fredag, februari 09, 2007

Tal????

Har vart lite frånvarande i några dagar.... haft ruskigt mycket på jobbet och hemma sover jag ju bara.... :)
Igår va en riktig fitt-dag, allt gick emot mig o jag höll på o smälla av innan jag äntligen släpa mig hem vid fem.....

Fredag.... o jag har verkligen längtat efter denna fredag. Imorgon ska jag åka till Lindköping o gifta bort bästa kompisen!

Har suttit o knåpat på ett tal som faktiskt blev riktigt bra! Tyvärr tror jag inte att jag kommer palla att hålla det..... minns när min pappa fyllde 50 å jag var tostmadame! Såg massa blå prickar flyga omkring varje gång jag fick ställa mig upp o prata!

O när jag gifte mig skaka jag så mycket så blommorna höll på o krackelera ihop o trilla ner på backen! Hörde inte ett ord av vad prästen sa....hon tittade konstigt på mig o nickade menande att nu Nina är det dax att säga nånting!

Det här är nåt nytt för mig...jag har älskat att stå i centrum. Älskat att hålla tal o gärna stått lite för länge så att det till slut blir pinsamt när folk börjar skruva sig!

Vet inte om detta beror på att alkoholintaget minskat ju äldre man blivit och med det "gaisten"..... f*n, jag vill ju... o jag känner att jag måste göra det för henne! Gubben tycker att jag självklart ska hålla tal, men jag vette fan....de e ju lätt för han o säga!! Åååååhhhh..... finns de nå knep för sånt här! Nåt speciellt tankesätt? Jag blir nervös NU när jag bara tänker på det.... BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!!


Ninas fredags-story:
Ska införa något nytt här på bloggen...varje fredag ska jag bjuda på en rolig historia..... eller i alla fall såna som jag tycker e roliga! Detta är en sann berättelse.

Det var en kille som stod bredvid sin kämpande tjej på förlossningen! Tjejen skrek, gapade och drabbades mer eller mindre av panik för smärtorna. Killen som kände sig totalt hjälplös fick till slut panik av att tjejen faktiskt hade så ont o kände att han bara var tvungen o göra nånting! Han knuffade bort barnmorskan som höll till vid de nedre regionerna på kvinnan. "Nej, flytta på dig, ni fattar ju fan ingenting...låt mig fixa det här!" säger han o ska greppa tag i sin kvinna.... i samma sekund ser han allt det läskiga därnere o svimmar i samma sekund!

Han avlutar själv storyn med att " Vet inte om jag var till så stor hjälp"....

Tussen......

10 kommentarer:

mumrik sa...

Jag får med jämna mellanrum ställa mig och prata inför hundratals totalt okända människor. Man fick alltid höra i början att man skulle föreställa sig dem nakna...men då får man ju inte pratat...man bara ser alla söta studenter utan kläder...

Nej...det enda du skall göra och som faktiskt funkat för mig...det är att bestäma en av åhörarna som du pratar till och bara till den personen.

niinis sa...

Hahaha...ja tamejtusan, då skulle man nog komma av sig om man tänkte att alla var nakna! :)

Men det va smart... att jag bara tittar på henne kanske... hmm...

Jag ska prata inför 80 personer men det känn som om det är 80 000!!! :(

Unknown sa...

Hahaha vilken söt historia...

ja när det gäller talet..så kan jag inte hjälpa dej..Jag blir skitskakig så fort jag ska stå i centrum...Jag svimmar helt allvarligt...

Ha en underbar helg..
Kram

Anonym sa...

Jag pallar inte att hålla några som helst tal så när bästa väninnan gifte sig för jättemånga år sedan bad jag min dåvarande pojkvän filma mig ensam där jag önskade dem all lycka. Nu är de förvisso bittert skilda men ändå.

Ha det så jätteskoj på bröllopet och lycka till med ditt tal. Följ Mumriks tips om att bara tala till en person så blir det nog hur bra som helst.

Kram

Anonym sa...

Å vad skoj med bröllop!
Sist jag var på ett var mitt eget :D
Inte fy skam,trevligt var det och solen sken.

Nä hålla tal då dör jag hellre!
Men som mumrik säger koncentrera dig på henne bara så kan det gå,lycka till i vart fall :)

Kramar från en snusktant till en annan ;)

Anonym sa...

Ha ha - skön story.

Å så angående talet. DU SKALL HÅLLA TAL, så är det bar. Va fan kolla på dig själv. VÄrsta snygga bruden, klart alla måste få kolla in dig i några minuter!!!

Å du är ju så spontan och härlig som människa så jag kan tänka mig att du är bra på att improvisera också.

Håll ditt tal. Lova mig det.

Jag är fortfarande centrummänniska. Det verkar aldrig gå ur kroppen... vet inte om det är positivt eller inte men jag trivs med det.

Jag håller ALLTID tal när det är bröllop eller fest. Va fan, jag sjunger ju på alla jävla bröllop, dop och begravningar jag går på.

Det roligaste jag gjort är att vara värdinna på våra bästa vänners bröllop!! Shiiiit det var nästan lika kul som att gifta sig själv :)

Du kommer göra succe Niinis, för du är ju som GJORD för att synas och höras.

KRAM!!

niinis sa...

Cian: Haha, jag e fan rädd att jag ska svimma oxå! :(

Malliz: Hade jag hat lite mer tid så hade säkert jag oxå spelat in nåt...men nu har jag ju inte det så jag får nog snällt hålla det där talet!!

Garbo: Hihi...snusktant :)
Ja, jag koncentrerar mig på henne så kanske det går bra...

Pendlis: Du e såååååå snäll, meh....nu kan ju alla här tro att jag e snygg på riktigt när du skriver sådär :D

Men tack snälla, nu känns det faktiskt lite bättre.... o vafan, jag kan ju inte annat än göra mitt bästa!! :D

Massa kramar till dig

Anonym sa...

Konstigt, jag älskar att stå och tala inför folkmassor. Fast jag har ju vissa egocentriska drag kanske. Förresten, jag tror inte det finns någon ort i Sverige som heter Lindköping, vet du verkligen vart du ska?

Anonym sa...

Vid det här laget är det nog för sent med råd. Hoppas att det funkade. Man kan ju alltid fylla antingen en själv eller gästerna först.

Anonym sa...

Åh jag förstår din känsla, skulle nog svimma direkt jag ställde mig upp för att hålla talet! Hm, kanske inte mycket till peppning det där *s* Hoppas det gått bra med talet! :)