tisdag, maj 16, 2006

VIKT!?!

Säger som Flingan....

Klag-Stina är i farten, fiii faaarao för vikten! Har precis konstaterat att jag har nästan exakt 3 månader på mig att gå ner 9,5 kilo! O så läser man om Robban som gått ner 5 kilo på 2 veckor....BLÄÄÄÄÄ!!!

Förstår inte vad som hände.... Först så blev man kär, då kan man ju inte äta....av allt pirr i kroppen! Höll mig på sköna 58 kilo. Sen börjar "äta-tillsammans" perioden. Det ska lagas god mat hit och god mat dit...dip, smågodis och chips.
Sen så knaka det lite mellan oss...vi var ifrån varann i två månader. VIPS så smaka allt illa...rasade i vikt och var nere på sköna 57 kilo.

Efter mycket tårar och sömnlösa hungriga nätter träffades vi igen och då sare KLICK på riktigt! Och med det klicket följde en massa laga mat och mumsa på kvällarna.

Här sitter man nu då. 64,5 kilo pekade vågen på igår..... WHIIIIII....WHIIIIIII....

HJÄÄÄÄÄLP!!!

Shit, jag har 3 månader på mig. Det innebär att tacka nej till alla grillkvällar....o tänk på all öl jag inte kommer få dricka i sommar?! WHIIIIII.... Jag som älskar öl. Får prova den där PRIPPS BLÅ PURE tror jag den hette....GI öl. Glykemiskt Index öl.... bara namnet får en ju att tappa sugen! Va?

12 kommentarer:

mumrik sa...

Livet är fyllt av prövningar. Nu tycker inte jag att det låter som om 64 kg är speciellt mycket. Jag har bestämt mig för att gå ner till 82 kg, vilket är min matchvikt. Men dit är det 10 kg. Men det tar jag innan juni månads utgång. Har jag väl bestämt mig, så blir det så. Men då är jag inte speciellt snäll mot mig själv heller. :)

Unknown sa...

Du får göra som jag :)

Kör plus minus noll-dieten

Ät och drick det du vill...Och rök 1 pkt cigg om dagen...så fixar ämnesomsättningen resten

Näää skämt åsido...

Jag skippade skräpmaten på vardagarna men kör lördagsgodis där jag får äta vad jag vill..Funkar bra faktiskt..Och jag är nere på matchvikt...:)

KRAM

Anonym sa...

Det låter som om du gårner i vikt när ni är ifrån varann. Du får väl rymma hemifrån ett tag innan bröllopet :)

niinis sa...

Robban: De e klart, har man mer att ta av så går det ju fortare ;) Jag ska misshandla mig själv nu har jag bestämt!

Cian: Som sagt, misshandla sig själv innebär skippa allt gott o lossas som om nyttigt är gott!

Christopher: Haha, jaaa... sticka nu o komma hem den 25 augusti. Sulle det bli giftermål då tro? Om inte annat så skulle jag i a f va smal, kanske värt det ?;)

Anonym sa...

Pripps Pure e helt OK faktiskt (100kcal/burk mot 180 för en "vanlig") Säger en annan öl/uteserverings älskare som oxå försöker gå ner men hittar kryphål:-)
Mitt råd är det enda raka klara: Rör dig mera och ät lite mindre!!
Behöver du pepping kolla in tappa.se där kör jag och det går bra

/Helene

niinis sa...

Tack för tipset....

Ska nog testa ölen oxå innan jag dömer ut den ;)

Anonym sa...

Mina "mätningar" var gjorda på Pripps Light insåg jag nu men det stog på burken att den skulle byta namn till Pure så det borde ju vara lika många kalorier

/Helene

Anonym sa...

Kom igen!! 10 kg??!! Börja med delmål.. Du kanske inte alls behöver gå ner alla 10? :)

Varför kan en del gå ner en massa kg. bara genom att gå på muggen? Eller för att de har magsjuka i ett par dagar? Jag kan inte låta bli att äta fast jag är sjuk.

niinis sa...

Precis så...jag kan inte heller sluta äta, det skulle vara om jag var så sjuk att jag inte kunde ta mig till kylen då.... Men då ordnar man väl bara nån annan som gör det åt en :(

Unknown sa...

Rödvin har lågt glykemiskt index :)


Jag var ju bara tvungen att springa ner och väga mej jag med :)

Nykalibrerad pallvåg (!) visade på 60 kg så jag klagar inte..

Jag mår bra och trivs med mej själv ett tag till
( måste snart införskaffa mej en ny bikini så då lär väl självförtroendet rasa ner i atomer)

Däremot så måste jag ta tag i mej själv nu när jag slutar röka IGEN så att jag inte frossar i mej smågodis

KRAM

niinis sa...

60 va min matchvikt förr.... men de va förr de... suck!

Bikini känns långt bort just nu, sommarjäkeln kan lika gärna dröja tills jag törs sätta på mig en :(

Ska bli en jobbig hurtbulle nu tror jag.... pain in the ass hurtig ;)

Anonym sa...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»