torsdag, februari 01, 2007

Larviga frågor men ändå!

Gomorron morron...morron......

Uppdatering nr: 2 från läkaren!
Troligen muskelspänningar som orsakas av ett alltför stillasittande jobb med dålig sittställning..... Han trodde inte det var nåt allvarligt varför jag fr o m nu lever med lite extra sockerdricka i kroppen. KLART SLUT!

Har dock fått remiss till neurolog, sjukgymnast och en uppmaning att börja med friskis & svettis... o det är ju verkligen såååå jag...NOT! Men men, jag hajar uppmaningen...träna är vad som gäller! FAN... farsan fick rätt, han brukar säga det om alla krämpor...TRÄNA så blir du bra! :)

Jag har lite frågor angående göromål....hur tycker ni att det ska vara?

1) Skrapa rutor på bilen? Gör man det tillsammans eller ska kvinnan få sätta sig i bilen?

2) Bära en tung tvättkorg? Är det den som råkar vara hemma vid tvättiden eller ser man till som karl att fixa ner den?

3) Tanka bilen? Här undrar jag lixom över ansvaret...vems ansvar är det att det alltid finns bensin i bilen?

4) Storhandlingen? Är det kvinnan/mannens eller bådas ansvar?



Nu vet jag att detta är ungefär lika individuellt som det finns olika människor på jorden...men jag är bara nyfiken på vad mina medbloggare tycker?!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Du har nog en nerv i kläm nånstans..
Hoppas det försvinner med träning..

Fråga 1 : Vi tar halva bilen var..plus att maken får ta det som jag inte når upp till..Typ borsta av taket och sånt.

2. Är Maken hemma..så bär han..Annars så blir han utan rena fillsingar..Hahaha hårt men rättvist..Hjälper han inte till så..NO pardon

3.Han har körkortet..Han tankar..Jag bryr mej inte..Så tyvärr kan jag inte svara på det..

4. Vi brukar vara lika dåliga på det där båda två men generellt så är det jag som övertalar att idag MÅSTE vi storhandla..Så då åker vi typ till hemköp..Hahahaha

KRAAAAM
/cian

niinis sa...

Okej..... som jag trodde o som jag tycker ungefär! Det där me skrapa rutor brukar bero på vem som har vantar på sig för oss... men i morse fick jag sitta snällt i bilen!

Kram

Anonym sa...

Tror oxå det kan vara en nerv i kläm,jobbigt i allafall både med pirret samt börja träna!

På fråga
1 svarar jag att han skrapar medans jag sitter i :D

fråga 2 Jag sköter all tvätt så fixar han bilen

fråga 3 Han tankar han kör

fråga 4 vi brukar handla ihop men nu har vi löst denna omtvistande fråga med att jag åker läs kommunalt till shoppingcentret och handlar så kommer han till kassan o pyntar när jag e klar! :D...och kör hem såklart! ;)
...senare: så packar jag upp all mat och tar ett glas rött och puttar ut maken från köket haha :)

niinis sa...

GARBO: Du e så skön...hahaha. Det låter jäkligt bra det där...hmmm..nåt att ta till känns det som! Dricka rödtjut o packa upp varor! GÖTT

Anonym sa...

Ja det blir lixom roligare så :D

Anonym sa...

Enkla frågor. Kan jag vinna något? He he...

1) Han skrapar, jag sitter i
2) Han bär ALLT tungt
3) Det är hans ansvar
4) Jag skriver lista, han handlar

Puss /fru P

Ps. Tror nog din pappa har rätt serru... träning löser det mesta... tyvärr... Ds.

niinis sa...

PENDLIS:

Shit vilken karl du har!!! VA??? Shit...e han sådär eller är han drillad av dig?? :-D

Du borde vinnan åt nu när du verkar ha hittat en 10 poängar kille!!!

PUSS

mumrik sa...

Hmmm...

1. Jag fixar det själv...
2. Jag får allt fixa det också...
3. Mitt ansvar det med...
4. Storhandlar så sällan, men det faller även det på mig...

Hårt att vara ensam vuxen i familjen...

Anonym sa...

1) Skrapa rutor på bilen?
Tillsammans såklart. Micke får ta den sträng på taket som jag inte når, men då skrapar jag någon extra ruta istället. Vi skrapar och grejar tills det är helt klart, sen åker vi :)

2) Bära en tung tvättkorg?
Det blir väl den som för tillfället ska tvätta. Inte skulle i alla fall jag sitta och vänta på att Micke ska komma hem eller så bara för att bära en tvättkorg.
Är han däremot hemma och vi är i städtagen så tar han alltid de tunga sakerna.

3) Tanka bilen?
Den som åker bil ser också till att tanka. Enkelt :). Vill jag ta bilen till Västerås och shoppa, ja då får jag också fylla på tanken med lite soppa.. åker vi däremot gemensamt så hamnar det på bensinkortet som Micke står för :))

4) Storhandlingen?
Bådas ansvar helt klart.

Vad skönt att höra att det inte var något allvarligt med dina stickningar.. det var lite som jag misstänkte.. stillasittande jobb och lite för lite rörelse.
Jag tror dock inte du behöver gå så långt som att börja på Friskis och Svettis om du inte vill, men köp ett par gåstavar och dra med kusin vitamin ut på långpromenad, raska sådana. Ni har ju ypperligt avstånd till vattenparken och upp mot Gånsta. Det räcker med en tjugo minuter - en halvtimme om dagen.. då ska du se att sockerdrickan rymmer fortare än kvickt :)

Varma kramar.
Ulrica

Anonym sa...

Ja, jag har värsta tiopoängaren. Det vet alla som känner oss... ingen annan kan stå ut med så mycket skit som min gubbe, stackarn.

Men! (som han i Let's Dance säger)
Jag vill poängtera att han inte har ratt på ryggen och är ingen mespropp. Då hade jag inte stått ut en minut.

Mina uppgifter i hemmet är att klippa naglarna på ungarna, packa dagisväskor, vika tvätt, inreda, tänka ut vilken mat vi skall äta, gå till bvc, lämna & hämta på dagis, bjuda hem vänner på middag, ha koll på födelsedagarn och inhandla presenter till dessa, köpa kläder till ungarna... listan kan bli mycket längre men jag sätter punkt här. För denna gången :)

/fru P