fredag, februari 23, 2007

HEEEEEEEEELG!!!

Fredag igen.... voine voine vad tiden går.... inte konstigt att man hux flux snart har lika långt till 50 år som till 20 år!

Igår gick dagen i dimmans tecken. Jag var ju som sagt så sjukt trött....kände hur larvigt fnissig jag blev efter 3 på eftermiddagen. Efter att ha varit hemma hos exet o klippt hela bunten så satt jag slutligen i min säng klockan 8. Åt vaniljyoughurt (gudagott) och fullkornstunnbröd! Gubben va o repa så jag orkade inte laga mat!

Innan jag skulle sluta ögonen ringde jag min kompis som precis vart i Thailand! Hon stackarn är sjukskriven efter att ha blivit biten av en sandloppa därborta! Benet är sååå svullet, knallrött och penicillinet tar tid att verka... vafan e de för sandloppor??

Gubben kom hem vid nio o då hade ja precis lagt på.... ja, jag gillar o snacka i telefon jag! :) Somna nästan på fläcken men vaknade av att gubbens telefon ringde..... GRRRRRRRRRRRRRR va arg jag blev! Fan, jag har inte sovit ordentligt sen i söndags o precis när jag somnat drar värsta låten igång o hans jäkla bandkompis ringer som han för 10 minuter sen skildes ifrån.... Det är såhär jag märker av mitt temperament. En vanlig långlivad stubinperson hade ju inte ens reagerat medan jag nästan smäller av....TUR MAN INTE E LÅNGSINT!

Helgens bravader:

Ikväll blir det till o klippa gubbens brorsa med familj, vi va ju därute på kalas i veckan o då såg jag att det verkligen behövdes! Då kan jag nästan skämmas för att vi inte fått till det tidigare..... o om nån skattearbetare läser den här bloggen så är detta ideéllt arbete! :)

Lördag: Dejt med bloggbrudarna!!!! Iiiiiihhhh.... va naaaajs de ska bli!! Det blir till o införskaffa sig ett par cheap monday braxer! Äntligen.....:) Det får bli vårt CLUB emblem..... CHEAP MONDAY!

Lördagkväll blir det partaj hos en utav gubbens brorsor.......... han fyller år! O jag ska tamejfasicken dricka redigt med vin har jag bestämt mig för!! Jag behöver en fylla nu... har ju haft en vit månad + 1 vecka.... drack ju 2 glas vin förra lördagen o dom räknas inte! En flaska eller mer räknas.....inte några glas sådär! // Mumintroll kan....

Söndag blir det väl o ligga i fosterställning o planera ytterligaer en vit månad!

BILD PÅ 35 ÅRS KRISEN!!!







Tanken är att det ska sitta en liten liten glittrig pärla där sen när det läkt, killen som gjorde de sa att man skulle vänta 2 månader..... ska jag ha den här bautaknoppen så länge??? Neeee.... tror inte det ja.....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fiiint! :) speciellt till dina vackra ögon.
Men jag undrar...skaver inte knoppen på insidan? ;)
Har alltid undrat och sen dom som är piercade i näsan när man e snorig hur blir det då??*Guäck* Haha! :D

Ja ni får roa er kungligt i vår snötäckta stad på lördag,jag får tänka på er då när jag går o kollar bilar med maken....

Jaja det blir fler tillfällen även om ni har försprång..:)

Ha det bäst!//Kram

Anonym sa...

Du är cool.

Ses imorrn ;)

Unknown sa...

Cooolt...

Ja vi ses imorgon.. :)

Jag behöver oxå en fylla...Får ta det 10 mars..Ålandskryssning då :)

Kram

Anonym sa...

Fan vad coolt. Snyggt.

Jag piercade mig både i tungan och i underläppen när jag var 22. (gulp, det är tio år sedan) Då var det inte så många i min stad som hade det och jag blev klassad som ett freak. Jag hade även öronen fulla med skrot. Och naveln.

Numera är folk piercade både här och där och det är ingen som höjer på ögonbrynen längre.

Jag blir oxå helt vansinnig när någon ringer till pojkvännen efter läggdags. Grrrr

Ha det så kul i morgon med bloggtjejerna. Så synd att jag inte kan vara med, önskar att jag bodde närmare.

Kramiz

Anonym sa...

"En vanlig långlivad stubinperson"
Det är såna uttryck som gör att man inte kan låta bli att gilla dig ;)

niinis sa...

Garbo: Hihi... nej knoppen skaver inte, smycket kallas för labrett o har en platta på insidan, den skavde ltie första dan men nu har jag vant mig!

Klart de blir fler tillfällen gumsan! Du SKA me nångång!!

Kram

Pendlis: :) Du me.... puss

Cian: Inte långt kvar till din fylla heller ;) Jaa, vi ses imorn!

Malliz: Åh tack Malliz, tänk att man behövde bli såhär gammal för o våga ;)

Ja, kan tänka mig att du blev uttittad då.... jag mena så vanligt var det inte för 10 år sen! Men... när vi blir gamla kommer man kolla konstigt på dom som inte har tatueringar eller piercingar kanske ;)

Jaa gumsan, va synd att du bor så långt bort, vi vill ju träffa dig ju!!!!!!!

Det går fler tåg o du måste ju komma till verandafesten, annars blire inge vettu!

Ha en bra helg nu! Kraaaaam

Chris: Haha.... ja jag lägger inte ner så mycket tanke bakom vissa ordval utan låter dom komma i den formen dom lägger sig i hjärnan....då blire sådär!! :)

Anonym sa...

När vi blir gamla och sitter på hemmet kommer vi alla antagligen ha gamla utslitna och suddiga tatueringar....