torsdag, november 02, 2006

REALIST??? PARTY!!!


BADAAAA..... torsdag idag!
Jag har mer eller mindre varit en "rep-änka" denna veckan! Det har repats en hel del och telefonen går varm av diverse bandmedlemmar som ringer.......
Makens band har releaseparty imorgon! Nu ska den efterlängtade EP:n äntligen släppas och nu ska man äntligen få den feedback man så väl förtjänar efter allt slit o släp! Detta har inneburit en lite stressad make som fixat o donat en hel del inför denna dag!

Eftersom jag aldrig spelat i något band (tyvärr) så vet inte jag alls vad det här egentligen innebär....eller hur mycket det betyder för dom för den delen!! Jag vet bara att jag kan bli jävligt irriterad över hu ofta det ska repas....helst när man lägger in en spontan repning en söndag! Fan...det borde vara straffbart! Åtminstone så skulle jag bli kompenserad både på det ena och det andra sättet för "förlorad" make en söndag! Inte sant?

Jag frågade mannen en dag hur länge han tänker hålla på o vad målet är? Han kunde riktigt inte svara på det.... GIVETVIS så förstår jag att det är rockstjärna man vill bli..men hur länge är man beredd att hålla på för o bli det? Är det 30, 40, 50 eller 60 årsåldern man håller på till!??? Kolla Rolling Stones... alla skulle kunna vara mina farsor...tom morfarsor :) Nåja, så ung kanske jag inte e ...men ändå! Visserligen så blev väl dom kända när dom va runt 25! :)

Well, detta är väl frågor jag aldrig riktigt kommer få svar på! Man kan väl önska att han ska lyckas men det känns som en jättelång uppförsbacke, ärligt talat som en omöjlighet! För hur många är det inte som vill lyckas o bli kända i rockvärlden?? Fy fan....va pessimistisk jag är nu! Eller som en riktig tråkmåns skulle ha sagt, REALISTISK! Jag tänker dock inte va nån realist...utan jag hoppas och ska tro att han lyckas en vacker dag! Så stöttande fru är jag ändå....

I ärlighetens namn är jag fullt stöttande när det gäller hans musik! Jag gnäller inte över rep.... mer än ibland och här!:) Dessutom är jag otroligt stolt över honom, han är begåvad och ambitiös!

Så........ ROCK ON CAVUS!!!

Här har ni i alla fall en som har er som idoler:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rockstar!! Fan vad coolt. Vore skitkul om det gick vägen för dem. Att slå igenom är nog svårare idag, eller rättare sagt att sälja skivor är svårare idag än för typ tio år sedan. Det finns en sajt där "osignade" band kan lägga upp sin musik och få den värderad. Han Daniel från Idol är inblandad. Hur som helst hoppas jag dem all lycka...

Igår var det Leslies tur att åka ut ur Top Model. Ingen man kommer att sakna. Jade vann utmaningen och var riktigt duktig igår men den som stack ut mest var hon med lite sneda tänder (minns ej vad hon heter, Joanna kanske). Hon visade sig vara duktig på lite av varje och nästa onsdag ska hon fixa till tänderna.

Må så gott.

Unknown sa...

nu är jag på kontoret :)

Maken sov...han hade haft det körigt..Jourarbetare som han är..

Coolt...Rockstar...

Anonym sa...

Cooooolt. Jag vill också vara ihop med en rockkille (ta det rätt älskling om du läser detta :)). Hoppas verkligen att de lyckas. Jag har själv medverkat och sjungit som frontfigur men bara i ett coverband och det var MÅNGA rep även där... så att det är mycket för din snubbe är inte så konstigt.

Be proud! /pendelilskan

niinis sa...

Malliz: Ska kolla om de redan är på den sidan eller hur det är!

Leslie...vem fan va de? Hmm... aha, jade..den skatan! Duktig... hon kanske blir bra after all!?

Vilding: Va skönt...jobbit o behöva va orolig!

Pendelilska: Jag har i hela mitt liv letat efter en rockerskille, de e sant! Jag har alltid drömt om o få va ihop med en musiker.... innerst inne alltså! Så när han kom springande in i mitt liv så blev jag ju givetvis helt tagen! Rockers kille som spela gitarr, piano o sjöng som en gud....hmmmmm. Sen att man vänjer sig vid det oxå efter en stund!:) O ibland lessnar..... men jag är stolt!