onsdag, oktober 04, 2006

Zzznark för hösten!

Blev inget IKEA och köpa tvättpåsar igår!

Jag kom på att gå på IKEA alldeles själv ju inte kan vara bra för stackars samvetet.... Ja, alltså...då blir man ju inte förhindrad att handla något men man har heller ingen som hjälper det dåliga samvetet man får när man bestämt sig för att handla det där "konstigt-dyra-vi-inte-kom-hit-för-att-köpa-" grejen. Sagt o gjort, hemmakväll igår.... maken följer till IKEA ikväll istället.... tror jag! Annars blir det sex-strejk :D

Jag är höst-trött! Igår skulle maken repa i vanlig ordning, jag skyndade snabbt att plocka undan efter middagen, sa hej till gubben o tänkte att nu får jag en helt underbar TV-kväll i soffan! Desperate Housewifes, Vänner för att nämna några utav mina favoritprogram på tisdagar. Jag tror oxå att jag blivit sån soffpotatis.... TV-nörd..... kalla det vad ni vill! Oh fyyyy.... jag måste börja motionera, men eftersom jag inte diggar hösten något vidare så brukar jag tillåta mig såhär i början av hösten att kolla alla program. Jag kommer ändå ruttna så småningom....

Där la jag mig.... med skön filt o allt..... orkade kolla VÄNNER sen var det kört! Jag drog stockar när maken kom hem kvart över nio! Va? Jag missade ju allt.... O jag kan inte förmå mig att vara vaken, det GÅR INTE!! Tyvärr så har min äldsta son ärvt denna härliga egenskap av mig! När vintern är som bistrast vaknar han kl 03.00 och somnar 16.30.... Tänk vad kul det här var när han var runt 2 år, kunde gå upp själv, riva i kylen, rita på sina väggar i sitt rum, äta upp pappas matlåda så han bara hade 2 köttbullar kvar när han väl skulle käka på jobbet, när man hittade osten under soffan, när han ätit 12 isglasspinnar..... pust!

Man kanske ska hänga upp sig själv i krokar i taket framför TV:n...då måste det väl ändå vara lite svårt o somna.....??

5 kommentarer:

Unknown sa...

visst är det skönt att grotta in sej?Jag somnar oxå klockrent i soffan..Hann oxå bara med vänner i går

Vildingen är i den perioden just nu..Han smyger upp och tassar ner till köket...
Sen så när man själv kommer ner sitter han vid köksbordet och äter glass,frysen står öppen och det ser allmänt rörigt ut...

Anonym sa...

Jag med. Fast av någon konstig anledning somnar jag bara när det är saker jag vill se. När vi sitter och glor på Bolibompa t.ex. hade det vart perfekt med en tupplur men då somnar jag aldrig... Knepigt.

niinis sa...

Cian: Jaa, IKEA värmeljus går åt som smör i solsken nu, mysigt o ha lite mörkt på kvällarna med ljus o grejer... synd att man somnar ifrån allt :(

Chris: Exakt, jag somnar alltid när det verkligen är nåt jag längtat efter länge... det är den förbannade reklamen som förstör allt!!!

Anonym sa...

Sexstrejk?? Det är kanske det jag ska prova för att komma till IKEA som ligger alldeles för långt bort för att det ska bli en eftermiddagstur.

Vi är helt klart inne på shopping just nu märker jag. Är väl den tiden på året antar jag. Ska nu ner till stan och kolla in nya höstprylar. Kommer säkert hem med en och annan shoppingbag.

niinis sa...

Malliz: Haha, jaa..det brukar funka ju! :)

Jaa, tror att jag blivit smittad av dig o cian vad gäller shopping, vart in på massa ljuvliga sidor o är farligt nära att ruinera mig :)