onsdag, januari 17, 2007

Badhus-fobins allvar........

Usch...vid ett svagt ögonblick igår kväll så lovade jag minstingen att vi skulle till badhuset ikväll...... OH NEEEEEEEEEEJ!! Varför gjorde jag det? Jag hatar ju badhus! Maken blev chockad så han nästan slog i backen när han fick veta att vi skulle dit...heeeela familjen...inklusive mamma!

"Är du allvarlig?" frågade han...... Ja, som ni förstår är det inte vanligt med dessa besök. Har fortfarande inte bestämt mig för om det blir ett träningsbesök istället...men fan, jag känner mig taskig då, jag har ju nästan lovat att jag oxå ska bada! BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.... hur tar jag mig ur denna knipa nudå? *slår mig hårt i huvet*

Vad är det som gör detta obehag inför badhus-besök?
Jag vet inte...men när jag tänker badhus.....

*så ser jag massa tanter i badmössa som simmar längd efter längd, råkar man stänka lite när man passerar varann gör dom en ful grimas o sen är leendena vid varje möte ett minne blott. Jag stänker nog lite.... jag kan inte simma sådär fint...sådär så man skrider fram.... dessutom orkar jag ju fasen inte simma så värst långt, det är ju råjobbigt!

* jag ser ungar som hoppar högt o lågt...gärna i närheten av mig när jag simmar. Då kan jag bli sjukt irriterad o protestera med att genast kliva upp ur bassängen.

* när jag hänger i mellanpoolen där minstingen håller till är det precis sådär lagom varmt så det nästan är störande lagom...liiite liiite varmare så hade jag kanske njutit av det. Simpoolen är ju alltid vidrigt kall vilket gör att du måste simma frenetiskt fram o tillbaka för att få bort den blå färgen från läpparna!

* i dusch o bastun då. Då ska dom här tanterna göra veckotvätten. Dom har med sig den ena konstigare svampen än den andra o skrubbar sig röda, dom generas inte av att sitta på bänken i mitten av duschutrymmet o tvätta busken ordentligt! O då snackar vi oftast urskogsbuskar som jag nästan är rädd för....

* när jag väl hämtat mig från busktvättarna i duschen sätter jag mig i bastun som för min smak är pissljummen, jag är finne o bastar stenhårt. Gärna så jag nästan svimmar av.... Det enda som händer i den bastun är att man blir sjukt torr i näsan o måste gå ut innan den krackelerar alldeles!

* omklädningsrummet då.... ALLTID hamnar jag precis bredvid busktvättarna med skåp, som sen tar fram fotcremen, hudlotionen, ansiktcremen, ögoncremen, balsamsprayen m.m. m.m. o sprider ut sig. Jag känner mig allt annat än avslappnad efter duschen varför jag snabbt snabbt klär på mig o minstingen o rusar ut alldeles knallröd av rodnad, torr av bastun och rösprängd av klorstänken i ögonen...

OCH ÄR GLAD ATT DET ÄNTLIGEN ÄR ÖVER!

Snälla nån... säg att jag slipper badhuset ikväll!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Goa kära Nina... du ska nog inte lova att åka till badhuset så ofta :))

Alltså, jag har skrattat här så jag får ont i huvvet *S*.. jag måste nog utnämna dig till internetvärldens roligaste bloggare :)))))))))

Men hur blev det till slut??
Fick trollet sin vilja igenom att åka och bada??

kram Ulrica

niinis sa...

Hej gumman! Jaa... jag har ju lovat så jag måste lixom ge mig på det..... men försöker på nåt sätt komma undan! :(
Gumman, grattis till minus 1,7 kilo...GUD VAD DU ÄR DUKTIG TJEJEN!

Massa kraaam till dig!!

Anonym sa...

Jag har utvecklat någon slags fobi mot badhus de senaste åren, bara lukten får mig att känna ångest. Jag hatade att åka dit med klassen på mellanstadiet och jag blev alltid röd i ögonen av allt klor.

När jag var i Stockholm i höstas var jag och kompisen och solade på Eriksdalsbadet. Solarierna (heter det så) låg uppe på en balkong typ, högt över bassängen och öppet ända ner. Jag lider av svindel och efter fem minuter i solariet får jag panik och hjärtklappning. Jag hörde alla barn skrika och leka i bassängerna och jag fick avlägsna mig så fort jag kunde. Det är vad jag kallar badhusångest/svindel.

Hoppas det dyker upp ett litet förhinder på något sätt så du slipper, annars är det nog bara att bita ihop är jag rädd.

Kram

Anonym sa...

Har de inga stolar, där du kan sitta i badrock och läsa under tiden?

Anonym sa...

Skyll på mensen...Och sitt i nån bekväm stol..läs en glassig tidning och kika över glasögonkanten på dina små telningar ....

/Cian

Vi har lovat att vi "nån" gång ska åka till sydpoolen*äventyrsbad*
Som tur är är vildingen bara 3 så han glömmer fort :)

Anonym sa...

Jag gillar inte heller badhus,tänk om man ändå finge va ensam nångång typ ha så mycket pengar så man kunde hyra :D

Tycker badhus är ganska så äckliga faktiskt,snuskigt med allt folk som man inte vet nåt om typ fotvårtor o sånt snusk :/

...men trots det var man ju tvungen att tillbringa lite tid där när sonen va liten...

Nu har jag länkat dig med =)

Anonym sa...

Välkommen i klubben, här är en till som inte gillar badhus! Ändå ska jag göra som dig, bege mig dit framöver. Inte med sonen, utan själv för att simma (vilket jag faktiskt gillar) och för att få något som jag har hört kallas motion *s*

mumrik sa...

Nu vet inte jag vilka djungelregler som gäller på damernas...men det låter hemskt...

Bastu däremot tycker jag oftast är lite mesigt i Sverige över lag. Tur så har bastun på gymmet en fast inställning på MAX värme och den brukar ösas med en massa vatten i tid och otid...så det är en riktigt skön upplevelse...brännande varmt...men man blir riktigt ren... :)

niinis sa...

Malliz: Shit.... jag tränar ju däruppe..där du var på solariet... jag får oxå nojja ibland när jag är däruppe, fyy!

Alis: Joo... sån uppvärmd plats...men då har jag nog 2 sura ungar med mig hem!

Cian: Jaaa...de lät ju fruktansvärt bra... kanske ska ta på mig peruk oxå så dom små liven itne känner igen mig! :)

Garbo: TACK! Ja, alltså...dom där vårtorna är ju oxå bra jäkla äckliga...isch! Ännu ett skäl att hata badhus!

Liza: Ja, det är ju det som är dilemmat, träningen man får av att simma är ju grym...så varför gillar jag det inte?!

Mumrik: Låter som en bastu i min smak, det ska va så att man hukar sig när värmen sköljer ner från taket! GÖTT! Djungelreglerna va gäller busktanterna har dom nog hittat på alldeles själv..låt inte mig bli en sån! FY FAN! :)

Anonym sa...

Ha ha ha, jag skrattar också så jag får ont. I magen. Å jag känner igen mig också. HATAR BADHUS. Som tur är så går min Äldsta på simskola där vi föräldrar bara får vistas i kafeterian (jobbigt öh).

Badhus gives me the creeps. Värst är den där gynekologsbelysningen som gör att man nästan måste kisa. Å omklädningsrummen med alla äckliga hårstrån man måste gå slalom förbi för att de inte skall fastna mellan tårna.

Å så har jag fotfobi. Alla måste ju gå barfota. ÄCKLIGT.

Puss på dig /fru P

niinis sa...

Pendlis: Haha...har du oxå fotfobi? Dom är så jäääkla äckliga... helst andras! :(