torsdag, januari 18, 2007

Uppfostran?

Ibland kan det vara väldigt gynnsamt att skriva blogg! Jag la in en gliring till maken igår på lunchen.... frågade lite försiktigt om han hade läst min blogg på länge. Eftersom han är lika nyfiken som jag så läste han ju.... och eftersom han har ett sååå gott hjärta så såg han till att ljuga båda ungarna till månen!

När jag nämnde att mamma nog inte skulle bada idag men att mamma skulle följa med till badet och träna på övervåningen istället, blev det ju som väntat ett jäkla liv! Mungipor ända ner till backen, korslagda armar och stampande steg in till vardagsrummet!
Varför är det så viktigt att JAG är me?? Jag fattar inte?? Maken som är hundra gånger roligare lixom...han orkar kasta runt dom i vattnet och så är han nog mer i deras stadie o faktiskt tycker det är kul o bada. Jag sitter ju som en flodko i nå poolhörn o har fobi för allt jag nämnde igår!

Maken räddade mig ur situationen med galet tjuriga ungar o sa: "Mamma har haft ont i ryggen ida o behöver träna den lite...." Fan va bra han e ibland, lossasfassan! Lite stämmer det ju.... det där me ryggen alltså! O träna blev det oxå...

I duschen råkade jag se EN busktant...... skyndade på minstingen o kunde inte låta bli o le eftersom jag lyckades träffa en! Är glad att vi precis missade busktvätten oxå.... tror att det skulle kunna sätta spår i sonen i framtiden! Han kanske får sån konstig bild från barndomen som etsar sig fast i hjärnan. Så sitter han med gråten i halsen på sin backpacker resa i Thailand o berättar det för polarna som tycker han är pervers.... hua!

Att bero på snusk, mina barn tycker det är skitskoj me prutt o allt som har med deras nedre regioner att göra. Det hör till åldern, dessutom hetsar dom varann o hitta på för att sen ligga o gapskratta tillsammans i soffan. Igår efter badet hade vi precis satt oss för att äta...framför TV:n.... jag o minsting sitter ju alltid bredvid varann. När han ska ner för att plocka upp ett strips på golvet lägger han av en ordentlig brakare....säkert inte meningen eftersom han böjde sig ner! :)

"Men Elliot, usch....så gör man ju inte! Inte vid matbordet!" säger jag..... sen kan ju jag oxå tycka att det är lite kul när dessa små kan få ur sig såna höga ljud....varför jag får hålla mig för skratt. MEN, här går uppfostran före skratt!
"Vill du lukta?" säger han.....o så gapskrattar dom bägge två!

Vart tog min uppfostran vägen?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du hade tur som lyckades klara dig ur badsituationen ;)
Jag veeet man får så dåligt samvete för jag e likadan eller vill säga var,lovade en massa när han va liten som jag absolut inte ville och lyckades ta mig ur i sista stund men samvetet gnager ännu dessvärre :/
Kunde jag inte ha offrat mig för sonen,han e ju stor nu och behöver inte sin mamma längre....

Sånt där man tänker på efteråt...

Ja! ska vi gammgummor ;) starta band! :D
Jag på bas Cian trummor du kompgitarr Malliz på lead och Pendelgumman kan sjunga,det vet vi ju redan ;)

niinis sa...

Garbo: Ja.... jag gör nog vadsomhelst...bara jag slipper badet!!!! Allt annat jag lovar, håller jag.... så är det! O nuförtiden skrattar barnen åt mig när vi pratar badhus..för dom vet hur illa jag tycker om det!

De gick ju bra ändå, jag tittade på dom hela tiden... tränings-stället ligger så man ser hela badhuset..piuh, som tur är! :)

Ja, det där bandet lät ju intressant, hahaha! :)

Anonym sa...

Ett band? Jag har inte en enda musikalisk ton i kroppen fast hålla takten kan jag ju.

Skönt att du slapp bada men det är ändå omklädningsrummen som är värst. Det där med damer och deras veckotvätt i de gemensamma duscharna har jag aldrig förstått mig på och går man någon gång in i bastun sitter de och fläker sig och visar hela murvan.

Det är ju så man blir rädd.

Att barnen skrattar åt sina pruttar handlar inte om dålig uppfostran, det är humor. När jag någon gång släpper mig har jag oxå svårt att hålla mig för skratt. Var glad att dina barn har humor...

Må så gott. Kram

niinis sa...

Malliz: Jaaa.... dom e skitroliga... bara det att jag kanske tycker att man kan spara brakskitarna till efter maten :D

Jupp...helt rätt beträffande omklädningsrummen.... jag ska försöka o inte bli en sån tantaluna när jag blir stor ;)

Anonym sa...

Självklart ska man inte prutta vid matbordet ;)

Anonym sa...

Vi skyller på Hulda vi..Eller åtminstene jag..vilding skyller på mej *S*

Kram
/Cian

Anonym sa...

Asså jag må vara barnslig och hemsk men pruttar är heeeelt och hållet tillåtet här hemma. Vi tycker alla att det är fantastiskt roligt och skrattar så fort någon råkar...

men (som Tony i Let's Dance säger)...

... vi är noga med att lära dem att det INTE är okej att släppa sig när vi har gäster eller är hemma hos andra men så länge vi är bara vi så pruttar vi hej vilt ;)

/fru P med otroligt barnslig humor

Anonym sa...

Band förresten? Har jag missat något? Jag är på ;)