torsdag, februari 15, 2007

GAAAAAAAAAAAAAAH!!!

Igår började äntligen mitt favvo-program!

The Americas next top model!! WOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOO!! I love it.....

Har dock ett och annat att säga om de medverkande. Asså..... på riktigt, ibland undrar man ju var de hittar den där själva modell-looken på vissa personer! En del är gräsligt fula..... men de verkar ju vara så nuförtiden, ju fulare o konstigare utseende desto större chans till att bli modell! Säger inte att alla är fula men MY GOD, igår var de ena riktiga skrikor med måste jag säga.....

... dessutom är programmet så typiskt amerikanskt så att jag ibland skäms ögonen ur mig. Men det är med nån slags förtjusning jag ändå gör det....
Nog om det, my favourite is BACK!!!

Nu till nåt annat, jag måste få gnälla lite.... det här med vikten!?
Igår fick jag ett mess från en god vän som beklagade sig...... såhär löd det: "Nu har jag 5 kilo kvar till när jag kom in hög gravid på BB med äldsta flickan....SNAAAAAAAARK!!!"

Vad i helsefyyyyr är det som händer..... så är det ju för mig me.... okej, inte riktigt med tanke på att jag vägde 85 pannor när jag kom in på BB. På sant, det var groteskt..... BARBAMAMMA X 2! Men, nåt händer med kroppen...för varje år....

Jag äter som jag alltid har gjort... faktiskt lite nyttigare t.o.m. o likt förbannat går det uppåt på vågen o neråt på kroppen!! Tyngdlagen sliter i mig, jag fasen känner det! Står i duschen på morgonen o undrar vad som hände med den fasta stjärten.... o dom där extra handtagen under BH:n på ryggen....vem har opererat fast dom på min rygg obemärkt??

O blir det bättre av att sitta på sina feta häck o gnälla om det eller??

Satt o slökolla på MTV igår.... en musikvideo med Pussycat Dolls och Snoop... ALLVARLIGT!!! Ska aldrig mer kolla... jag lovar... 6 små snoris brudar med tajtare än tejp magar som dom står o åmar sig till åttor med! FAN.... jag hatar att jag inte längre är 24 o vältränad!

O nej, det här är inget bra inlägg.....inte bra för tjejer med dålig självkänsla där man ska älska sin kropp o vara nöjd med det man har.....

Fick bara ur mig skiten, tack för det!

Kram från Barbamamma!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Visst e det trist att man inte kan göra mer än vad man gör,man måste lära sig gilla läget bara,just nu hatar jag mitt gråa hår som sticker ut i hårbotten och gör en sån där käck rand efter färgningen *gahh*
1 mm bara så är det kört!
Kunde jag inte fått behålla min vanliga hårfärg åtminstone tt tag till! vavava???

Har en ubersmal vän som alltid sitter o drar och klagar över sina lovehandles "vardå???" undrar man sånt gör en pissed,speciellt när hon alltid klagar inför mig som gått upp 30 kg!

Hoppas du hade en fin dag igår med mycket pussar o kärlek :D
/Kram

Antar du Cians utmaning? ;)

Anonym sa...

Graviditet och gravitation *inga bra ord i kombination*

Känner igen mej klockrent..

Och du..85 kg har jag vägt..utan att ha varit gravid...

Kram

Anonym sa...

Faller in i garbos kör...Kunde jag inte ha fått behålla min originalhårfärg längre än till 18??

jag passar inte i grått...

/Cian igen

Anonym sa...

Försöker du skrämma bort män från att läsa din blogg? Snark!

;)

niinis sa...

Garbo: Hmmm.... jag har inte fått grått ännu men antar att de e en tidsfråga eftersom mamma e grå...

Men skönt o höra att alla andra oxå har sina "problemområden" :)

Kraaaaaaaaam till dig

Cian: Mmm... men jag är ju kort som en dvärg o skulle rulla fram om jag vägde 85 pannor!

CHRIS: NEJ, absolut inte...sluta inte läsa!!! Men vi har våra dagar.... o det vet ju du oxå!! :)

Anonym sa...

Hahaha, du är för rolig. Ja, skrikor var det gott om i gårdagens Top Model, såg du tvillingarna. Ärligt talat, hur såg de ut. De såg ut som två utsvultna krigsfångar och vilka öron sen!!!

Jag försöker att inte ta åt mig för mycket av den mediala fixeringen av hur man ska se ut och så vidare. Det är bara du själv som dömer dig själv. Vill man se ut som Nicole Richie är det bara att börja knarka och svälta sig själv, men hur lycklig skulle du vara då.

Tjejerna i Pussycat Dolls tränar nog en hel del för att se ut så där och tänk på allt gott de måste avstå ifrån. Fast å andra sidan ser ju alla dansare ut sådär.

Önska kan man ju dock alltid göra men jag har aldrig varit överviktig så jag har liksom inget att jämföra med, jag har heller inte fött barn så jag vet inte vad som skulle hända med min kropp efter en graviditet. Tids nog får jag reda på det, frågan är om man någonsin blir helt nöjd med sig själv??

Jag tror inte det.

Må så gott...

Anonym sa...

Ja va fan hände? Jag har ALLTID vägt 47 kilo... trodde jag... men insåg för några år sedan att det var ju för i helvete i gymnasiet!

Även om jag inte väger mycket så är det grejer som hänt med kroppen som JAG INTE GILLAR! Vad hände med mina toppiga fasta och min platta mage?

Nåväl. Vi har fan fött ungar Niinis. Det är inget vem som helst klarar av ju!!! Vi måste vara stolta över det.

Å så till videon du såg; jag MÅR ILLA när jag kollar på MTV ibland just för att de där jävla guldtandade hiphopparjävlarna alltid har näst intill nakna brudar omkring sig juckandes som om han vore värsta guden. ÄCKLIGT. Osmakligt och förjävligt.

Kram.

Anonym sa...

jag har varit stor så länge jag kan minnas men något som många talat om för mig är att jag aldrig någonsin suttit och gnällt över att jag är fet... näe, orkar man inte ta tag i det så ska man heller inte gnälla.. för en sak är säker.. om man inte varit sjuk försås, så är det ju bara jag själv som satt mig i den här sitsen ju.. för mycket god mat och för lite motion.. that's it :)

När det gäller modeller så är det tragiskt.. de ska vara undernärda, utmärglade och se allmänt dösjuka ut.. då gör de succé.. otroligt!!

kram Ulrica

PS! Telefonen är looooovely :)))))

niinis sa...

Malliz: Ja twinsen var ju ingen hit!! Jag fattar fasen inte.... :(

Ja, klart det är för att man fött barn, men de e väl de som är så svårt o ta i vissa lägen! Helst när man får sina viktnojjor! Men som tur är så är dom övergående! :)

Pendlis: Hahahaha gymnasiet.... ja, det är ju så! Jag blir förbryllad när jag inte kan ha samma storlek på jeans som för 2 år sen... o jag har ju för fan fött barn för 8 år sen!! BLÖÖÖÖK.... Så för mig går det åt skogen nu lixom??? Nej, de e träning som gäller... man får la sluta klaga när man sitter me chips i soffan på helgerna.... o fuskar i veckorna me ibland! Men jag VILL gnälla ibland.... :)

Kram till dig!

Ullis: I know... man ska fan inte gnälla när man satt sig i sitsen själv... men ibland blir jag så jäkla less o så känns det bättre efteråt! :)

Lööööve the phone!!! VILL HAAAA!