onsdag, februari 28, 2007

Vill börja med att tacka alla er fantastiska bloggvänner för er omtanke! Det värmer massor kan jag lova...

Ja, igår var det en tuff dag! En riktigt tuff dag..... och den har nog inte börjat så bra idag heller. Oron kommer till honom som ett brev på posten direkt när han vaknar o kommer ihåg den. Det hemska med den är att han tänker framåt..... i banor som: hur kommer det va nästa vecka, kommer jag alltid va orolig, blir jag knäpp o.s.v. Men de som känns skönt är att vi pratar en stund o så försvinner den ett tag.

Ibland är det riktigt tungt att vara förälder, helst i situationer där man inte vet hur man ska hjälpa på bästa sätt!! "Daltar" man för mycket så vet jag att jag inte hjälper honom..... med daltar menar jag att jag inte "tvingar" honom att gå till skolan, att jag inte "utsätter" honom för de saker som känns jobbiga, exvis skolan nudå! Ju längre han är hemma med mig, desto värre kommer det att bli..... detta var råden vi fick när vi gick på BUP förra omgången! Men hur lätt är det o skicka en ledsen Thedde till skolan?? Hur taskig känner man sig inte?? Men samtidigt vet jag att jag gör honom en björntjänst om jag inte gör det!!!

Nu ska jag gå o äta frukost med Thedde.....

Kram på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gumsan.. ni har det lite tungt och du ska se att det snart blir lättare.. det du redan gör är det du gör bäst.. prata, krama, umgås.. sen får BUP göra sitt jobb också..

Krama om Thedde en extra gång ifrån mig/oss!!

Kram Ulrica

Unknown sa...

Usch gumman..

Hoppas att det blir bättre idag ändå..

Ja vad gör man som förälder??
Maktlöshet är det värsta som finns

Usch..

Kramar om er