torsdag, januari 25, 2007

SVÄRISARNA

Igår var vi hos makens föräldrar o hälsa på....dom bor på landet och tyvärr blir det inte av i stadens o livets hets att ta sig ut lika ofta som vi skulle vilja.....igår kände vi ändå båda att de va dax o åka ut!

Jag är så glad att jag har härliga svärföräldrar. Tycker annars att det kan vara ett krux, känns som många faktiskt har bekymmer med att komma överens med sina svärföräldrar.....

Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle "våga" träffa dom! Maken tjata som fan i början o tyckte att nu är det dax...jag vägra som en liten 14 åring!

Här är några anledningar till varför....

* separerad 2 barnsmamma
* 8 år äldre
* 1 år äldre än deras äldsta barn

Kände mig som en snusktant som kom o snodde deras lilla tonåring.... "Kom till mamma lilla ponken så ska jag lära dig ett o annat".... "Come to mama".... osv. osv.

Men serru...det gick utmärkt. Öppna armar rakt in i familjen. Barnen stendiggar lossasfarmor o farfar, dom diggar ungarna och behandlar dom lika som sina "riktiga" barnbarn. Det är tamejfan en solskenshistoria det där..... TACK; jag är jätteglad för det! Massa LOVE svärisar!!

Annars då.... lön idag! Ska handla sönder mig själv.

* Ska storhandla som om det vore till firmafesten
* Ska handla prylar på hälsokosten
* Ska köpa en pincett, min är borta o jag har...hör o häpna.... rakat bort det värsta nu! Neee precis, det är sådär fint när det växer ut o ser ut som skäggstubb! GAAAH!!

Imorn är det fredag igen...ska det gå i den här farten är jag 45 innan jag ens hinner tänka!




14 kommentarer:

mumrik sa...

Är inte det där mer en myt? Jag har aldrig haft problem med svärföräldrar...ok...jag har väl aldrig gjort nåt barnarov heller... ;)

Eller jo...det har jag ju...men då har jag inte träffat deras föräldrar... :)

niinis sa...

Nej, det var ju just det.... kände ju att det va i det känsligaste laget kanske!

Tänkte väl??!! Inget barnarov..det är ju en bedrift som alla måste gjort! :)

Nej, det är ingen myt..eller så är det tjejer som har det problemet med överbeskyddande mödrar!

Anonym sa...

Mina svärisar är oxå helt underbara...
Däremot min föredetta svärmor var en pain in the ass..

Hon hade en massa synpunkter på allt jag gjorde när det gällde matlagning och städning..
Och då jag är lite av en bohem :) så är det inte saker som står högt upp på min prio lista..Tack gode gud för att hon är föredetta...

Lön äntligen...Imorgon ska jag möta upp en kompis inne i den stora staden och gå på drömhuset och en massa andra roliga affärer :)shopshopshop...

Kraaaam

niinis sa...

Jag har nog haft tur o aldrig haft hemska svärisar... men såna som kanske haft mindre kontakt med!

Visst är det underbart med lön, fy faan... den här var efterlängtad kan jag säga!! PUST!

Kraaaaam

Anonym sa...

Underbart att det gick så bra med svärisarna! :)

Drömmer om att träffa en kille vars föräldrar o familj tar emot mig med öppna armar. I båda mina tidigare förhållanden har jag av killens släkt blivit betraktad som eh... ja.. skit beskriver det nog bra!

mumrik sa...

Tja...senast var det 13 år mellan...det skulle kanske kunna betraktas som barnarov...men då de flesta anser att jag är som en 30 åring...så skiljer det ju inte så mycket ändå... ;)

Jag tror att det är en myt om överbeskyddande mödrar åxå...

niinis sa...

Liza: Ja...fan vi tjejer har nog svårare att ta oss in i familjer dessvärre! :(

Mumrik: MEH... du e omöjlig!
Ditt fultal skulle va intressant o veta?! :)

niinis sa...

Liza: Ja...fan vi tjejer har nog svårare att ta oss in i familjer dessvärre! :(

Mumrik: MEH... du e omöjlig!
Ditt fultal skulle va intressant o veta?! :)

mumrik sa...

Vad är fultal?

niinis sa...

Fultal:

Den yngstes ålder - den äldstes ålder t ex:
Född 83 och född 63 = 20
Sen multipliceras detta med antalet man vart med!

mumrik sa...

Sheit...om man inte vet hur många man varit med? Man börjar ju bli lite äldre och mnnet är kanske inte det bästa...eller om det är så att man väljer att glömma en del saker... :)

Anonym sa...

Men hallå, ÄR du inte en snusktant? Har jag missat nåt igen?

Jag återkommer när jag plockat upp skärvorna av min krossade illusion...

Anonym sa...

Nyss hemkommen från konferens.. och läser om härliga svärföräldrar... jag kan bara hålla med!!

har ju i så många år bott vägg i vägg och tycker såååå väldigt mycket om dom, jag med ( dina svärisar alltså *S* ).

såg skitsöta små örhängen i ett skyltfönster på Gina Tricot igår i Stockholm.. det var på små ugglor.. tänkte direkt på moster :))

kraaam Ulrica

Anonym sa...

Okej... minns ni att jag berättade om mitt ex? Det lilla äcklet från Märsta som Cians syrra hade på foto? Jag kan tala om att hans morsa är den VÄRSTA tänkbara svärmorsa man kan ha. Hon är så hemsk att jag får gåshud när jag tänker på det. Uuuuuuuhhhhhhhh. Vidrig. Hemsk. Bläk. Lovar att jag vinner i tävlingen "Jag har haft äckligast svärmor".