tisdag, februari 27, 2007

:(

Usch hörni... idag är det skit!!

Stora sonen har hux flux fått tillbaka sin oro som han kallar den... fick ett samtal från skolan igår, han ringde o va JÄTTEledsen! Fick prata lugnande med honom en stund och lägga på.....dagen hade vart okej efter det! I morse var det jättejobbigt o behöva gå till skolan, han grät floder så jag beslutade mig för att följa med till skolan en stund. Blev kvar till lunch......

Kontaktade barn o ungdoms psyk igen och fick rådet att gå hem med honom eftersom han inte pallade vara i skolan idag! Vi gick ju några gånger förra året o det gick kanonbra, han svarade supersnabbt o efter 3 månader fick han sitt diplom där det stod att han lärt sig att hantera sin rädsla alldeles själv!

Alltså...detta är så jobbigt! Nu är den hemska ångesten tillbaka....... Den märks inte tydligt för andra, men jag som är hans mamma ser hur dåligt han mår emellanåt! Han får en oro i magen som han inte riktigt kan förklara.... men den gör att han gråter o tycker livet är jobbigt! Han vill bara va i närheten av mig..... han säger att jag är den enda som förstår! Kan ju bero på att man haft ångest själv i sitt liv......

Nåt har framkallat det igen.... det har med exet o göra. Thedde har tagit superansvar för sin pappa sen separationen, tagit ansvar för att pappa ska må bra (vilket han inte gjorde direkt efter separationen). Hos pappa måste han bara va stark o vill inte visa sina svagheter.....detta har gjort att han gått o burit på så mycket inom sig och till slut måste det ut på ett eller annat sätt! Nu kommer det ut såhär.....o de är olika händelser som framkallar oron.....

Fy fan säger jag, det här är värdelöst..... jag känner mig maktlös o vill bara att den där javla oron sticker o klarar sig!! Nu är det BUP som gäller igen..... men han vill dit för att han vet det gör att han mår bra igen!!

Man undrar hur han kunde få den här oron?? Har vi gjort fel på nåt sätt.... ??? O jag försöker hela tiden förstå honom, klura ut varför han känner som han gör!? Jag lider så mycket med honom, o hur jag än förklarar att han inte har nåt att oroa sig över så hjälper det inte! Nu vet vi ungefär hur vi ska hantera det..... men det är inget lätt! Nu ligger han på sängen o kollar TV, inte vart orolig på flera timmar nu när han är hemma med mamma...... nu börjar kämpandet uppåt! Som tur är tror jag att vi snart är "hemma" igen. Han är cool så.....

Hmmm... mår sådär själv just nu! Detta tar oerhört med energi.... tror dessutom att jag åkt på nå jäkla infektion sen missfallet så det flyter på just nu! :(

Vi hörs.... kram på er!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ush lilla vänen så jobbigt!
Visst man tar på sig allt för sina ungars skull,så är det ju.
Alla barn far illa inom situationstecken när det gäller skilsmässor,man gör så gott man kan och det har du ju gjort.

Vad man än gör för sina barn efter sin förmåga just då så går man tillbaka o rannsakar sig själv vad man kunde gjort bättre elt annorlunda.

Men tro mig när jag säger detta att alla mammor/pappor som är normalt funtade gör sitt bästa för sina ungar.

Hoppas lille killen kan känna ro snart igen,barn får tyvärr axla alldeles för mycket i vårt samhälle av idag.
Skönt att ni får komma till BUP så snart.

sen detta med ditt MF man lurar sig själv att tro att man mår bättre än man gör...
det var ju inte så längesen,gumman.

Kramar om dig riktigt ordentligt och sänder massa styrka till dig o barnen.

Anonym sa...

Åhhh Niinis...

Stor kram till sonen och stor kram till dej...

/Cian

Anonym sa...

Trist :( Det finns fan inget värre än att se sina barn må dåligt. Hoppas ni får prata med någon som är bra...

Anonym sa...

Åh, lilla söta goda raringen.. om jag kunde göra något så finns jag här, det vet ni ju..

Jag är säker på att ni inte kunde göra något annorlunda faktiskt.. ser ju faktiskt hur goa både ni och exet är mot gubbseplutten.

Skönt att BUP tar hand om er och att ni får komma så fort.. då ska du se att allt löser sig snart.

Och du.. att du SER att han mår dåligt, det betyder att du är en förbaskat BRA mamma.. det måste du känna!!!

Massor med kramar
ifrån Ulrica & Micke

Anonym sa...

Huua.. det är inte alls kul att se sitt barn lida... jag har en dotter som inte mår så bra... så jag hittar till Bup jag också.. *konstaterar*...

Vilka krav barn ställer på sig själva idag... hemskt att förstå..

hoppas att det ordnar sig för er snart..

hälsningar

Maja

(Cias storasyster)

Mia sa...

Önskar jag kunde säga något vettigt!...
Men hoppas att det löser sig.
Bara det att han vet att du SER honom får nog honom att känna sig lite bättre...

Anonym sa...

Nej. Nej. Nej! Barn FÅR BARA INTE må dåligt. Barn skall inte lida what so ever. Usch, det bränner bakom ögonlocken när jag läser och tycker så synd om honom och er runt omkring. Usch!! Vilken panik! Att se sitt barn må dåligt är den värsta smärtan som finns!

Nina, om jag bara kunde trösta och peppa så bra som du - då hade jag lyckats få dig att må lite bättre absolut men nu är så inte fallet.

Jag vet ärligt inte vad jag skall säga mer än att jag håller alla tummar för att hans oro försvinner inom jävligt kort så att ni kan leva vidare normalt igen.

Lilla gubben...

Kan jag göra något, Nina?

Massa varma kramar M