tisdag, januari 16, 2007

Sagans värld....

Sådärja.... precis ätit lite kycklingpasta här..... suttit vid datorn alldeles för länge vilket gör att jag känner mig kutryggig.... gammtant lixom! :(

Ögonen är alldeles grumliga efter en heldag med linser...mina glasögon har nån vart här o snott tror jag, hittar dom ingenstans!

Så...det var kvällen gnäll.....

Vidare ang kvällen.......

Lillkillen håller på o pysslar i sitt rum, av nån konstig anledning håller han sig på sitt rum när han vet att jag är vid datorn..... han tror ju att både lasermannen och hagamannen ska dyka upp på övervåningen när han är här uppe själv! Vi hade diskussion om det här tidigare..... Vi har nämligen ett ställe som heter Haga här utanför stan, då trodde minsann han att Hagamannen bodde där o därmed bodde i närheten. Han har ingen aning om vad hagamannen gjort mer än att han inte är snäll..... samma sak med lasermannen, det trodde han va nån slags robot som gjort människor illa. Inte helt fel förstått enligt mig iofs.... men någon robot är han ju kanske inte! Hmmm...jobbigt det där när dom hör en del av historierna o så ska stackars mamma ta sig ur det utan att ha skrämt upp sin son samtidigt som han ju sakteliga ska in i den brutala världen där det tyvärr finns hemskheter...frågan är bara hur man introducerar sitt barn till en hemsk värld. Ursäkta mig men det är fan ingen lätt grej.......

Det blir till att läsa en saga för honom innan läggdax, en sån härlig saga där inga hemskheter finns..... tänk om det kunde va så på riktigt! Fast å andra sidan skulle vi kanske va rädda för drakar, talande träsktroll och flygande mattor då istället :)

GYNATT!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åhh lilla gubben..
Ja han kommer ju in i en ålder där de börjar bli medvetna om att saker och ting inte är så jäkla kul....
Usch varför får man inte kokonga in sina bäbisar tills de åtminstånde är 15??

Vilding blev jätterädd i går när vi kollade på Toy Story..För elaka grannungen Sid..Han började faktiskt gråta och gömde sej bakom min rygg varenda gång sid visade sej på filmen..

Jahåhåjaja..

God morgon förresten :)

niinis sa...

Gomorron!

Ja usch... tänk om man fick ha dom inlindade i nån sjal runt kroppen till dom blev minst 20 :) Fasen, ibalnd känner man sig bra otillräcklig :( Men men, livets gång.....