fredag, januari 05, 2007

Mommy!!!

Vet inte om jag fortfarande är ganska så "mammig".
Mina föräldrar har vart bortresta över hela jul o nyår, igår fick jag äntligen då träffa dom igen! LYCKA! Fick åka till mamma o pappa...så fort jag sätter min fot innanför dörren vill jag gå i mysbrallor, kasta på mig en skön kofta och sätta mig i soffan o bli bortskämd! Haha....

Man blir 14 igen.... som när man bodde hemma, det är nästan så jag kollar på ungarna o undrar vilka dessa människor är som förföljt mig i 10 respektive 8 år, haha! Nä..men det är nån konstig komma hem reflex som infinner sig. Usch, nu börjar det nästan lukta illa av bortskämdhet, så är det ABSOLUT inte!! Jag är stenhårt uppfostrad med städning, tider o tvätta mina egna kläder.. tonåren är jag glad att både jag o mamma överlevt! Mamma o jag är så likasinnade att vi nästan slagits i omgångar, o det finns tillfällen då jag tycker hon är ett pucko o är orättvis!

Men, till mammigheten.... jag behöver henne otroligt mycket, vi hörs nästan varje dag...ses väldigt ofta o gör saker tillsammans! När jag får mina hypokondriska perioder läser hon tappert läkarboken högt i telefonen, när jag är deppig så tar hon hand om mig, när jag är less o förbannad så lyssnar o peppar mig!

Idag har hon tagit minstingen på stan o köpt handarbete!! VA? Jaaa.. min minsting vill göra en tavla med hundar o sätta upp på väggen..... o när mamma ändå är hemma hos oss så storstädar hon! Tänk...idag...fredageftermiddag ska jag komma hem till ett städat hem! De ni.... :)

Detta får mig osökt att tänka på att jag önskar att jag...när jag får tid över blir som jag var när jag va mammaledig. Frysen full me bullar, frysa in köttfärssås o putsa fönster. Grilla korv o promenera i solen...... Påta i trägårn...okej den är obefintlig i daxläget men jag längtar efter ett VUXET liv igen! Nu går allt i 180 o jag hinner inte ens raka benen, noppa ögonbrynen eller färga håret! Jag hinner inte fredags-städa....för det gör man på tisdag eller onsdag...om man hinner. Jag vet inte när jag tog ett bad sist, eller gjorde en inpackning!

O så e jag tjock!

Okej, färdig-gnällt för idag! Ha en underbar helg så ska jag försöka klura ut nåt sätt att börja hnna med saker över helgen!!

Cian: Idag ska vi få internet!! JIHAAAAAAAAAA!!!!





3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha..Fan vad du har det bra...Min mamma städar minsann inte hemma hos mej..*hmm hon skulle nog inte få det heller*

Du kan ju börja med att boka in IKEA på söndag ;)
klockan 13 i bollhavet Hahaha..

Åhh så nu ska det börja bloggas på helg också? trevligt..Vi ska höras imorgon lördag om vi får något slags förhinder ang söndagen...
Ihhh spännande...

/Cian

niinis sa...

Jaaaa...va skoj! Jag har barnen...å dom kanske e för gamla, den största e ju 10..snart 11...får dom va i bollhavet?? :)

Vilket IKEA?? Dum fråga kanske?

Anonym sa...

Jag är också otroligt mammig. Jag och syrran får otroliga sådana där "åh-vad-jag-längtar-till-mamma-knip" ofta och när vi är där så myser vi bara. Och ja... mamma VILL skämma bort oss. Vi behöver aldrig hjälpa till med något när vi är där. Bara vara! Så tar hon nästan jämt ungarna på mornarna så vi får sova :) Jag är inte heller bortskämd utan uppväxt med regler. Min mamma är min absoluta förebild och jag har aldrig behövt skämmas över henne. Hon är så ung och har alltid varit. Inte ens i skolan när det var kvarssamtal så skämdes jag. Hon har alltid varit cool. Jag hoppas att jag också är och förblir en cool morsa inför mina barn!

Hoppas innerligt att du komme rpå söndag!!

Nu stundar OLA RAPACE. Missa inte Tusenbröder III ikväll 21:00. Jag skall fira med en Irish Coffee.

Puss!