onsdag, oktober 25, 2006

HURRA HURRA HURRA!!!

VAD ÄR DET FÖR DAG IDAG, VAD ÄR DET FÖR DAG IDAG....JO IDAG ÄR DET ELLIOTS FÖDELSEDAG!!

8 HELA ÅR!!!

I morse blev det sång och frukost på sängen, paket o allt! Frukosten vältes ut på golvet, jag hade inte räknat med annat med tanke på att Elliot är lite klantig så, ingen dag utan spill!! :)

Han fick en myscene docka, en sån som kan göra olika miner och har riktigt flashiga kläder! Dyra som f*n!

Jag har ju berättat tidigare att min minsta son gillar tjejgrejer. O det innebär Bratz, hästar o hela kittet! Vi märkte detta i en ganska tidig ålder. Mamma med oro som man är så ringde jag barnpsykolog när han var 5 år. Jag ville bara veta hur jag ska hantera detta? Psykologen hade hört detta tidigare vilket jag inte trodde...jag grät floder. Vet inte varför men...när ens barn är så annorlunda så är man rädd att han far illa av detta! Jag har alltid haft en magkänsla för att det inte är nåt konstigt....han har aldrig gillat höga ljud och hårda lekar! Han har alltid varit en mjukis!

Psykologen förklarade att detta inte alls var något ovanligt...tvärtom! Det man absolut inte skulle göra var att förhindra honom att leva ut detta! Skulle vi hindra honom skulle vi trampa på hans integritet och han skulle inte ha en chans att hitta sin identitet! Hon frågade oxå om han var mammig! O detta mina vänner är en underdrift, men han är mammig! Sådär mammig att man ibland bivit irriterad för att ingen annan fått komma honom nära som jag! Typiskt för barn som är mammiga oxå tydligen! "Han är jättekär i dig" förklarade hon. "Han vill vara som du är....." Hon förklarade oxå att chansen för att han blir gay när han blir stor är lika stor procentuellt för ett barn som är "normal". Själv har jag inga problem med det! Han är mitt barn o jag älskar honom förutsättningslöst!!!!!!
Oron var ändå störst när han började skolan! Tänk om han blev retad, när alla märkte att han var annorlunda....

Jag har alltid dragit gränsen vid tjejkläder. Det får han inte ha. Elliots pappa har haft det tufft med att gå med på att köpa tjejgrejer när det väl är kalas eller jul. Men jag köper inte en radiostyd bil om han inte vill ha det. PUNKT! Pappan är oxå "rädd" att han blir homosexuell....vet inte vilket ord förutom rädd jag ska använda. Han är sexti-talist...lite homorädd sådär! Men...som sagt, pappa som han är så är kärleken starkare än såna konstiga fördomar!

Idag är Elliot...ELLIOT! I skolan funkar allt utmärkt. Som Elliots fröken förklarade "Han är så stark i att vara Elliot så ingen reagerar ens, alla vet hur han är och han skäms inte för det! Han har fler vänner än de flesta barn eftersom han leker med både tjejer o killar, vi har aldrig hört eller sett att Elliot blivit retad!! Ena stunden är han me på krig på rasten, andra leker han med bratz!" SKÖNT!

Han är världens coolaste unge och större i sitt sinne än många vuxna! Han brukar använda så kloka uttryck! Som.... "Mamma,vad är det som egentligen är konstigt...med att killar vill leka med tjejgrejer? Det är ju leksaker..." o så är det ju!

I alla fall..... idag fyller mitt lilla hjärta 8 år! GRATTIS!!! Mamma älskar Dig!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla gubben..hela 8 år...

Gratttis!!!!!!

Coolt namn..Elliot...

Var inte orolig..Simon leker oxå med tjejgrejjer..Till makens förtvivlan (jo han är oxå 60-talist)
Simon har både dockor och dockvagnar..Och älskar att gå över till sin tjejkompis och leka med barbie..(sen att de blir dödade av dinosaruier och pampyrer är en annan femma)

/Cian

niinis sa...

Hihi... ja, eftersom man pratar om det ibland så märker jag fler och fler föräldrar som har det precis likadant :)

Hihi, pampyrer :)