tisdag, januari 16, 2007

TCHAÉ

Jag promenera till jobbet idag! Shit vad skönt det är..... man får igång kroppen på nå sätt! Baksidan av att promenera till jobbet är att man ser ut att ha en väldigt stark "bad-hairday" och mascaran kanske inte sitter som den ska! Dessutom kränger man på sig diverse strumpbyxor eller långkalsonger som känns sådär sköna att ha på sig resten av arbetsdagen......

Tamtadaaaaaaaaaaa...... jag har rökt 4 bloss sen i lördags! Vet inte vad det betyder, tänker inte sitta här o säga att jag slutat röka för det vet jag inte om jag har...... känner mig bara inte jättesugen o så länge jag inte gör det, ger jag fan in o puffa! Känns lite konstigt men jag har än så länge inte klöst ögonen ur gubben, skrikit mig hes på ungarna eller rivit ner tapeterna, så då kan de la inte va så farligt?! O det var min syn på saken.... lika bra o inte fråga de andra!

Jag kanske håller mig lugn för att jag börjat dricka grönt the! Ja, jag har fallit för den nu ja.... alla snackar om grönt the..... hon Maria på RIX FM som by the way låter så jäkla positiv och hurtig så jag nästan smäller av (ursäkta men nu känner ju inte jag henne o ska inte säga nåt, hon låter jäkligt trevlig så inget ont sagt om det!) Problemet ligger ju hos mig, jag vill ju vara så hurtig och poitiv lixom! Men i alla fall...... hon dricker grönt the o har pratat så gott om det..... alla dessa antioxidanter o grejs som de ju faktiskt innehåller! Så idag hissar jag det gröna the`t!!!


Höjer livskvaliteten

Grönt te kan drickas i livets alla skeden. Det är ett sunt och naturligt alternativ för den som på ett okomplicerat sätt vill uppnå hälsa, ökad energi och livskraft. Det gröna teet skänker avkoppling och sinnesfrid och finns i tre smakvarianter.


Men herrejösses, detta börjar ju tamejtusan låta som nån renlevnadsblogg.........

Nu måste jag nog gå o sätta på kaffe!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag började faktiskt inte dricka kaffe förens jag var 25..innan dess var jag en the-människa..
Det nyttiga i theet försvinner dock för mej som måste ha massor av socker i..:)

Haha renlevnadsblogg..Ingen fara när det skrivs om fyllor hahaha..

Jag har inte heller slutat helt men röker ibland..Inte alls var tionde minut som förrut *S*

Kram

niinis sa...

Cian: Nää.. det var just hoppen mellan dessa 2 som gjorde att det lät lite konstigt! ;)

Duktig tjej.... o bara röka ibland! Just nu känner jag mig faktiskt lite sugen..... :(

Anonym sa...

Åh, jag dricker bara thé, kaffe får min mage att vända sig ut och in och jag får kvälvningar av själva smaken. Min farmor tjatar alltid och säger att jag borde bli vuxen någon gång och börja dricka kaffe.

Jag tror jag har tjugo thésorter i mitt skåp, bara lösvikt. Är helt såld på det och köper thé varje gång jag är utomlands. När jag var i USA i somras kom jag hem med ett vitt chai-thé som smakar himmelskt.

Jag drog nog i mig ett paket cigg i fredags kväll. Kanske var därför jag mådde pyton på lördagen. Antingen det eller det mousserande vi korkade upp fem på morgonen. Moget...

Kram

mumrik sa...

Jag brukar dricka sencha, japanskt grönt te. Eller Rooibos, sydafrikanskt rött te. Vill du ha ett te med mycket antioxidanter och som dessutom är fritt från koffein, då skall du drixka rooibos.

Fas mest dricker jag espresso...vilket inte är fullt lika nyttigt som ovanstående. :)

Anonym sa...

Té i alla ära men inget går iaf upp mot en kopp mustigt svart kaffe. Hur onyttigt det än må vara. Jag var inne på grönt té när jag bodde i innerstan, drack det jämt när jag fikade. Men allvarligt. Är det egentligen GOTT? Nä.

Fy fan va duktiga ni är som inte röker så mycket längre. Jag hoppas det håller i sig. För er skull.

Å så skall du slå dig själv på bröstet för dina promenader Niinis. Visst är det HÄRLIGT? Jag är addicted kan jag säga. Promenerar så fort jag får chansen. LOVE IT. Det renar själen om något.

Puss på dig.

niinis sa...

Malliz: Jag köper faktiskt oxå nästan bara lösthe... jag älskar när det doftar i hela skafferiet av dom!! Men du,..jag vore fasen gla om jag kunde bara feströka, just nu känns det så.... ska fasen testa det!

Mumrik: Vad är det för the o var får man tag på det??? Jaja, jag dricker en kopp kaffe om dan... så lite jäkligt måste man väl få i sig, min kropp skulle nog klura vafasen det var som hände annars?!

Pendlis: Jag har lärt mig o gilla det.... faktiskt, med lite honung i är det jäkligt gott!

Jaaa, promenader...märkte att jag faktiskt började tänka klara tankar igen, det var väl ett halvår sen..när jag bantade till bröllopet! Då promenera jag som en idiot...jämt! Snark..tog väl ut mig så förstås så de inte blev nå sköj sen....

Anonym sa...

Går det att dricka det läskiga gröna teet då? Är det gott verkligen?

På stan i hälsokostbutikerna har du "kvinno-teer" också, som är bra mot både det ena och det andra.. och dom är faktiskt jäkligt goda.

Och vet du?? Jag är 1.7 kg lättare sen förra tisdagen!! *jublar*

Ha det fint, gumsen.
kram Ulrica

mumrik sa...

Både sencha och rooibos bör du hitta i vilken te/kaffe affär som helst där de säljer te i lösvikt.

Sencha kallas ibland japanskt grönt te och rooibos kallas ibland red bush te.