tisdag, november 21, 2006

Voine voine!

Alltså detta väder kan inte vara bra för min själ, jag blir fasen grå snart! Det är kolsvart på morron, kolsvart innan man ens hinner hem, dessutom orkar inte solen igenom detta tjocka täcke av moln under dagen....grått grått grått!

Hmm... näej, jag vet, detta inlägg börjar väl sådär va? Ska försöka rycka upp mig.....

Igår kom baaaaaarnen! Härligt! Det blev tacos... ni som läser min blogg vet väl att varannan Måndag är det tacos för då kommer barnen! Thedde, min stora grabb har vaccinerat sig, den man brukar ta i fjärde klass. Igår då så började helt plötsligt armen (där vaccinet tagits) att bli alldeles knallröd, som nässelutslag.....det kliade på han och så var armen glödhet! Fick sitta i kö till sjukvårdsupplysningen i 35 minuter! Började bli förbannat irriterad på rösten som sa "Du är kvar i kön, vi arbetar så snabbt vi kan för att hjälpa dig"....... "Din plats i kön är 9"...............AAAHHHH....!!

Jag är en orolig mamma, en sjukt orolig mamma! Så fort det är nåt som är galet med barnen så smäller jag nästan av innan jag får veta att allt är okej, detta kan ju bero på att jag själv är något av en hypokondriker...en hypokondriker som alltid tror det värsta. Dessutom har det hänt en hel del.... både mig och barnen, främst den lilla.....
För att nämna några incidenter:
* 3 v. gammal var min lilla snosbebis när han for ur bilstolen.... ett fall på ca 60 cm, en potatis säck som for ner i backen med ansiktet före. Jag ryser fortfarande av det....brrrr! Ilfart till sjukan, JAG VAR HYSTERISK, SKÄLLDE UT ALLA! Efter en koll visade det sig att mamma nog farit mest illa av fallet :) Ingen fara.....
* Ca 6 mån, svår maginfluensa som slutar på sjukhus med vätskeersättning.
* Alla barnsjukdomar man kan tänka sig!
* Ca 1,5 år, trilla i badkaret, ilfart till sjukhuset med en handuksturban på skallen. 4 stygn i ögonbrynet.
* Ca 4 år, trillar ner från lekställningen hos dagmamman, ett fall på 2,5 meter. Landar på skallen, får ett samtal från dagmamman att de är på akuten. Hörde inte mer utan satt redan i bilen, körde mot rött o sket totalt i diverse medtrafikanter. Kommer ner till sjukan, sliter tag i min unge.....som är blodprickig i hela pannan av EU sand. Det visar sig att han har hjärnskakning och en bruten arm!
* Ca 7 år, efter att ha vickat lite mycket på sin lösa tand svimmar han av på hallgolvet. Det blir epilepsi koll o hela baletten! Inget visar sig dock vara galet utan en hederlig svimning...uäk!

Till detta så har ju den stora oxå råkat ut för sitt....... pust!

Ja, nu vet jag ju inte om jag röck upp mig direkt....:) Aldrig kul o gå igenom alla hemskheter!

Nä, nu ska jag dricka kaffe o tänka på nå skoj, jag återkommer! :D

4 kommentarer:

Unknown sa...

Nämen lilla gubben då..
Verkar vara en liten olycksfågel..Eller bara väldigt aktiv och rörlig :)

jag är faktiskt lite förvånad över att Simon inte har gjort sej mer illa än vad han har gjort..

Hoppas du kommer på något roligt :)

Anonym sa...

Jag är likadan!!! Men jag är också hypokondrisk av mig så det är inte konstigt. Tur att mannen drar mig tillbaka många gånger när jag vill åka till akuten, för oftast är det ju ingen fara.

SOM TUR ÄR har jag ingen vild liten pöjk. Mina tjejer är ju rätt lugna när det gäller klättring och sånt... men minsta lilla host så blir jag hysterisk.

Skönt att det finns fler.

Kram på dig.

niinis sa...

Cian: Ja, han har råkat ut för både det ena och det andra han... Sitter o finurlar på nå kul men blev precis jävligt irriterad på min gubbe så det gick åt skogen :(

Pendlis: Skönt o höra att vi e fler!! :) Ja, ibland behöver man ha nån som håller i en när man står med ena benet på väg till akuten! Jag tror alltid att jag känner min kropp så bra.... o så gör jag inte det i alla fall :)

Anonym sa...

När jag var sju ramlade jag ut för balkongdörren, innan balkongen var byggd. Cyklade även omkull ett par gånger. Jag levde inte så farligt.

Min lillebror var dock på akuten titt som tätt. En gång skar han av sig senorna i handen. Till följd kan han idag inte böja långfingret på vänsterhand. Gör kanske inte så mycket för då kan han ju ge fingret till vem han vill....

I stort sett.

Ha de bäst