torsdag, oktober 12, 2006

Mamsingen

Jag somnade mitt i fotbollen igår.... det hör väl inte till nån skräll men det är så typiskt när man väl börjat kolla ordentligt! Till o börja med var jag jävligt sur för att fotbollen tagit över istället för Top Model denna kväll! Men...det gick ganska så snabbt över.... för jag gillar verkligen fotboll. En fråga bara?? Vad hade dom för kläder igår? Reservstället va.... måste ju finnas nåt snyggare än det? Aja.... skit i det! Hörde att dom vann i blåsten i alla fall!

Usch i morse fick man ha ett allvarligt snack med stora sonen.... läxläsningen flyter nämligen inte smärtfritt. Nu cirkulerar det mycket annat i den snart 11 åriges hjärna...som fotboll, motorsporter, innebandy, vara hos kompisar och tjejer! Han har tjej..... o jag ska erkänna att jag inte gillar det ALLS!!! Måste man börja så tidigt?? JAG VET att det hör till men.... näääej! Hjärtesorger hinner han med i sitt vuxna liv sen...

Så i morse fick man säga till på skarpen, det blir inte att hälsa på kompisar om man inte gjort läxorna först! Det konstiga i dessa situationer är att jag innerst inne inte tycker de e så farligt, jag känner mig som min egen mamma när jag står o "pekpinnar"...... känner bara att man borde och ska "pekpinna" för o få nån ordning! För att hjälpa han i framtiden o.s.v. o.s.v...... För vet ni... det känns inte som att de va så längesen jag själv var som han! Försökte slippa läxorna in i det sista, roligare o va hos kompisar o så!

Det gäller att stålsätta sig.... att vara mamma på riktigt...... huj, vilket jobb!

Nu blire kaffe till lilla mamman!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det gör väl inget om han har tjej... I den åldern hade man väl flera stycken samtidigt. Fast man höll ju inte ens handen så jag tror inte du behöver oroa dig så mycket.... :)

niinis sa...

Men vet du.... han e så hiiiiimla känslomässig pojken!

Sist hans tjej gjorde slut var han helt förstörd i flera dagar!

O han har t.o.m. sakt att han älskar henne o tänker på henne jämt!

Jag hade 4 killar samtidigt o sket i om nån gjorde slut eller inte...

Hmmmm...

Unknown sa...

11 bast och har flickvänner??
Oj vad tidigt...
Men de kanske knappt håller handen Eller?
Dax för ett blommor och bin snack?

Anonym sa...

Det är väl aldrig kul att göra läxor och jag kan tänka mig att det är svårt att dra gränser för hur det ska gå till.

Själv fick jag sitta vid köksbordet och göra mina läxor under bevakning. Min fostermor stod surt vid köksfläkten och rökte under tiden. Det fick mig att göra läxorna snabbt då jag var ett hyperallergiskt barn när jag var liten.

Nu har det nästan växt bort och som du vet feströker jag (har även katt)

Ha de gött

niinis sa...

Cian: Ja visst är det tidigt... helt knäppt. Men han säger att han älskar henne *Tussen*... ja, ska dom örja träffas själva lär man ju börja snacka blommor o bin snart :)

Malliz: Men lilla gumman, vad hemskt... fyyy. Förstår att du gjorde läxorna illa kvickt! Men jag är ju ingen STALIN mamma så jag försöker säga snällt tills det finska temperamentet sviker mig...o då görs läxorna :)