tisdag, januari 09, 2007

SKRÄLLEN!

Idag är första dagen på väääääldigt länge då jag lyckas sova fram till klockan ringer. Klockan ställer jag ALLTID ändå...ifall att något skulle gå totalt åt skogen och att jag mot all förmodan skulle sova längre än till fem!

Skapligt chockerande, men jag har ju redan listat ut varför detta händer....och det är ju då min alldeles nya kompis på övervåningen som lyckas hålla mig vaken kvällstid! Gud va min make måste känna sig intressant, hela hösten har jag däckat i soffan runt 19-20 tiden. O så fort en dator dyker upp på övervåningen håller jag mig uppe till 22-22.30....ibland senare vilket är en skräll!

Förlåt maken..... om du minns hur det var i början då vi träffades så somnade vi väl aldrig före ett på natten....ibland höll vi oss vakna till 4-5, du började jobba i Stockholm kl 6! Du måste ha åldrats flera år under den här perioden... o ja, jag är nog lite kär i datorn just nu, men Dig älskar jag ju! :) Det är skillnad...

Nåväl, ikväll ska jag orka ut o gå är tanken, nu har förkylningen hållit sig borta i 2 dagar! PEPPAR PEPPAR TA I TRÄ!!!
Törs knappt skriva det.... jag har ju som sagt varit förkyld i 2 och en halv månad till o från, så att förkylningen vart borta ett par dagar är ju ingen ovanlighet, men nu vill jag tro att den kanske dragit sin kos.... för gott eller åtmnstone för en j**********la lång tid framöver!

Orkar inte dra på dessa extra kilon längre, jag kan knappt använda nåt i min garderob längre, alltså är beslutet taget.... det är billigare med att gå ner i vikt än att köpa en helt ny garderob!

Idéer på viktnedgång emottages gärna!

Nu......Kaffe (som by the way är vätskedrivande)



11 kommentarer:

Unknown sa...

Stå inte och klunka direkt ur ohoj-tuben är ett bra tips... ;)

Jag har numera spolat läsken och kör på vår trampmojäng hemma ca 2 km....sen är jag slut..Men jag ska ha bikini i sommar det bara är så..

(plus att mina favvojeans börjar bli liiite tajta i midjan..typ rätt mycket tajta..så att jag måste ha fluffig tröja så man inte ser hur det väller över kanten *urk*)

Jag är oxå tröttmössa och går gärna och lägger mej samtidigt som Vildingen....

niinis sa...

Cian: Vad duktig du är!!! WOW.... Jag har exakt samma problem med midjan där...hua! O det är fan det fulaste jag vet, har fått inhandla diverse bylströjor för att dölja bilringen! Urk!

Men vad är det för trampmojäng???

Unknown sa...

Jag vet inte vad den kallas för..Men man trampar och viftar med armpinnar
man ser hur långt man gått och hur många kalorier man bränner..
*den står framför teven så att man verkligen inte kommer undan*

Hmm ska nog lägga upp ett kort sen..

niinis sa...

Cian: Ja gör det.... är det sån TV-shop mojäng tro?? Jag e ju helt kass på o falla för en del på den sidan! SNARK... det är ett konstigt beroende som jag jobbar med att bli av med! :)

Anonym sa...

Min pojkvän tävlar just nu mot en scrapbook som jag hellre sitter med än att umgås med honom. Hmm....

Aha, ni pratar om en cross-trainer. Det är en grym grej som jag brukar köra på gymet. Vi har däremot en sån där pilatesboll hemma som jag använder när det regnar och jag inte orkar ta mig till gymet.

Som idag.

Anonym sa...

Nu finns jag oxå på familje-liv ;)

/Cian

niinis sa...

Ååååh nyfis!! Vad heter du????

Anonym sa...

Du har redan varit där :)

/C

Anonym sa...

Ahhh.. vackra du.. kikar på bilder från bröllop och releasefester och bara förundras över att du behöver minska... som är så perfekt i mina ögon.. :))

Oh well.. alla har vi våran alldeles egna måttstock på hur vi vill se ut, och jag är säker på att du grejar det!!

Jag gjorde som utlovat och har börjat på Viktväktarna idag, så nu jäääääklar, nu är det min tid att få bli vacker.

kram ulrica

Anonym sa...

En klar vinnare är 30 minuter rodd 5 minuter vila och sen 30 minuter löpning...sen kan man svalka av med en lätt cykeltur eller trampa i en trappmaskin om man har den läggningen...

Kilona lär rasa av efter ett par veckor om du kör det här 3 eller 4 ggr i veckan... :)

niinis sa...

Ulrica: Gulle Dig som säger så fint om mig! Jag jämför mig med när jag träffa min gubbe, det var minus 8 kilo sen...:( O det vill jag ha bort, inte kul det här!

Duktig tjej som börjat på VV, sen kan du följa me mig lite då o då på raska promenader...

Mumrik: Det lät som ett j****kligt bra tips, men jag tror att jag kommer dö på kuppen om jag ska palla det där...my god, är det nån som pallar det??