fredag, januari 26, 2007

Åtgärdspaket nr 1

Gooodmorning....

Pirrandet fortsätter och fredagen är här. Jag får nog lära mig att leva med det här pirret..... :(

Vet ni, jag har börjat RITA! Det här kanske låter lite konstigt...... men jag har länge sagt till gubben att jag ska börja rita tauteringar! Jag har en slags skapar-ådra....nåt konstnärligt som jag ärvt av nån i släkten.

Igår satte jag mig me en skön blyertspenna o började........

Det är nåt som händer med mig när jag gör sånt..... låt oss kalla det skapa...nej fy fan va töntigt det låter...men när jag gör något som kräver lite konstnärlighet kanske...ANYWAY.....
När jag gick make-up skolan och skulle sminka så blev jag precis likadan, blir fortfarande så på sminkningar!

Jag blir högröd i ansiktet och på bröstet, känns som jag stirrar "blint" på det jag håller på med....nästan som en egen värld! Svårt o förklara men det är nåt som känns annorlunda.

SKUMT!

Idag ska min gubbe ta me mig på nån liten överraskning! Han har nog tyckt lite synd om mig i veckan här me pirret.... stackars karl! Fy fan.... han har det nog inte så lätt emellanåt!

* PMS häxa med stort P När jag är som värst känns det som jag vill kasta ut alla från huset, irritationen kokar i kroppen...försöker frenetiskt bita mig i både läppar, tunga o kinder för o inte va elak o så bara ploppar det ut!! Det ena taskiga efter det andra!! Fy fan..... alla trippar på tå o hukar sig så fort jag börjar prata!

Åtgärd: Har börjat äta Magnesium, det ska vara bra för PMS!

* Hypokondrisk, han ska gärna ha svar på tal så fort jag klurar på diverse sjukdomar! Får jag ett svar i form av "vet inte" så smäller jag nästan av. Ge mig nåt...LJUUUG...vad som helst.
Hmrph.... jag vet, det låter sinnesjukt!!

Åtgärd: Håll inne med div. hypokondriska utbrott....känn inte efter o ta dagen som den kommer!

Ja det var 2 punkter...finns säkert miljoner till.... men dom tar vi en annan dag!! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trodde du menade nåt annat "pirr" :D
det hade ju iof vart trevligare eller hur! :)

Kan det vara kylan som gör pirret eller sminket? stress...finns mycket att ta på.
Hoppas i allafall det snart går över,annars blir du ju "ännu tokigare" ;)

Låter mysigt med överraskningar =)
Hoppas helgen blir bra/Kram

Anonym sa...

Jag blir precis likadan när det gäller kreativiteten. Jag går upp i mig själv och kan inte tänka på någonting annat. Det skenar fullständigt och jag är helt uppslukad. Jag tappar fokus på tid och rum och drömmer på nätterna om det jag gör. Mina drömmar är numera uppbydga som en scrapbook....

Knepigt, men sån är jag. (sägs det på skånska låter det mycket bättre, i Tiffany Persson stil typ)

Hoppas pirret försvinner snart så du får ordning på dig själv. Här pirrar det ingenstans men jag är förväntansfull inför Stockholmsbesöket på söndag. Ska bli skitkul.

Må så gott och ha en trevlig helg. Kram

Anonym sa...

Åååhh en överraskning..Så trevligt..Den enda överraskningen jag får är när han har lagat mat..Smakar det skit eller inte liksom..

Näää hahaha fy fan vad taskig jag just var mot kära maken..han försöker ju iallafall..

Jag är inte ett dugg konstnärlig annat än att jag tycker om vackra saker..Rita finns inte på kartan..även om jag var duktig förut..men jag har tappat totalt..


KRAM

niinis sa...

Garbo: Ja....övrigt pirr är välkommet! :)
ha en bra helg du Å!! Kram

Malliz: Ja...det måste vara konstnärsådran som sätter igång när man blir sådär skum... ;)
Ha så himla kul i sthlm nu Malliz Palliz...

Kraaam

Cian: Ja najs me överraskningar faktiskt.... det behövs...

Hahaha..smakar det skit eller inte, hahahaha....

Kraaaaam