måndag, oktober 23, 2006

Värt det här???

Gomorron alla glada... (((((BOOOM))))) så var den härliga måndagen här igen! JAVISST.... :)

Nää...så måndagshurtig är jag inte! Försöker väl sprida glädje runt mig en bister/grå och trist morgon som denna!

Vi har haft vår "utan-barn" helg..... "Utan-barn" helg (vilken vi har varannan helg) innebär oftast alkohol, någon fest hit och dit och en himlans massa "ligga-på-soffan-o-va-bakis " tid. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ...jag e så jäkla urless på det! De e inte värt det..... hade ett allvarligt snack me maken i lördags, bakis o jävlig hävde jag ur mej ett o annat, om att jag minsann var för gammal o behöva festa varannan helg o att om han nu tycker de e så jävla roligt bara för att han pallar o bla bla bla!!! Ni hör ju...... suck :(

I fredags var jag på kalas med mina tärnor från bröllopet, nåt vi planerat länge.... det blev båten VINDHEM med tacos, massor med öl och drinkar! Kom hem efter en taxifärd på 8 mil klockan 03,00..... 1700 kr fattigare och onykter! JAG ÄLSKAR o träffas me mina vänner, de e bland de bästa jag vet.... men jag kan leva utan efterföljderna! Fy fan, när en hel lördag går åt till att bli "frisk".
Vi tog oss till stora sonens innebandymatch. Jag lovade, vid nåt svagt ögonblick, att vi skulle sitta i sekretariatet. Eller rättare sagt, jag lovade att maken skulle sitta i sekretariatet! Men den tredje var sjuk så därför fick jag oxå sitta där. De var ju inte tanken :(...hahaha.

När jag e bakis känner jag mig som världens sämsta mamma oxå... en mamma som släpper loss o blir packad.... så räcker det me att jag tittar på dom där "rena" barnen. Dom är så rena i mina ögon när jag ligger o hostar cigg och luktar gammal fylla....fy faaaaan!!!! Vill knappt vara i närheten för att dom ska slippa lukten av sin mamma! Som tur är så festar vi ju bara när barnen e hos sin pappa, jag skulle aldrig palla annars.... o den här jäkla känslan blir värre o värre för varej gång man festar! Vad är det som händer???? Är de nån annan än jag som känner såhär??

Betyder det här att man blivit för gammal för fest?

Näääej... usch, stånk, pust.....stööön! Inge kul det hära....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår precis vad du menar. Det har nog en del med åldern att göra i alla fall. Sen är det inte roligt när man har barn heller, man får världens sämsta samvete när man bara orkar ligga på soffan... Som tur är har vi haft en "vit" helg, man märker skillnad på måndag morgon... Hoppas du får en bra dag i alla fall :)

niinis sa...

Mmmm... skönt o höra att fler har det som vi :) Som tur var hade jag min "måndag" igår eftersom festen va på fredagen. Det tar ju alltid 2 dagar o komma iform igen. Va? De e ju helt galet! Att de ska va så...

Jag ska bli nykterist eller på smällen, de e samma sak!! :)

Unknown sa...

Hualigen
Jag skulle aldrig klara av att festa så.
Jag blir fyllsjuk i flera dagar efteråt..jag som knappt klarar 2 glas vin utan att må dåligt..
Hahaha jag är billig i drift..

Usch idag är jag så låååg..orkar ingenting....

Kram

niinis sa...

Cian: Då e vi fler.... idag e ingen höjdardag va hörrni!

Nee...de e ju just det, jag pallar inte så längre..som chris sa, man är gammal!