tisdag, maj 16, 2006

Nu e grannen puts väck....

Min kontorsgranne är uppsagd! Shit.......

Ni som följt min blog vet säkert vem jag talar om! Han är kanske ingen jag skulle gå o ta en fika med, ännu mindre någon jag skulle fortsätta hålla kontakten med efter jobbet.... observera: Detta är en underdrift!

De veckor som nu följer kommer nog vara allt annat än en enkel tillvaro på jobbet! Han är inte alls glad.... det är oxå en underdrift!

Det som gör tillvaron lite extra svår att utstå är att min pappa äger företaget.... och han är väldigt less på människan...även detta är en underdrift!

Vill först och främst berätta att allt funkar kanon, fast jag jobbar åt min far...ok, vi kanske bråkar lite annorlunda jämförelsevis med vanlig "anställd-arbetsgivare" relation....men i det stora hela känns allt förbannat bra. 2 flugor i en smäll...hjälpa pappa som jag faktiskt börjat oroa mig en del över. Jobbat hårt i mååånga år nu.... + att jag kanske så småningom (man vet aldrig) om ifall att kanske tar över företaget efter honom!

I ALLA FALL dåra...... nu är han uppsagd! Och jag är högst delaktig i detta.....kommer säkerligen bli indragen i processen. Detta kommer garanterat att bli en process....och hur detta slutar återstår att se. Vet att jag ska spänna på mig fighterdräkten, pilbågen och det bästa finnhumöret och se till att detta får ett snabbt slut!

YEAH...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Är det inte jobbigt att sitta emellan så där?

Fast du kanske inte tycker om honom heller?

Försöker komma ihåg om jag läst nåt om honom men den enda jag kommer ihåg är kontorspsykot och det är ju Onesamas "bästis"

Kom igen nu..Visa lite finsk sisu :)

Heja Niinis...

mumrik sa...

I vanlig finsk tradition...så SKÄR ni ner på personalen... ;)

niinis sa...

Cian: Jo jag berättade oxå vd nåt tillfälle om mitt alldeles egna kontorspsyko...jobbit o va emellan, men jag diggar inte heller han så....piuh!

Robban: Hahahahaaaaa....JUST DET!!!

Onesama sa...

Lyllo dig som blir av med ditt kontorspsyko. Kanske du vill ha mitt istället nu?

Jobbig sits du sitter i nu. Kanske du blir så stressad av det att du tappar aptiten igen. ;)

niinis sa...

jAAAA..... Det vore ju lyckan. 2 flugor i en smäll IGEN!!!

Tänkte faktiskt på Dig nu när jag skulle bli av med min....:)