söndag, februari 04, 2007

Söndagsbloggen!

Ja... för ovanlighetens skull är jag inne o bloggar en söndag, fast datorn nu finns o.s.v. så har man 2 st troll som slåss om den o det innebär NADA dator för mamman i huset! Nu är det dock film på TV som för sekunden är lite roligare..... dator till MIG!!!

Igår samla jag o maken en massa härliga vuxenpoäng, tvätthögen upp till taket finns inte längre. Dessutom åkte vi regelmässigt en vacker dag o köpte korv med bröd med diverse tillbehör, engångsgrill, packa bilen full med tefat och bobbar och drog till pulkabacken! Barnen var ovanligt snälla o glada hela dan, jag frös röven o fötterna av mig i backen, maken åkte tefat i dom grymmaste hoppen man kan tänka sig..... o uppe på täppan stod jag som en gråhårig tant o tittade på! F*n....min rygg e helt paj sen innebandyspelande i 10 år...jag brukar inte kunna hålla mig när vi är i backen utan börnar på värre än den vildaste 10 åring... det brukar dock i slutändan bli ett väldigt dyrt pris för mig att betala! Så igår fick man vara tråk-kärring med sönderbrända fingrar efter div igångsättningar av engångsgrillar, senap o ketchup fläckad med förfrusna fötter...skitsamma, barnen va glada!!


På kvällen blev det melodifestival, det bullades upp med chips, dip, ostbågar, salta pinnar, smågodis o litervis med läsk....UÄK!

Niinis s.k recension:

Jag diggade Tommy Nilssons låt....mest för att han nog är den enda som verkligen kan mena det han sjunger!
Vet inte om jag törs skriva det här men Anna är ju som hon är.... hon är omtyckt av svenska folket o jag lämnar det dithän...annars kommer nog pendelgumman leta upp mig o slå mig gul o blå! :)
Han Andreas var helt klart värd o gå vidare...låten var lite nytänk och typiskt "Etsa fast dig i skallen till jag blir knäpp"........men vad hände???
Hon första fjollan......eeehhh...*no comments* så har jag ingenting sagt!
Stefan Andersson kan fortsätta sjunga man on the moon på diverse firmafester tycker jag... inget annat!
Uno e jag nästan trött på...han o Irma kan fortsätta släppa best of plattor o slänga in nån ny dänga som folk kan tralla på tills man spyr!

SÅ...... PENDLIS, vi är fortfarande vänner va?????

Idag blir en lugn dag, stora sonens åker på innebandy med sin pappa snart, lillen åker nog till kompis så jag o maken glor nog resten av dagen!

PUSS O KRAM

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag småhyllade just Anna Book i Pendelgummans inlägg. Det kan vara så att hon hatar mig nu...

Men jag har ju faktiskt träffat henne, Anna Book alltså. Hon är inte så jävla dum som man kan tro.

Ska kolla på reprisen idag, vi var bortbjudna till pojkvännens bror på middag igår. *gäsp* Ville åka hem så fort vi kom dit. Alla fick inte plats vid matsalsbordet så jag och pojkvännen satt vid ett eget bord (som ett barnbord typ) och kände oss lite utanför då så många satt med ryggen mot oss. Kändes olustigt och det var min tur att köra så inget vin för mig inte...

Anonym sa...

You'll always be my friend honey :)

Tommy Nilsson gav mig sådana där härligt nostalgiska och varma känslor. Han är PS SISTA SOMMAREN för mig och kommer så alltid bli!

Andreas Lundstedt var helt klart min favvo. Cool låt med lite drag.

Andersson/Gibson var skitskön tycker jag men absolut ingen vinnare.

Men som sagt, man kan ju hoppas att nästkommande deltävlingar bjuder på liiiite mer underhållning än denna. Tråkigt startfält. Bläk.

Men du Niinis... helgen som du beskriver påminner mig nästan om mina grannar. Ha ha, termos och matsäck till pulkabacken. Tur att jag redan träffat dig och vet att du är värsta sköna tjejen - annars skulle jag nog ha en ny bild av dig - en osminkad frilufsare med hennarött hår och Fjällrävenkläder.

Å Malliz kommer jag ALDRIG att hata.

Tjing.