onsdag, mars 07, 2007

VAONR/OVANOR

Utmaning tagen av Ulrica!

1. Nämn en vana du har, något du gör varje dag.
De e ju hur mycket som helst.... men borsta tänder o klä på sig e ju vanliga.
Tar på mig glasögon eller linder är ett måste om jag ska funka normalt!

2. Vad har du för ovana?
Slänger kläder omkring mig, glömmer stryjärnet på och somnar ALLTID i soffan!

3. Nämn en vana du skulle vilja att du hade?
TRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNA!! O att va pedantisk!!

4. Vad för ovanor stör Du dig på hos andra?
När man oftast tänker på sig själv i första hand, jag hatar sånt!!

5. Har du haft någon gammal vana eller ovanan som du skrattar åt idag?
Jag hade små tvångstankar när jag va yngre...som att hinna räkna till 10 innan mamma ställde mjölken på bordet (inte högt dåra)...den jobbigaste va nog att hinna cykla till nästa lyktstolpe innan bilen hann före....

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha... räkna till 10 innan mjölkpaketet hamnade på bordet :))..

TACK för dagens goda skratt!!

kram Ulrica

Anonym sa...

Hi hi, jag är MÄSTARE på tvångstankar. Måste alltid ta i trä och då måste båda handflatorna verkligen röra träet. Å så tävlar jag alltid som du typ skriver - måste cykla till nästa lyktstolpe innan bilen.

Jobbigt asså...

mumrik sa...

Ni varken är eller har nånsin varit riktigt friska... Hur får ni för er alla dessa konstiga tvångstankar? :)

niinis sa...

Ulrica: Varsågod! :)

Pendlis: Haha, skönt o höra att det finns fler....

Mummel: Detta är högst allvarliga åkommor o vi skulle inte vara de vi är om det inte vore för alla dessa små egenheter!