onsdag, februari 28, 2007

SAMTAL NR: 2 OCH 3

Märker att det hjälper mig att skriva om saken här....

Har nu fått 2 samtal till från Thedde, ett vid 11.05 och ett 11.30, dock ingen panik i nån av samtalen. O det ska jag säga är över mina förväntningar, jag trodde att det skulle bli o flyga ner till skolan i 180 o hämta hem honom!

Men jag märker att när jag är bestämd i telefonen (bestämd som: det här fixar du, jag är inte orolig för dig, bestäm dig för o klara av det os.v.) så hjälper det honom! Då känner han att han får styrka o känner sig lite "larvig"...missförstå mig rätt! Mer som att "Äh vafan oroar jag mig för....."så nånting....

Jag vet att han är stark..... han är ju min unge :) Jag har inte alltid varit stark o får fortfarande mina perioder när allt känns skit o ångesten kommer över mig! Men har nog blivit jäkligt stark av allt jag genomgått...

En annan sak....det är som Ulrica skrev, man kan aldrig tro att den glade spilevinken döljer sånt här hemskt.... o så är det nog med oss. Ingen har nog en aning när vi har våra tunga perioder. Å faktiskt så hjälper det mig i vissa avseenden, man tappar inte fattningen...... ungefär som när jag födde barn.... jag vägrade skrika för då skulle jag tappa fattningen!

Thedde är som sagt min unge o har ärvt diverse egenheter ifrån mig..... o så här är det: När vi mår bra o allting är som det ska är vi oslagbart energiska, glada och alldeles underbara :) Nu ska vi bara ner i den här svarta gropen en stund, samla kraft o klättra uppåt för att en gång för alla täppa till gropen ytterligare till nästa gång vi faller lite o ska ta oss upp....

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Glöm bara inte bort att man får tappa fattningen ibland och må dåligt.. och man får låta andra veta det och låta dem ta hand om.

Den dagen ni känner att ni är uppe vid vattenytan och orkar, så står det ett dukat bord med god middag och väntar på er uppe i Fanna :)

kram Ulrica