fredag, februari 16, 2007

Min idé

Hörrni.....

....måste ha lite råd o feedback här!

Det är så att jag går o klurar lite på en sak...faktiskt en affärsidé. Till en början ska det vara mer en hobbyverksamhet, men så småningom hoppas jag ju givetvis att jag blir SNORRIK på kuppen! Suuuuck.... Drömma får man väl!?

Jag syr nämligen..... jag har i alla år sytt gardiner o kuddfodral o sånt tjafs. Har nångång då o då gett mig på o sy kläder, nu senast till bröllopet sydde jag ju barnens västar, kravatter och ringkuddar!

Sen älskar jag o sitta o hitta på egna grejer, egna skärningar, tyger och attiraljer till..... har funderat lite på att ha en stil på allt...en stil jag faktiskt själv gillar! Nu är ju inte jag nån designer så...o vägrar göra nåt som nån annan redan gjort utan detta är ju som sagt AFFÄRER!

Har gjort lite småresearch på vad de är för kläder som går o vad folk är villiga att betala för prylar som ingen känd designer satt sin prägel på.... o jag blir nog lite förvånad! För det är inte så illa faktiskt.... kikat runt på Tradera för att ta ett exempel! Där betalar man gärna runt 400 kronor för en partytopp som massproduceras österut! Hemmagjorda/sydda fleecejackor med rätt stil ligger på runt 600 kr/st......

Kollat lite tyger på nätet.... går att få tag på fina/bra tyger till hyfsade priser från t ex England!

Stilen jag klurar på:
* 50-tal
* Prickigt
* Baby Doll
* Döskalle motiv
* Gothinspirerade toppar
* Tunikor

Förstår ni.... jag vill blanda in det läckra/fina/stilrena 50 talet i en söt klänning , bryta av med ett stort döskallemotiv i kjolen t ex....

Prickiga klänningar a la 50 tal med en scarf runt midjan.....

Korsettaktiga toppar med spets...

Ja, idéerna är många..... det jag vet är att sånt här går åt som snor till rätt personer.... vill bara att detta ska kunna vara för vanliga JL personer oxå... förstår ni! Blanda stilerna med finess.....ska fortfarande se snyggt ut. Toppen ska fortfarande kunna bäras till ett par tajta Fornarinas med pumps o det ska kunna se glassigt ut...

Aja, det va de...

Ha nu en UNDERBAR helg allihop!!!

Kraaaam

Aja, det va lite om mina idéer.... har jag nån köpare tro??

6 kommentarer:

Anonym sa...

Cooolt

Själv har jag alltid ritat kläder..
Men klarar knappt att sy i en knaåå...

Det låter lite JeanPaul Gaultier över det hela ... :) vilket är as-coolt..

Goth-inspirerade toppar och tunikor
*räcker upp en hand*
Det skulle jag mycket väl tänka mej att köpa...

Kram och trevlig helg på dej med :)

/Cian

niinis sa...

Åh tack Cian...om det sen blir så att du är min enda kund blir jag jättenöjd...din personal kläd-designer! Hahhaaa..

kramar

Anonym sa...

Jag gillart....

Dödskallar kommer jag nog aldrig tröttn på men klänningar är inget för mig. Det är bra att ha en liten dröm att gå och grunna på, en dag blir det kanske till verklighet och då är man mer än redo.

Anonym sa...

Du kan ju sy lite läckra hundkläder till mig,sy upp en dog kollektion lixom ;)

Tuffa kläder för smarta hundar :D

Anonym sa...

Nina, du vet vart jag finns!!!! Snälla får jag bli din testdocka??? Jag har ju på senare år börjat intressera mig för kläder mer och mer. Har förstått att det är lite roligare att klä sig i annat än jeans jämt.

Det här är ascoolt och jag tänker skryta om dig när du blir känd. "Jag känner henne".

Så... SHOOT girl!

Anonym sa...

tunikor, femtiotal och lite goth-inspirerat.. fan, vilken idé!!

Och... tänker du på oss som är lite större och syr snygga "icke-Lindex-kläder" till oss... då har du en enorm marknad att slå dig in på!!!

Jag ser med spänning fram emot den här affärsidén.. go for it!!

Kram Ulrica