torsdag, maj 18, 2006

Ledsen Ninis...

Idag är jag lite lessen....

...min bästa kompis mamma fick konstaterat att hon har bröstcancer igår eftermiddag! Hon har haft en knöl i bröstet en tid och gick och gjorde sån mammografi, den var elakartad och nu ska hon opereras och strålas.

Min bästa kompis stannar hemma från jobbet idag. Hon behöver landa i det som just hänt..... till råga på allt jobbar hennes sambo borta men skulle fixa hem sig själv under dagen idag!

Det är sådana här stunder som gör att man börjar tänka annorlunda. (Och kanske nyttigt för vanliga dödliga, vad vet jag)... Man borde och måste värdesätta så mycket mer i sitt liv! Glömmer man bort det ibland? Eller är våra hjärnor uppbyggda så.... att vi lunkar på i vanlig takt, uppskattar allt lagom mycket och tillåter oss att klaga på småsaker?!

Mmm...svårt att säga. Jag ska i alla fall göra mitt bästa för att försöka tänka annorlunda. När det kommer till liv och död.... spelar ingenting längre någon roll!

Riktar en tanke till min bästa tjej och hennes mamma! LOVE YOU!

6 kommentarer:

Onesama sa...

Hoppas att det ordnar sig för din bästis mamma. Cancer är fruktansvärt skrämmande.

niinis sa...

Tack tjejer! Det värmer att höra... Ja, nu håller vi tummar och hoppas hon blir frisk!

Kram på Er!

Unknown sa...

Usch...men man får försöka tänka på att läkarna idag är väldigt duktiga..

Styrkekramar till er allihop


Min chef fick diagnosen prostatacancer för nån månad sen.Tyvärr så hade det gått för lång tid så behandlingen är väl snarare en uppskjutning av det oundvikliga :(

Unknown sa...

usch det var väl inte det bästa jag kunde skriva....

Sorry

Unknown sa...

Hallå Niinis

Jag har uberdåligt samvete för att jag uttryckte mej klumpigt igår..Hur mår du?



/klumpedunsan som inte tänker innan hon skriver

Anonym sa...

Att din kompis mamma ska opereras och få strålning tyder på att det är bröstcancer i ett relativt tidigt stadie!

Hade hon fått cytostatika (cellgifter) istället för strålning så hade det varit ett sämre tecken! Då hade antagligen cancern med hög sannolikhet spridit sig till lymfan och vidare ut i kroppen.

Nu är den troligtvis bara lokaliserad till bröstvävnaden. Då räcker det oftast att bara operera bort de delarna där cancersvulsten sitter och sedan stråla intilliggande områden för att ta död på eventuella små cancerceller som man eventuellt missar i operationen.

Hoppas detta kan vara ett litet gott tecken i mörkret!