torsdag, november 09, 2006

TJOHOPPFADDERALLANLEJ!

Malliz...jag somna igår igen! Fattar inte.... vaknar 5 o somnar senast 9 på kvällarna, jag har inget liv just nu :(!!! Som en nyfödd, äter, sover o bajsar :)
Såg utröstningen... o hon som åkte är ju inte snygg ju!! Men gullig verkar hon vara! När går reprisen egentligen? NOG OM TOP MODEL, hihi!

Igår hade jag en hektisk dag, fanns ingen tid....dessutom hade vi vår datasupport här som styrde up en kraschad server :(, nu e allt kanon igen!! Dessa datorer...jag hajjar ingenting ja :D

Vi har kollat på ett hus!! Det är i ett perfekt område, finns iofs en del att göra på huset.... men jag blir lite glad för det, då får man sätta sin prägel på det direkt! Inge kul o få ett nyrustat hus som inte alls är i ens egen smak! Barnen skulle ha 100 m till skolan, bara en sån sak!!
Dessutom är jag me i RIX FM:s tävling om 100 000 kr i startbidrag till ett hus! Tänk om dom skulle ringa mig? TJOHOPPFADDERALLANLEJ!

Vi ska till banken nästa vecka..... få se vad dom säger, behöver ju ett lånelöfte ev något slag. Idag betalar vi 7000 kr/mån för en lägenhet mitt på stan som e så rucklig så jag spyr! EX: Varje gång vi spolar i handfaten på toaletterna luktar det skit i hela lägenheten, bläää...spyr! Thedde har fått ett av skåpluckorna i köket i skallen när det lossna! Kökskranen gick AV vid ett tillfälle! WHAT?? Ja ni hör ju...jag e värd dom 100 000 kronorna!! :)

Så, hur mår alla här då?





6 kommentarer:

Unknown sa...

Så spännande med ett nytt hus..:)

Jo helt klart tycker jag att du är värd de pengarna *håller tummar*

100 meter till skolan..Fattar du vad de kommer bli slöa på morgnarna..De kommer komma sist jämt..Men det är ju såå nära..Jag vet..Jag var precis likadan..jag hade 50 m till plugget..när skolklockan började ringa kl 8 gick man typ upp..

Anonym sa...

Bra att du är tillbaka. Har saknat dina rubriker ;)

niinis sa...

Cian: Ja jag är rädd för det, men det skulle underlätta i vårt skjutsa-kaos varje morgon! :)

Ja håll alla tummar du har:)!!!

Chris: Hihi..ja idag fick jag väl till en riktigt skojjig va? :)

Anonym sa...

Reprisen av Top Model går på lördag klockan 19.00 (om du lyckas hålla dig vaken *ler*)

Jag tycker definitivt ni är värda ett nytt hem. Lönelöfte på banken är jättebra att ha när man tittar på hus, det gäller i ett drygt halvår. Bra att veta är (om du inte redan vet) vad pantbrev och lagfarter och sånt jidder går på. Skittråkiga utgifter när man äntligen hittat hus.

Visst är det kul att sätta egen prägel på ett hus, men det finns inget slut på det. Vissa saker kan man leva med men oftast vill man ha fräscht kök och badrum.

Lycka till med husvisningen...

Anonym sa...

Håller också tummarna!!

Vi har absolut max 100 meter upp till skola och dagis. Endast en liten yttepytte gångväg emellan. Galant, säger jag som har massa småungar. Det underlättar att slippa åka bil eller gå långt.

Good luck!! /Fru P

Anonym sa...

Det ligger ett dagis precis utanför vårat nya hus. Tio meter kanske. Det kommer att underlätta den dagen det är dags att, ja ni vet...