tisdag, november 14, 2006

StYlIsT......

Måste berätta om mitt nya extrajobb!

Har valt att kalla det för stylist för att det låter nutid o riktigt coolt ;) Haha...

Jag har en arbetskamrat som jag följde me på en liten shoppingtur, han har fastnat på 80 talet har jag skojat om. Men ni vet... intresset ligger liksom inte hos kläder utan datorn o sånt skoj
:( Jag följde med en fredagseftermiddag, det blev en hel basgarderob på 20 minuter. Jag valde o han betala!! Wiiihooooaaaa....

Nu har han gjort så himla bra reklam för mig till sina kompisar... bl a till en nybliven singel, en trebarnspappa som fått alla kläder inköpta av frugan. Nu har han träffat en ny flamma och märker att hans garderob ser likadan ut som när han gick i gymnasiet! Han hade vart o gjort research på nätet om folk som eventuellt kunde hjälpa till med klädinköp och frisyr. Eftersom jag hjälpt arbetskamraten och klippt i 17 år fick en förfrågan om jag kunde tänka mig o hjälpa honom oxå.... så idag ska vi åka på shoppingtur! Han var här på jobbet o checka av läget igår...hur mycket pengar ska jag ha med mig? Räcker 5000 kronor? Vi börjar där sa jag.... :)

Jag kommer att få betalt för det...o han har redan bokat att vi åker en gång per månad!

Det var väl inte så trist va?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du har nått toppen nu, Niinis, nu kan det bara gå utför ;)

niinis sa...

hahahaha..... ja, satt o kolla mina inlägg idag! Känns som om jag rökt på eller nåt idag! Såhär kul är det sällan nåt är 2 inlägg i rad !!! :)

Anonym sa...

Jag menade toppen av din karriär, inte toppen av din stilistiska förmåga :D

Anonym sa...

Låter som ett jobb för mig. Vart ska jag skicka min ansökan?

niinis sa...

Chris: Jahaa... ve o fasa, var det toppen det? Fy... kan det inte bli bättre alltså? ;)

Malliz: Jaa.. för tusan Malliz, du skulle ju va toppen för det oxå. Värsta e att det blir en bit o pandla :) Men du kan bo hos mig i veckorna, samtidigt så kan du ju inreda hemma hos mig..tänkte nu när du e inne i det! ;)

Unknown sa...

Stylish :)

Fan va coolt

Att få shoppa för nån annans pengar och dessutom att få betalt för det...

Du gör det där med bravur :)

Anonym sa...

09.00 och inga inlägg!??
GRRRRRRRRRRRRRRRRR

Anonym sa...

09.54 och inga inlägg.

Morrar jag med.....

Anonym sa...

Ser att någon av klockorna går fel...

Anonym sa...

Vad kostar du? Jag skulle definitivt behöva en stylist. Går ju bara omkring i slitna jeans och sneakers hela dagarna. Skulle också behöva en basgarderob så man någon gång kunde se proper ut :)

Kram från en gladare pendelilska

niinis sa...

Förlååååååt mina medbloggare!

Ska genast kasta in ett inlägg!

Pendlis: Jag är billig!! :) Skönt o höra att du mår bättre!!!