tisdag, november 28, 2006

Va? Jobba? ZZzzZZZ.............

Gäääääääääääääääääässssssssssppppppppp..... vad trött jag är idag!

Hihi, igår fick man sig en liten överraskning. Direkt efter jobbet åkte maken och jag ner på stan och så blev jag beordrad att köpa mig något nytt. Jaa, ni hörde rätt....höll själv på att svimma!

Kl 6 skulle jag vara klar för då skulle vår skjuts komma. Stressad som en galning kom vi väl iväg vid halv sju, typiskt kvinnligt..näää :) Vi åkte till en grannstad, bord var på bokat på en superfin restaurang. Fiiin flaska vin beställdes in. Förrätt, varmrätt.....efterrätt fick jag tyvärr inte i mig! Proppmätt som jag var, fasen oxå!
Vidare sen för att avnjuta drinkar o bärs..... hmrpf, vi e inga drink människor jag o gubben, vi tycker om öl vi. Jag har EN favvodrink o det är brända mandlar, lika delar amaretto/kahlua o så fyller man på med mjölk! GÖTT!!! De var sååå mysigt! Jag hade aldrig varit på något av ställena varför det blev lite extra kryddat för maken.

Efter några öl och drinkarna begav vi oss hemåt, utanför stod skjutsen o väntade!

Härligt sätt o förgylla en måndag måste jag säga, jättemysigt och alldeles lagom. Det vi firade var 3 månader som gifta och 3 år tillsammans!

Väl hemma trodde jag nog att det skulle bli lite raj-raj, men min gubbe gillar o sova så fort han fått i sig lite alkohol. Jag fick snällt ligga o lyssna på hans snarkningar. Men jag var nöjd, glad och kär....raj raj tar vi en annan dag :)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Åhhh AVIS...

Vi firade ju 5 år som gifta här i September..Fick jag blommor?firade vi?
NÄÄÄÄ!!! han jobbade såklart..

fan oxå..Jag vill oxå bli bortskämd...

Raj raj...
Är oftast bara att glömma vid alkoholintag oavsett ålder på killar tydligen ;)

niinis sa...

Cian: Vi firar väl för att det fortfarande är relativt nytt allting... det glöms vväl oxå bort så småningom :( Men jag har bestämt mig för att alltid fira årsdagar, o kommer inte han på nåt får väl jag göra det så länge jag orkar ;)

Visst är det så?! Raj raj klarar väl knappt en endaste kille av vid onyktert tillstånd, snark! Fan va tråkigt.... ;)

Anonym sa...

Shiiit va mysigt. Jag älskar när mannen överraskar. Som tur är så är jag gift med en duktig överraskare och även om överraskningarna ibland är små så är de guld värda.

Jag är inte heller ngn drinkmänniska. Det är öl, vin eller whiskey som gäller :)

Gud i himmelen vad alkoholsugen jag blev nu.

Kram!

niinis sa...

Hihi.... förstår att du börjar bli alkosugen nu! Födit barn på löpande band....

Kommer ihåg min första fylla efter första pojken! Jag blev aprak o rökte ett helt paket cigg, kunde inte prata på en vecka.... men det var värt allting ;)