onsdag, november 22, 2006

ZZZZZzzzzZZZZzzzzznark!!

Igår var det en sån lämna, hämta fixa, dona, skjutsa kväll! Lillpojken åkte med en kompis ut på landet efter skolan, storpojken fick gå hem själv med en kompis. Hem i ilfart, fixa fiskpinnar o mos................ sen spelade jag YATZY med grabbarna, med dom coola grabbarna i 10 årsåldern!

Som vanligt då så låter jag inte de små liven vinna, jag råkar vara "blessed" med den härliga instinkten dålig förlorare :( Haha, så även när det gäller mina egna barn! Visserligen lät jag dem vinna när dom var riktigt små... men inte nu när de växt till sig! Nänänänääää...då vinner morsan bara hon kan! Oh fyyyy va hemsk man e va?

Sen blev det skjutsa hem storpojkens kompis o hämta lillpojken! Han va eld o lågor över att det fått vara ute på internet o kollat TAMAGUTCHI`s hemsida. Nu är det så att fast det är 2006 så har vi ingen dator hemma (det har jag ju nämnt förut). Stackars barn känner jag..... sagt o gjort, i veckan nu beställde vi dator och bredbandsuppkoppling. Den 4:e dec kommer det hem till oss. JIPPPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!! Mamma är lika exalterad över det! Maken....hmmm.. nä, sådär... för han vet att jag kommer sitta där en hel del under min vakna tid! Om jag nu ens har nån vaken tid när jag är hemma....ZZZzzzZZZzzz!!

När väl lillpojken fått snacka, babbla, pladdra om sitt så la jag mig på soffan o kunde omöjligt hålla mig vaken! Maken va o repa... så det blev en trist kväll för Elliot! Fyyy mamma, måste va den här j***a förkylningen!

Nån som har en schysst kur för förkylning (i snart 5 v.) ????

4 kommentarer:

Unknown sa...

Dålig förlorare va??

Hahaha maken avskyr yatsy bara för att jag är bäst på det ;)
Han brukar slänga tärningarna i väggen....

Dator hemma snart va? då kan vi ju blogga på kvällstid :)

niinis sa...

Hahahaha..... alltid lika coolt o slå gubben ju!! :)

Jaaaa...lycka med dator! Blogg kvällstid.... det kan du skriva upp cian!

mumrik sa...

gurgla whiskey och jag menar gurgla, inte dricka. Sen kan man äta sånt som innehåller eukalyptusolja eller mycket honung. Bägge innehåller nåt ämne som tar livet av de flesta förkylningar... :)

niinis sa...

Gurgla whiskey.... uäk! SPYR... :) Honung e gott o eucalyptus oxå, jaa..nåt sånt måste inhandlas! Detta måste väck!