torsdag, januari 04, 2007

E jag sämre eller??

Tänk vad en del människor kan få en att känna sig lite sämre än andra....

Igår var det fotbollsträning för stora sonen! En liten kommentar om det: Fotboll i Januari?? Räcker det inte med innebandy 3 dagar i veckan? Har dessa tränare inget liv, eller har dom bara jävligt jobbiga fruar hemma som dom vill slippa?....... nåja......

Satt där o kikade när en utav föräldrarna kommer o sätter sig bredvid mig. Nu ska jag börja med att säga att jag gillar henne.... inga problem så.... men jag känner mig alltid lite sämre som människa när vi har pratat! Hon är lite äldre än mig, alltid fint blonderat hår i en söt liten tofs. Fin hy, sminkar sig inte speciellt mycket förutom ett läppglans som hon aldrig är utan. Hennes kläder påminner om ryttarkläder, igår hade hon knickers med rutiga strumpor och ett par kängor till, en täckjacka med rutmönster och ett par fina glasögon! Hennes lilla son hade en duffel.... bedårande söt!

Hon pratar alltid på ett mjukt sätt, ALLTID.... även om hon skulle vara förbannad känns det som! Hon har en jättefin relation med sin son som är lika gammal som min. Dom pratar alltid mjukt med varann, han verkar väldigt fint uppfostrad....mjukt uppfostrad.... Jag vet att min son gillar henne skarpt, "Hon är så snäll" säger han.... Dom bor i ett jättefint hus på det området jag bodde på när jag och exet levde tillsammans. Hon är omgift varav den lilla pojken.... Allt är så MJUKT (det är det enda ordet som ger det hela rättvisa). Hon har kanonrelationer med alla, hennes ex, hennes tonårsdotter, sin man, sin 10 åring, sina föräldrar och lilla bebben!

När träningen sen var över kommer min grabb, trött som en UV.... jag ger honom kläderna och skorna som han ska klä på sig...han har en kaxig och irriterad attityd. Hennes son tar hand om lillebror, busar lite och lyssnar ordagrant på sin mamma. Inget gnäll, ingen kaxighet utan bara mjukt!

Kan inte rå för det, men där sitter
... hon i fint ljust uppsatt hår, jag i skitigt svart slarvigt uppsatt hår.
Hon i pryda kläder, jag i träningsbrallor och en gammal jacka.
Hon med väluppfostrade mjuka barn, jag med en kaxig trött unge.
Hon i sitt fina hus, jag i vår sketna lägenhet.
Hennes mjuka tonläge och sätt, jag med mitt temprament och snabba tal.
Hon med sin fina relationer.....okej, där går itne jag bet, det har faktiskt jag oxå!

Men...... hur kan bara hennes närvaro göra att jag känner mig sämre?

Nån som känner igen sig??

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nope, det är säkert något tragiskt fel på hennes familj. Det är det med alla väluppfostrade människor...

niinis sa...

Chris: Hahahaha....Näää, tror du verkligen det??

Anonym sa...

Vissa människor får en att känna sig sådär. Såna där är varenda tjej i den här stan. De sitter i sina nybyggda miljonvillor med carport för två jeepar och lån upp över öronen.

Männen jobbar antingen som mäklare eller nåt annat skit och familjen verkar perfekt, men i vems ögon. Under ytan gömmer sig oftast hemska skelett som andas dem i nacken varje dag.

Otrohet och lögner är en del av deras vardag. De kan sminka sig hur mycket de vill och ha fina kläder, deras barn kan te sig hur väluppfostrade som helst..............öh, vänta. Nu har jag nog blandat ihop det med den där tv-serien. Eh........

.............Desperate Housewives heter den.


;)

niinis sa...

Malliz: Hahaha, ja tamejtusan..... förstår ändå vad du menar. Tror att jag försöker tänka så när jag träffar såna människor... men, de hjälper föga närm an känner sig som en platt hundbajskorv när man träffat dom! :D

Anonym sa...

Jag känner tvärtom Nina. Där jag jobbar (på ÖFFFFVRE ÖSTERMALM I STAAAAAAAN) så kryllar det av välmejkade, välklädda, fintalande och snygga tjejer. Fler av dem har ungar och de går såklart klädda i Burberry hela högen.

Jag kommer till jobbet i jeans, ofta baggy eller tajta slitna, sneakers och konserttoppar typ. Håret på ända och har ett ganska bonnigt ordförråd. Svär mycket och ofta. Mina ungar är rediga busfrön. De är hela och rena men bär inte Burberry, utan mest H&M och Po.P.

Jag är STOLT över att jag inte är fin i kanten. Jag är STOLT över att jag inte har tråkiga jämt duktiga döttrar. Jag är STOLT över att jag är uppväxt i förort och att jag bor på landet idag. Jag är STOLT över att jag är som en öppen bok och inte hymlar med något.

Jag hade fallit pladask för ditt slarvigt uppsatta svarta hår. Din kaxiga son och ditt temperament. Det är min stil!

UPP MED MORRHÅREN. Håll huvudet högt. Du är COOLARE än den där tråkiga perfekta människan.

Så det så.

Mia sa...

Avundsjuka??...Det är klart att alla fina välavlönade, är bättre och har lik i garderoben!....

Unknown sa...

Säjer som pendelilskan
fast med två undantag..jag jobbar inte på Östermalm och Vildingen är sällan ren...

Vad säjs om IKEA på söndag??

Du får träffa två toppenpinglor som ser ut som dej ungifär :)

Kram

niinis sa...

Ni e väl för häääärliga heeela högen!!! Nu känner jag mig huxflux bättre!! :D

Ikea låter underbart!!! :)