fredag, november 24, 2006

Gött....gött....gött!!!

YIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....idag är det fredag igen! Som jag har längtat efter denna fredag..................suck! Veckan har varit trög, jobbig och förkyld.... men nuså, börjar det ordna upp sig (hmpf, okej inte förkylningen då men annat).

Dessutom är det lön.... YIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA igen!

Det här e gött mos...fredag, en hel helg o se fram emot o lite klirr i kassan.

Klurar på o hitta på nå sköj me barnen, vet bara inte vad. Jag vet att dom mer än gärna skulle vilja åka till Örebro till äventyrsbadet där, mer än gärna är en underdrift. Dom skulle tycka att jag var världens bästa mamma i säkert en hel vecka! :) Men jag HATAR badhus, usch vad jag hatar det. Kan nog inte riktigt förklara varför eftersom jag älskar o bada på stranden på somrarna. Men jag tycker det är äckligt på nå sätt....suuuck, ytterligare en utav mina fixa idéer. Barnen har tjatat med mig högst 5 ggr. Gick på sån babysim när dom va spädisar, det var okej.... men nu! Uäk.... Kanske får göra en uppoffring i helgen.

Sen blir det nog att gå ut o äta, hela familjen älskar det..... nu har vi ju lite problem med storpojken, det här med tröttheten på kvällen. Han har somnat på restaurang mer än en gång, nu börjar det dock bli lite jobbigt för han väger närmare 40 kilo och är inget man bara bär sådär rakt av. Minns en gång då han somnade under bordet på restaurangen och någon runt bordet hällde ut ett helt glas vatten, rakt i ansiktet på han.... det enda han reagerade med var nån slags vinkning med handen o fortsatte slagga.

Få se vad det blir, inte en droppe alkohol har jag bestämt i alla fall :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte heller något fan of badhus och jag är en usel simmare så badhuset besöks inte frekvent av mig kan jag säga... varje söndag är jag dock tvungen att åka dit men bara för att sitta och dricka kaffe bakom en glasvägg och glutta på min äldsta som går på simskola. Det är helt okej ändå :)

Ha en GRYM helg!

Anonym sa...

Det låter som om du får offra dig! Åk på Lördag, alla andra lär ju vara ute och shoppa.
Ha en skön helg!
/alis

niinis sa...

Pendlis: Kan oxå tänka mig o sitta o dricka kaffe bakom en glasvägg, har sett att vissa föräldrar har med sig fika in i badhuset. Det ser trevligt ut men usch va jobbit :)

Ha en underbar helg själv!

Alis: Ja, det verkar som det...snark! :)

Ha en skön helg du me!

Unknown sa...

Äntligen fredag...

En sån liten tröttis... :)

Förstår dej fullständigt vad det gäller badhuset..Usch..Har så svårt för det...

KRAM

Unknown sa...

Äntligen fredag...

En sån liten tröttis... :)

Förstår dej fullständigt vad det gäller badhuset..Usch..Har så svårt för det...

KRAM

Anonym sa...

Va? Ska du till Örebro? Gustavsvik antar jag du menar med äventyrsbad. Jag slog halvt ihjäl mig förra gången jag var där, det ser väldigt roligt ut men det är inget för en gammal gubbe.... Synd att det var denna helgen, då kan jag inte fika :( Tar du det nästa helg kan jag bjuda på kaffe och någon äcklig kaka :)

niinis sa...

Cia: Ja, vi verkar va fler som avskyr badhus! Skönt o höra!

Chris: Ja just ja, du bor ju i Öret, Gustavsvik...så var det de hette ju! Ååååhhh va synd, hade ju vart gött me nån äcklig kaka! :)

Ja, pappan till barnen hade vsrt där me barnen, dom slog oxå halvt ihjäl sig....:) Verkar va farligt där! Så då kanske inte jag törs följa me :( Piuh, då slapp jag!:)