tisdag, oktober 03, 2006

Disträ???

Igår var det innebandyträning igen...

...en hes, lite halvbakis mamma som försökte tukta 10 åringar till att bli det bästa innebandyspelarna i världen...hmm, det där lät inte så bra! Fy fabian...

Jag är nöjd med träningen dock!

Det var match i helgen... den torska vi med 6-7, måste bero på att jag inte var med o coatchade ;)

Sen är jag så faschinerad av ett konstaterande jag precis gjort!
Min man...min nyblivna man ska tilläggas (eftersom jag inte visste detta) är 100 ggr disträare än vad jag är....och det gott folk är inte att var liiiite disträ!
Igår behövde jag ha ett par jeans tvättade. Maken och jag åkte hem och åt lunch tillsammans...maken var på ett klingande gott humör varför han erbjöd sig att gå ner till tvättstugan med de jeans jag behövde ha tvättade...hmm...om jag fixade maten dåra! Javisst...

När han kom upp från tvättstugan frågade jag i vanlig ordning: "Gick det bra? "
Vet faktiskt inte varför jag alltid gör så? Jag frågar alltid så...... Vad är det?? Vad är det som kan gå illa lixom? Jag fattar inte.... en konstig ovana tror jag....
I alla fall så svarar maken, " jo det gick både bra och dåligt!" "Jaha.... vad var det som gick dåligt?" (Äntigen fick jag ju ett sånt svar som jag kanske väntat på länge eftersom jag ideligen frågar den där dumma frågan...)
"Jo...det fanns tvättstugetid men jag glömde nycklarna i tvättstugan!" Okej.... till saken hör att vi har allt på den nyckelknippan, bilnycklarna, hemnycklarna o.s.v. Visserligen har han en liknande nyckelknippa.... men som sagt...maken är disträ varför det fattas både bil och hemnyckel på hans för tillfället, dom är hemma någonstans, vi har bara inte lyckats lokalisera var!

Det blev till att skriva lapp på dörren till nästkommande tvättstugsanvändare. "LÄGG NYCKLARNA I VÅR BREVLÅDA".

Lunchen var på väg mot sitt slut.... extrabilnyckeln och dörren olåst fick det lov att bli!

Voine voine.... snart glömmer han väl mig på IKEA eller nåt......


5 kommentarer:

Anonym sa...

Det där är en gammal klassiker. "Jag gör bort mig totalt i tvättstugan så slipper jag att tvätta mer i mitt liv"-finten. Gick du på den? :D

niinis sa...

Hahaha... fan så dum jag e! Jaa, jag gick fet på det!! :D

Unknown sa...

Det finns ett knep till...Som jag gick på..
Ha sönder porslinet så slipper du diska....

Hmmm...

niinis sa...

Plocka i o ur diskmaskinen är ju oxå ett dilemma.... men jag kan ju börja ha sönder allt jag stoppar i kanske...hmmm *Niinisklurar*

Unknown sa...

Ska oxå till IKEA ikväll :)

Messade maken och han sa OK
*kors i taket*

Han som verkligen HATAR att bara strosa runt på IKEA...

Han måtte verkligen tycka synd om mej *S*