onsdag, januari 24, 2007

Doctor doctor.....

Uppföljning på läkarbesöket....

.... "Jahaa, hur kan vi hjälpa dig?" frågar läkaren.
Jag känner mig ynklig och larvig för att jag söker för nåt som inte verkar vara så farligt!
"Jo" svarar jag, "det är så att jag har krypningar i kroppen".......
Jag ser att farbror doktor höjer på ögonbrynen i stil med, "here we go again"......
I alla fall så berättar jag allt från början till nutid, säger att jag oxå fått en slags diagnos via sjukvårdsupplysningen om eventuell elöverkänslighet eftersom det började vid datorn! Själv så har jag ju som sagt var ingen aning om vad detta är!
Det skulle jag nog inte ha sagt....det där med elöverkänslighet!
Eftersom denna elallergi vissa människor råkat ut för är verkar vara kontroversiellt så det smäller om det..........min läkare ansåg att det minsann var ett psykiskt fenomen o att alla som råkar ut för det hittar på!
"Det tror jag inte en sekund på" säger han.....

När jag ska gå ut så säger han...."man kan inte ha svar på allt vettu!!!"
"Jaså, det trodde jag.... du är ju läkare...." säger jag med en glimt i ögat samtidigt som jag är blodigt allvarlig!!!

Aja, jag fick i varje fall kissa i burk, ta blodprov...väga o mäta mig! HUJ..... jag har krymt OCH gått upp i vikt! Verkar gå utför det här..........

Skulle det vara nåt i provsvaren skulle dom höra av sig!

Men fan... det här är inge kul...nu får dom här krypningarna dra åt h-e känner jag!

Jaha...nåt annat kul då???? Nån????

12 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen en sån doktor...

Han säjer säkert att typ fibromyalgi är inbillning oxå *fnys*

Jag fick liknande grej i går..det spände i huden och "killade"

Sen fick jag maffiga utslag på bröstkorgen..hmmm..jag vet att jag får värmeutslag men det var fan inte varmt igår...

Då man sitter typ 9 timmar varje dag framför en datskärm så är nog inte elöverkänslighet nåt att fnysa åt..det har väl inte hunnits med att ta fram forskning om strålning o så där tror jag...

KRAM

mumrik sa...

Lät som en bra doktor...en sån som inte lägger sig i och bryr sig så mycket om vad patienterna lider av eller hur de mår...fler såna... Gärna såna som kan nåt av de nordiska språken...för här ute på landsbyggden så får man vara glad om det ens finns nån doktor att gå till...men vi har tre veterinärer... :)

niinis sa...

Cian: Vad är det vi lider av??? Låter som på mig!!!

Mumrik: Haha, ja....varför ska dom bry sig..... Dom får sin lön för o sitta o höja på ögonbrynen o tycka man e knäpp! Veterinärer kanske ändå skulle lyssna....

Anonym sa...

Måste tyvärr erkänna att jag är en av dem där som är väldigt skeptisk till elöverkänslighet. El är ju trots allt inget fenomen och finns som naturliga beståndsdelar inuti våra egna kroppar. Det är farligt att sitta och läsa om symptom eftersom man lätt kan känna efter och tycka att det passar jättebra in på en själv, vilket gör att man felbehandlar sig själv och sen bara mår sämre. Rådfråga gärna flera olika läkare så har du störst chans att få en mera verklighetstrogen diagnos. Förlåt, men elöverkänslighet strider mot det sunda förnuftet... :)

Anonym sa...

Vet du... jag blir så jävla förbannad. Läkarna, i synnerhet på de lokala husläkarmottagningarna, är ju heeeeelt puckade. De verkar inte kunna någonting. Jag har dessutom råkat ut för fel diagnos mer än en gång och fått penicillinchocker och you name it. Näe, sjukvården suger. De enda läkarna som jag kännt varit bra är barnläkarna på Akademiska och Astrid Lindgrens samt de läkarna man får träffa på förlossning och bb. Resten kan gå å pensionera sig.

Basta.

niinis sa...

Hej CHRIS: de va inte igår du...

Ja, jag vet, jag har själv inte läst om elöverkänslighet tidigare o har inte en aning om hur det yttrar sig! De va sjukvårdsupplysningen som rekommenderade mig o läsa på nätet om det, o de va ju smart...jag som är hypokondriker!!!

Nu har jag dock läst om tjejer som haft liknande och at det visat sig vara järn, magnesium o kalciumbrist. Tror kanske mer på det....

Tycker ändå otroligt synd om människor som faktiskt lider av elöverkänslighet, förstå o inte kunna leva normalt o att dessutom inte bli betrodd!!!

Varför är det så kontroversiellt??? Varför tror ingen på dessa?? Är det så omöjligt undrar jag (som precis satt mig in i deras värld?)

Pendlis:
Jaaa... jag håller me. Elliot fick bisolvon när han va ett halvår! Barnläkaren på Ackis skrek rakt ut, det är direkt livsfarligt att ge det till barn under 12 månader sa dom!

Fatta!! Fy faaan.... när det gäller barnen går jag alltid till barnläkare!! Själv ta man en gammal husläkare på orten som verkar skita i vilket!! :(

Anonym sa...

Vet du exakt vilken typ av elöverkänslighet du lider av?

Globala diagonala nät- och gitterzoner, strålpyramider, atomära kubsystem, grov- och dubbelzoner, ubikvitära polära störfältsystem, telluriska strålar och kvantstrålar, kolgitter, kosmiska energiskuggor och horisontella PWL-strålar, reflektionsgitter. Därtill fin- och grovgitter med A- och B-korsningar, skikt- och ytstrålning. Eller tillväxtlaser och takyonfält?

Här har du lite lästips:
http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=26565

PS Vet du om att denna sjukdom i stort sett bara existerar i Sverige?

Unknown sa...

Hahaha oj jösses Chris..
you`ve been busy :)

Men allvarligt..kan du ta fram underlag för hur man påverkas av att sitta 9 timmar framför en bildskärm?

För såå jävla nyttigt kan det ju inte vara?

Anonym sa...

Jag löjlar mig bara som vanligt. Det var inte meningen att dissa dina krämpor Niinis ;)
Och cian, jag har suttit framför en skärm i 23 år och jag är helt frisk, förutom att jag är psykiskt labil då... :D

niinis sa...

Chris: WOW.....

Shit, belv nästan rädd! ;)
Näää.... som sagt, jag vet inget om det här, aldrig hört nåt om det för att jag inte vart intresserad. Det va hon sköterskan som satte grillor i min skalle... o jag hoppas VERKLIGEN inte att jag har nåt som ingen tror på! Då verkar man ju ännu knäppare än man redan är!! :D

Äsch..man ska inte skriva om krämpor på bloggen, helst inte när man oroar sig så sjukt mycket som jag gör när jag får dom....

Men när det är det enda som rullar iskallen är det lätt hänt o skriva först o tänka sen!!

Ska gå in på länken där nu ;)

mumrik sa...

...schckta mig...vad är en husläkare? Är det en doktor som sitter i ett litet hus? Eller ett hus som är en doktor?

niinis sa...

HAHAHAHAHAHAHAAAAAA :D