fredag, oktober 06, 2006

Bla bla...

FRIDAY FRIDAY FRIDAY......

När det väl är fredag tycker man att veckan gått fort...men när det var tisdag tyckte jag inte det, konstigt det där!

Igår var jag på posten o skulle köpa frimärken efter jobbet. När jag sagt vad jag vill ha märker jag att jag inte har mitt körkort med mig, eftersom jag skulle köpa på kort utbrister jag "Åh, jag har inte mitt körkort med, går det bra ändå tro?" Tanten som står i kassan är ca 55-60 år, hon har skydd runt handlederna (antagligen en arbetsskada...eller slitage), vet att jag hinner känna sympati för henne och hennes handleder tills jag märker hur OTREVLIG hon är. "Jahapp, har du några andra kort i plånboken som Ditt namn står på?" säger hon... Jag slänger fram ALLA kort jag har, o jag har verkligen en hel del. Hon bläddrar i korten tittandes över sina glasögon. Till slut säger hon...märkbart irriterad: " Ja, okejdå, men hade det varit ett större belopp hade det verkligen inte gått!" Då undrar jag.... vad är egentligen skillnaden? Ja visst, beloppet.... men hon frångår ju reglerna vare sig jag handlat för 30 kr eller 3000kr...

Skitsamma.....när hon ändå godkände köpet så hade hon väl inte behövt vara så jävla otrevlig!! Är det något jag börjar bli riktigt jäkla irriterad över är det subbkärringar som jobbar på arbetsplatser dom hatar och låter det gå ut över konsumenterna! Välj inte ett förbannat serviceyrke dåra!!! F*N!!! Pust...vänta lite så ska jag räkna till 10! :)

Nåt annat då... Maken fyller år på söndag, heeela 26 år! Tycker det låter så ungt när jag skriver ner det... men han ÄR inte så ung för mig, det känns som om vi åldras i samma takt (vilket vi oxå gör), mer som om vi är lika gamla, tycker om samma saker och lever livet som jämnåriga. Undra hur Demi Moore och Ashton känner? Lika antagligen....:)

Full fart mot helgen hörrni.... :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Att det inte kändes som att veckan hade gått i tisdags kanske beror på att den faktiskt inte hade gjort det. Man måste vänta tills fredag ;)

Trist med griniga människor i affärer, det blir värre ju längre österut i landet man bor :)

Ha en trevlig helg nu

Unknown sa...

Kärringar som bittra över att de inte kom längre än till kassan på konsum...
Ja sådana finns det gott om...Men mest nere i Göteborg :)
*lipar åt Chris*

Det är ju tio år mellan mej och maken :)
Vi satt och bläddrade igenom hans gamla papper och han såg lite chockad ut när jag kommenterade ett datum och sa att då var jag bara 8 år...(hans inkallelselapp till lumpen) Hehehe...

niinis sa...

Chris: Just det..instämmer med Cian! :)

Ja...det där med veckan ja... men alltså, det känns som om det aldrig ska bli fredag o så huxflux har det blitt det :) Jaja..du förstod nog ändå...ehh...

Cian: Jahaa...10 år, oj... ja då vet jag hur han känner när du säger sådär :) När jag tog körkort började min gubbe i sexan.... pervo va? Haha...

Anonym sa...

Ni får ju komma på något bättre om ni vill ge igen. Dåligt humör är vi inte kända för direkt :)
elllerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr?

niinis sa...

Hörde på radion att det tydligen är något typiskt göteborgare att tycka illa om allt som är längre österut... stämmer det Chris?

Anonym sa...

Surkärringar på just posten finns det i varje stad. Jag skulle skicka ett rekommenderat värdebrev en gång och hade använt fel tejp. Att posten hade en egen liten blå tejp hade jag ingen aning om. Surkärringen skickade mig åt sidan och jag fick ställa mig längst bak i kön när jag tejpat färdigt. Tejpningen tog max 30 sekunder. Sur...

De vill hämnas sitt bittra och sexlösa liv, för det finns ingen möjlighet att någon vill eller kan tillfredställa surkärringarna på posten.

Ha en skojsig helg...

niinis sa...

Helt rätt!!Tanter som får för lite sex är aldrig bra att ha o göra med... USCH! Kanske skulle fråga vad deras män heter o skicka hotbrev... :)

Ha en trevlig helg du oxå!

Anonym sa...

Vi tycker inte "illa om", vi har snarare medlidande :)

niinis sa...

Sarkastisk är han oxå..... Nä, nu jäklar... ;)