onsdag, oktober 11, 2006

Dagsschema

Hua...

Cyklar ju till jobbet varannan vecka. Idag kändes det sådär.. kolsvart ute, duggregn och inget lyse. Glasögonen prickiga o livrädd varje gång en bil ska passera.... nu är det HÖST på riktigt.

Igår slängde jag ett öga på vår almanacka i köket. Konstaterade att den är fullskriven. Det är en sån som man själv skriver i.... jag har gjort en sån från mån-sön, vekca för vecka.
När man har barn i mina barns ålder så gör man inte mycket annat än fixar med diverse saker vad gäller skolan, träningar, kompisar m.m.

En dag kan se ut såhär:

* Morgonen börjar med att komma överens om klädseln, detta verkar gå väldigt upp o ner...just nu är dom ganska så medgörliga. Den stora vill gärna ha lagets overall på sig varje dag.... Sen ska man slita dom från TV:n för att äta frukost o borsta tänder. Den lilla får man nästan slängan er på golvet för att han ska vakna....

* Skolväskan som varje dag innehåller diverse papper om olika information om saker som ska göras, tas med, skrivas under m.m. m.m. Jag blir helt snurrig....dessutom har allt ett sista datum som det ska lämnas in, glad om jag klarar detta 2 ggr av 10.

* Matsäck.... denna J***A matsäck. Utflykter görs minst en gång i veckan..... o då ska man alltid se till o ha allt en matsäck ska innehålla i kylen. O så ska det ju helst passa grabbarna, här duger det inte med vad som helst. Dessutom så kanske kompisen har glömt så då får jag packa extra så att jag livnär klasskompisarna oxå....

* PUST.....lämnar av på skolan. Maken sköter det oftast, det har hänt att samtal kommit från en väldigt less make som säge att "Nu får du prata med den lilla om att han måste ha jacka på sig idag".

* JOBBA.....

* Får samtal från sönerna som undrar om den o den får följa me...eller tvärtom. Prata med diverse föräldrar om hämtning, lämning m.m.

* Träningar... hitta alla saker till det. Hinna äta lite innan... oh nej...inneskorna är hos pappa, skit oxå...nyckeln till pappa e kvar i skolan. Köpa nya eller ta mammas som har 2 storlekar större fötter.

* Efter hämtande från kompisar, träningar os.v. ska du helst ha maten klar hemma så att ingen av barnen hinner somna innan.

Mitt i allt detta ska du hinna med drop-in fika..... vara aktiv i skolan o anmäla dig frivilligt till att skjutsa, baka eller bara vara med på skolan nån dag.

O så ska du orka vara en k*t, glad och tacksam fru!!!!!!!!

Har vi kvinnor det lätt så tala gärna om det för mig.......

7 kommentarer:

Unknown sa...

Hujjeda mej..

jag vet ju vad jag har att vänta mej

Än så länge så är det lugnt på aktivitetsfronten...

ja skratta så att tänderna syns
Vilding slog ut en framtand så han ser ut som värsta busfröet när han skrattar med munnen öppen :)

Anonym sa...

Gud vilken duktig förälder du är. Vi brukar alltid missa antingen matsäck eller viktiga papper som ska skrivas under... Kanske borde skaffa oss en almanacka här hemma också...

niinis sa...

Cian: Ja...ju fler och ju äldre barn desto jobbigare..... piuh. Men jag brukar tänka att det inte kommer vara så länge...sen kommer man ju inte få följa me nånstans... :(

Chris: Haha... såå duktig e jag inte...jag e som ni.... missar det ena o de andra oxå.
Almanacka e det bästa påhittet EVER!!!!

Anonym sa...

Och här går vi runt och tror att alla andra har mycket bättre koll!
Dags att börja avsäga sig sånt som någon annan kan göra, UTAN att få dåligt samvete...
Snart börjar de i högstadiet, då blir det tomma rutor i kalendern. :)

Anonym sa...

Det låter fantastiskt roligt det där. Minns min hysteriska barndom då vi var X antal ungar som skulle med bussen, packa skolväskan och klä på oss. Inget jag själv ser fram emot....

För någon gång kommer det att hända det vet jag.

Du låter effektiv och nedtrappning av rökningen kanske är en bra idé. Du vill ju fortfarande vara k*t, glad och lycklig. Tänk vad ett litet bloss kan åstadkomma...

Anonym sa...

Såg just till min förtret att Top Model utgått idag. Jävla EM-kval...

*sur som fan*

Hela kvällen är förstörd.

niinis sa...

Alis: Ja, man borde säga ifrån mer.. jag har i alla fall avsagt mig att vara klassmamma i minstingens klass! :)

Malliz:Jag.... min gubbe va så lycklig igår när han kom hem o skulle få börja kolla fotboll....vadå sa jag??
I samma stund kom jag på att TOP MODEL utgick igår pga den.. :(

Skönt o höra att nån tycker att min avtrappnings historia låter bra...de går jätte bra... rökte 4 cigg igår! Mot o kunna dra på 15 per dag tycker jag det va bra gjort av mig *STOLT* :)