måndag, oktober 09, 2006

GÖTT MOS!

Hääääärligt med måndag, en ny vecka med nya upptäckter! Buuuhuuuu.....:(

Jag känner mig trött och grinig, kan inte förstå hur en helg kan gå så fort?? PANG så var den över....

I fredags överraskade jag maken med restaurangbesök i storstaden... ett par vänner följde oxå. Vi var på "Kohpangang" på söder, MUMS så gott men ZZNARK så länge vi fick vänta.... 2 och en halvtimme. Det gjorde väl inte så mycket....baren låg ju ganska nära :) Shit vad häftigt det var därinne, de e´som o vara i Thailand.... eeh...jag har aldrig varit där men jag tror att det är som att vara i Thailand :)

Lördag dag fick jag då äntligen besöka IKEA!!! O så fick jag min efterlängtade rullgardin till sovrummet! Nu kanske jag inte behöver vakna halv fem på morgnarna med en envist gassande sol rakt i ansiktet! Okej... detta bekymmer blir ju mer och mer försenat nu när vi går mot vintern...men ändå, om inte annat så har jag skydd när våren kommer igen!
Kvällen tillbringades med kompisen som gått o separerat huxflux... shit vad jobbit, trodde ju hon ätligen hittat mannen i sitt liv...men nää serru! Vi fick ändå en kul kväll, det blev kareoke tävling m.m. m.m. Hmmmm.... skål. Ingen ny hittades dock ;)

Så igår var den stoooora dagen, maken fyllde ÅR!!! Lilla Tussen.... nu går det i rasande fart mot trettio! Sköönt tycker jag.... Eftersom frun i huset druckit lite vin kvällen innan med sin separerande kompis fick det bli fusktårta. Rulltårta med vispgrädde på... som små bakelser... GÖTT MOS!

Hmm...varför orkar jag aldrig baka?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gött mos betyder "mycket bra", inte att moset är gott ;)

Anonym sa...

Förlåt, jag håller på att sluta röka. Det är dåligt mos.. :)

niinis sa...

Jag håller oxå på o försöka sluta röka!!! 2 dagar idag.... snark! Känner hur irriterad jag är bara.. stackars make o barnen ett tag framöver!! :(

O vet du...jag visste det... med moset alltså... :)

Unknown sa...

Hrmm undrar om man skulle jojna gruppen..Med att sluta röka