fredag, maj 26, 2006

IDOL

Hon här brevid är min idol... Mina barn frågade häromdagen om jag hade någon idol?? Så jag fick sätta mig ner och fundera om jag hade någon... En idol för mig är någon man ser upp till, någon man tycker har gjort något bra. Skulle kunna säga att min mamma är min idol.... Men barnen godtog inte en "vanlig" människa..utan en kändis! MADONNA har väl sina egenheter. Hon började som en "snusk-maja".... :) Hon anspelade på sex och var väl något udda.

Idag är hon en ikon. Hon är mamma och jäkligt tajt..hihi. Hon går sin egen väg och alla följer... Hon ser fruktansvärt bra ut och har förvaltat sitt kändisskap bra tycker jag! Tyvärr så kommer hon inte till Sverige, hade ju vart kul o få se henne nångång.

Skitsamma, idolen är korad!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Till och med jag som inte gillar sån musik måste erkänna att hon faktiskt är riktigt bra :)

mumrik sa...

Själv tycker jag att hon är en patetisk och inskränkt människa som enbart lever på gamla meriter. Inget av det senaste hon gjort skulle släppts av något skivbolag om hon kommit fram som artist idag. Hon vräker ur sig uttalanden och åsikter som är lindrigt sagt flummiga. Hennes stora engagemang i kaballah (eller hur det stavas) liknar väldigt mycket Tom Cruise engagemang i Scientologirörelsen.

Är man inte engagerad i deras rörelse, eller delar deras 'tro' så är det nåt fel på dig och helt ok att se ner på...

niinis sa...

Christopher: Visste.... det tycker jag oxå!! :)

Robban: Hade tänkt göra mitt inlägg angående Madonna lite längre och därmed gå in på hennes "tro"... nu struntade jag i det! Känner dock att jag inte på nåt sätt stödjer hennes tro men känner att hon väljer själv och hoppas att hon som mamma försöker leva vägen som är rätt för henne och hennes familj. Ogillar dock att detta ska "prackas" på oskyldiga människor som är för dumma för att skilja på idol och idol. Man MÅSTE inte leva efter deras visioner ännu mindre efter deras religion!

Angående att hon lever på gamla meriter... det är ju lite det som är grejen, är man en ikon kan man göra "skitmusik" och ändå bli dyrkad.... de som är korkade i det fallet måste ju vara dom som köper musiken och går på hennes konserter ( och betalar 1200:-)

Man kan ju ha en "idol" LAGOM mycket....:)

Anonym sa...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

Anonym sa...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»