torsdag, oktober 19, 2006

Hon sare rakt i ansiktet!!! OTRÄNAD!

Då var man knådad och mör idag då...

...det var en påbörjan till inflammation i ryggen, hmmm... det ante mig nog redan, men alltid lika trist! Fick med mig vetekudde och kylcreme. Skalan på hur illa det var va inte så farlig trots allt. Blev beordrad att börja träna, i alla fall promenera och förstärka bukmuskulatur och ryggmuskulatur. OKEEEEEEEEEEJ..som om jag inte redan visste det! HRMPF!!
Kanske bra att man får det kastat i ansiktet av en kunnig människa på området, det ska väl kanske göra så man får tummen ur eller?! "Nina, du som tränat hela livet och som plötsligt lägger av, dessutom har ett stillasittande jobb, förstår väl att kroppen till slut strejkar!" JAAAAG VEEEEEEEET!!!

Finns ingen återvändo...på måndag börjar mitt träningsliv igen.... Fy bubblen, jag vill ju ligga på soffan o glo TV på kvällen, kallt o urrigt ute..... MEN...jag måste!!!

Frågan är bara vad som ger muskulatur... snabbt och så smärtfritt som möjligt! Det finns antagligen ingen genväg till en tränad kropp är jag rädd. Bita i det sura äpplet. På med scooteroverall, promenader... tokjobbig bålträning....

Nä... finns det choklad nånstans här i väskan?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan träna lite när du bloggat. Lyft skärmen med raka armar 10-15 gårnger över huvudet och tillbaka igen. Är det för lätt kan du lägga på själva datorn som extra vikt. Glöm inte att koppla ur sladdarna först.

Unknown sa...

Simning är jätte bra för buk och ryggmuskulatur...

Plus att det är varmt och gott att basta efteråt...

Nackdelen är ju då badhusen och dess omklädningsrum...
Där önskar iallafall jag att jag var blind ( flåt man ska inte skoja om att vara blind)

niinis sa...

Chris: Hahaha... men, då ska sladdarna kopplas i igen...hmm... undra om man kan lägga sig på golvet o köra liggande.... *KLUR*

Cian: Jaa..simma e skönt men jag fullkomligen HATAR badhus...det är maken som går till badhuset med barnen...jag är aldrig me!!! Vet inte varför, tror bara att jag tycker de e äckligt! Inte för att jag är känslig o så men... det tar stopp!

Men man brukar ju klara en del när man druckit alkohol, kanske ska supa mig full o gå ner o bada... nää, det var ju inge bra, då blev man slkoholist istället för vältränad! ;)

Unknown sa...

Man kan vara alkoholist och vältränad :)

Kolla bara på han Backhoppar-Matti

*S*

niinis sa...

Hahaha.... jaaaa.... hahahahaha!!! Du e rolig Cian!

Anonym sa...

Min käre pojkvän har samma problem. Svag rygg och mage. Jag försöker lirka med honom till gymet och ibland går han med mig på core-pass. 45 minuter situps och rygglyft. Extremt bra om man är svag i området. (och det är han)

Han gillar dock inte min ärlighet men när de personliga tränarna på gymet råder honom i ämnet går det hur bra som helst. Ikväll ska han få en personlig träning av en av tränarna. Jo, jo.

Att jag vill visa honom och hjälpa honom bryr han sig inte om. Jag har till och med erbjudit mig att köpa en pilatesboll.

*suck* Jag ger upp...

Anonym sa...

Det där med att lyfta datorn kan ju vara en god idé. Om man inte har en mac-mini som jag, då kommer man ingenstans och biceps stannar innbäddad någonstans innanför de där armarna.

Nä, gymet är bättre...