onsdag, november 29, 2006

SURPRAAAAAAAAAAAAAAAAAAJS!!!

Den här JULEN verkar ju komma vare sig det finns snö eller inte. Jag har ingen julkänsla överhuvudtaget, har väl handlat någon enstaka julklapp men thats it.
Har därför bestämt mig för att ta tag i "julandet" i veckan.... pynta o sånt, byta gardiner kanske. Nu är ju inte jag nån som diggar såna superjuliga gardiner, med tomtar o skit på. Men råkade se att JYSK hade jättesöta panellängder med tomtar på....typ såna här nedanför:

Moderna tomtar om ni förstår vad jag menar. Dom blir det......så ska det nog bli jul i "casa de nina" oxå!



Nåt helt annat då, min mamma fyller 54 år på fredag.
Hon har vart lite "gnällig" ett tag, tyckt att pappa e tråkig och bara sover på sin lediga tid. (Sådan far sådan dotter....eeeh, eller hur var det?)
Vi...döttrarna bryr oss inte om henne tillräckligt tycker hon. Jag har väl kommit lindrigast undan (för att ha vart det svarta fåret ligger jag rätt bra till nuförtiden), syrran är den som ligger risigast till. ÄNTLIGEN!!!! För hon e en bortskämd jävla skitunge ibland! Det är både en o två gånger jag haft lust o verkligen spöa/läxa upp henne! Hon glider på en räkmacka genom livet, tar inte hänsyn till sina nära o kära, bara hon har det bra! GAAAH.... hon kan få mig o bli galen! Sen älskar man ju snorungen ändå....men hon skulle behöva få sig en näsbränna för o tänka till lite! Mamma griper väl i de sista halmstråna för att uppfostra henne innan hon blir för "vuxen".
Nåja..... eftersom jag är den föredömliga dottern *host-host* nu så gjorde jag slag i saken och fixade en jättefin överraskning!
Det blev Joe Labero/Robert Wells showen som precis börjat gå. Vi åker till Linköping, checkar in på hotell. Går ut och äter på en fin spansk restaurang, mamma ska få en ring av pappa som tydligen var på REA (enligt mamma), bara 2900 kr som hon uttryckte det! :) Sen blir det Cloetta Center med show. Övernattning med mysig hotellfrukost! Det var väl inte illa pinkat av det f.d. svarta fåret?! Hela familjen följer med.....

Så igår var jag o hälsade på mamma o pappa. Jag har sagt att vi kommer ut på fredag, lugnt och skönt bara vi, mamma ska bjuda på mat och så blir det en vanlig födelsedag. Så igår fick hon för sig att vi skulle göra annat, jaaaaa..... vi går ut o äter så slipper jag laga mat! Hon skulle minsann boka bord och bla bla bla! Vafaaan, det blir till o släcka bränder nu o kolla vilka hon bjuder med. Vi ska ju ta henne på fredag eftermiddag, och hon ska inte veta nåt innan. Spännande värre....

Jag lär ju få sitta i telefonen och avboka allt hon bokar fram till fredag! Snark! :)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Men gud va kul..Vad duktig du är som kommer på sådana kuliga grejer..Jag får typ hjärnsmälta och köper en flaska vin när mina päron fyller.. :)

Julen ja..Svårt att få julkänsla när det är 10 plus och fåglarna kvittrar som tokiga...

Glögg som är så gott..Varför dricker han inte det??

niinis sa...

Ja, jag brukar vara en vinflaskbrud men nu tänkte jag ta i från tårna :)

Visst är han tråkig?! Jaaa, jag älskar ju glögg! SÅ jag får dricka glögg, han brukar dricka julmust med barnen han istället, javeeeesst! :)

Anonym sa...

Hmm, det är kul när det går som man planerar....
/alis