentligt stängd, snark! Inte idag...o inte nu... jag som skrivit att jag är tidsoptimist oxå...skämmit! :)

Springer in, karln letar parkering och kör vidare. Rädd....kutar in o stirrar på allt som kan tänkas vara Cian eller Pendlis. In i svängdörrarna och där är dom....cian är den första jag lixom känner in...har gluttat på lite diffusa bilder på hennes sida, bredvid en tjej som jag inte greppar kan vara Pendlis....jag trodde ju hon såg helt annorlunda ut! Men överraskningen var åt det bättre hållet!

Fiket.... okej, såg att tjejerna inte diggade stället. Tror inte jag ens tänkte på stället... jag var helt uppslukad av dessa människor jag äntligen fick se, öga mot öga! WOW...det var en cool upplevelse!

Cian: Hon va som jag hade sett i huvet, det var som o träffa en kompis från förr...typ att man hade gått i samma klass eller så! En lite blygare tjej.....fast ändå inte tror jag... inte innerst inne, hon med 2 glas vin så står hon i sofforna o hoppar till "Run to the hills" me vinglaset i högsta hugg! Hon kommer växa som fan... nu är första dejten avklarad! :D Jag storgillar hennes blogg, hon är min tryggis på bloggen...där hittar man alltid ett inlägg och där får man alltid en kommentar på sin egen.... o peppning om man behöver det! Såg att hon själv skrev att hon var blyg.... men jag tror hon peljade av oss, hon är inte sådär klantig som jag....jag babblar tills jag knappt får luft, jag borde kanske va tyst nångång! :) Det är tack vare Cian denna dejt blev av... hon är den driftige av oss! :) Hennes Vilding va rädd för mig, snyft....filåt Vilding! Jag ska ta på mig Kalle Anka dräkten nästa gång vi ses ;)


Pendlis: Som sagt var...jag blev ju så förvånad av hur hon såg ut! Min bild i huvet var inte ALLS som jag hade tänkt...men ni vet, ibland skär det sig då....men nänä, inte nu! Hon va mycket bättre än jag hade förväntat mig! Hon o jag var nog rätt lika på nå sätt.... inte bildligt men på nåt annat sätt, hmmmm svårt o förklara! Hon är en busfia.... tror jag måste döpa om henne till en busfia :) Hennes sätt stendiggar jag.... Men, busfia e lite skraj för att hon "visat" sig. O så såg jag att hon nu hade något av en klump i magen av träffen! Nääääääääääääääää Pendlis! Det här är ju vår hemlighet!! Ingen kommer få veta nåt i alla fall..... INGEN. Well om du själv berättar nåt då ;) Man vill träffas meeeeeer!!!

Jag har fått 2 nya kompisar idag känns det som! O det är härligt när man snart är 35 kan jag lova! In med ny energi, in med nya värderingar, in med ny syn på saker! Jag älskar det! Jag kände från första stund när jag träffade er att jag kände mig trygg med er, inte ansträngd utan bara mig själv...... som mina tjejer! My girls.... my homies! Ja, ni vet!

jag ångrar mig inte ett skvatt... jag är jätteglad att jag gjorde det! O vill träffas meeeeer! Nu ska jag börja bunkra vin för framtida träffar, hahaha!

LOVE YOU GIRLS!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Och huuuuur visste du det?

Att jag brukar stå och vråla med glaset i högsta hugg??
HAHAHA..
Du träffade nog huvudet på den berömda spiken

KRAM på dej..Och JA det är klart att det ska drickas vin...

/C

niinis sa...

Hahaha...det syns ju på dig! Du vet till synes blyga brudar e ju galna när dom blir varma i kläderna! Hahahaha.....

Kraaaaaaam hjärtat!

Anonym sa...

Nä va fan. Här sitter jag å är alldeles varm. Vilka fina grejer du skriver, Niinis!!

Vad säger ni? Vi kan väl boka dejt nr 2 på en gång? Med vin såklart. Jag är fet-på, som man säger på homievis.

Underbara ni.

Kram från busfia!

niinis sa...

Jaaaaaaaaaa.... vi bokar på en gång så kan man planera in det i almanackan!

När skulle passa er då tro?

Anonym sa...

Klart vi ska...
Jag måste kolla när Maken jobbar bara då han jobbar var tredje helg..
(om jag ska vara vilding-ledig och det skulle ju vara trevligt om vi ska dricka vin)

Jag vet varför han var rädd för dej...
Han har svårt med svarthåriga människor..
Hahaha låter helskumt men när systerdotter färgade håret svart blev han helskraj och bara grät hela tiden...Han vart tom bang för moster när hon färgade svart...
Hmmm..Jag har närt en liten rasist vid min barm tror jag...Hahaha

/Cian

Anonym sa...

Det låter som att dejten verkligen gick bra :).. vad kuuul!!

Tack för senast.. det var länge sen jag skrattade så gott :)))))))

KRAM Ulrica H.

niinis sa...

Cian: Hahahahaha..... ja då var det väl inte så konstigt då :D Stackaren.... fy, får blondera mig till nästa gång vi ses! :))))

Ulrica: Heeeeeeeeeeej tjejen!! Ja, som synes så gick det kalasbra det där! :D Jag som va så nervös :( Fasen gumman, jag har ju glömt bort namnet på din sida, ja jag vet...minnet är inte det bästa!

Haha, ja vi fick garva loss lite sist, sånt e alltid kul... måste träffas oftare tror jag!

Kraaam

Anonym sa...

Jag hade så gärna velat vara med. Fan att det ska vara så långt till Stockholm från mig.