måndag, januari 08, 2007

Guldfiskminne!

Gäsp, morgon...dessutom måndag! Fy vad helger kan gå fort, helst när man har fullt upp....

Fy vad pinsamt i morse. Maken körde barnen till skolan som vanligt..... han ringde efter han lämnat o allt lät som vanligt! En minut senare ringer en fritidsfröken, HJÄLP e de första jag hinner tänka, vad har hänt??!!

"Ja hej, hörrudu...... det är planeringsdag på skolan idag! Och jag har dina barn stående här....."

Va???? Ja jävlar, just ja!! Så var det ju.... har skrivit upp det nånstans för längesen men det va ju längesen! Kasta sig i bilen o hämta upp dom!

Så nu sitter dom här på mitt jobb o ritar, räknar på räknemaskinen, springer runt och håller låda!

Mormor griper in om en stund, då får man kanske lite gjort...... eller inte!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha..Så där gjorde jag förrförra veckan..fast tvärtom..
Dagis ringer och undrar vart Vildingen är..Opps...Jag hade glömt att berätta att jag var ledig på fredagen..
Sen så glömde vi bort att han inte skulle vara på dagis förra veckan..Så vi lämnade glada i hågen..Men sa fröken.vad gör han här?
Det är inte lätt att vara glömsk eller allmänt förvirrad *S*

/C

niinis sa...

Cian: Ellerhur.... denna eviga förvirring! :)

Blir bara så trött på mig själv när man aldrig lyckas göra rätt! :)

Anonym sa...

Ha ha fan va skön du är. Vi har också planeringsdag idag men det drabbar inte oss eftersom våra tjejer bara går tis, ons, tor då de är sådana där stackars 15-timmarsbarn. Så fittigt är det. Fattar inte varför. Borde inte varje förälder få välja själv?

Nå väl... hälsa pojkarna!

Anonym sa...

hahahaha :))))))
Vi är nog jäkligt lika, du och jag... tro mig, jag talade om för Thomas igår kväll att hans kompis kunde inte sova över för det var ju skola... då står både Thomas och Hugo som två frågetecken och Denise säger att "mamma, du har verkligen ingen koll alls" ... *suck*

Hur man än gör så har man rumpen där bak vet du :)))

Svar till tidigare inlägg:
Vi träffas gärna oftare.. för himmel, så skoj det var.. men jag lovar.. när vi ses igen ska jag köpa med mig en extra pruttkudde *S*.. inga namn nämnda :))

kraaam på dig.
Ulrica
( http://ulrica.org ) *fniss*

niinis sa...

Pendlis: Ja, jag är ju så talanglös! :-( Nu är de små liven hos mormor i alla fall... o jag sitter här inne ;) Fasen måste ju försöka jobba nångång oxå....!!

Ulrica: Hahahaha..... ja, jag skratta så jag grät nästan! Typiskt min karl!! :-)