måndag, november 20, 2006

IRON MAIDEN!

(((((WOW)))))
....säger jag bara, wow för IRON MAIDEN! För att vara "herrar" i denna ålder tycker jag att detta är så nära rockens, den gamla hederliga rockens tecken man kan komma! De härliga gitarrsolona som betas av en efter en. Bruce sätt att stå så långt fram på scenens kant man kan...vaggandes fram och tillbaka. Få mig att känna att jag är lika ung som då...när jag hörde hans karaktäristiska röst för första gången! Jag rycktes med vare sig jag ville eller inte. Jag hoppade som en fjortonåring på Back Street Boys vare sig jag ville eller inte! Jag kände mig bara skönt nöjd efteråt, uppfylld av rock......
Om vi nu pratar minus så har jag ett en liten besvikelse dock, alldeles för LITE gamla godingar! Och kanske ösa på med mera bengaliska eldar, ljussättningar m.m. Detta kan ju bero på att de på något sätt ändå förnyat sin genre, dom vill nog vara lite mer "vuxna" i sin musik.... den nya plattan betades av rakt av... sen hanns det med nån gammal goding oxå. Men helt tydligt var att de vill förnya sig själva...inför oss som bara vill ha det gamla, hoppa som om vi vore 16, glömma att vi hunnit bli 34!
Men men.... helt klart sevärt och jag känner mig fortfarande nöjd! Cian, du har nåt o se fram emot!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Längtar som faaaan :)

niinis sa...

Förstår det! :)

Unknown sa...

*gråter hysteriskt*
Min dejt på lördag DUMPADE mej....Han kan inte gå....

GRRRR förbaskade karl att ställa till det....

Anonym sa...

Det sura med att digga gamla goa band är just att de är lite snåla med att köra gamla godingar... men det är smällar man får ta!

Härligt att vara uppfylld av rock.

niinis sa...

Cian: Va??? Nämen...jäkla karlslok då :)

Pendlis: Jaaa, de e ju det! Vadå? Kan dom inte bara år efter år köra sina gamla goa hits... :)