torsdag, mars 15, 2007

Ne ne ne ne fö backen ner!!!

Aaaahhh...solen värmer mig när jag sitter här på kontoret! Ja...alltså utifrån... underbart! Hörde det skulle bli ett litet återfall här snart i form av kyla o eventuellt snö.....men vafan, vi e på rätt sida av året så det blir väl inte kvar så länge!

Imorn åker vi till Mora, hela kongarongen i form av Mamma, Pappa, ungar o jag o gubben! Vi ska åka slalom....eller han, min superunga coola kille åker ju snowboard! Jag som började åka slalom nångång på 80 talet och är uppvuxen med "snowboard" där fötterna sitter ihop och var mer eller mindre ett kvitto på att man skulle bryta båda benen på mitten! Då fanns det inte såna "brädor" där man har fötterna en bit isär och kanske kan parera litegranna i alla fall.....

Min första snowboard-färd var faktiskt i Sälen. Jag hade sett alla coola människor som stajla så jäkla schysst...såg inte ens svårt ut ju! Jag...som inte tror att nåt är svårt utan tror att man bara ska ha lite talang kasta mig på en sån bräda o drog så högt upp i backen man kunde komma! Sen släppte jag på.... efter ca 20 meter märkte jag att det ju inte gick att rucka på den här mackapären...inte åt nåt håll! PANG så drog jag bakskallen i backen..... såg stjärnor i flera sekunder! Upp o hoppa....det tog ganska exakt 1 och en halvtimme för mig att ta mig ner den dagen..... kasta in brädan i bilen när jag kom ner, drog en harang som inte lämpar sig för barn under 12 o drog till after skin o söp mig full. Dan efter var jag bara tvungen o testa igen.....o tror ni inte på fasen att de gick bättre! Jag lärde mig faktiskt hur det funka ungefär... till året efter när det va dax o testa igen....
Totalt väck va talangen.....inte ett minne på hur det va man gjorde!

Så nu skiter jag i det där.... jag blir bara förbannand på alla...helst på alla glin som glider förbi på sina brädor i 180....

Tacka vet jag vanlig slalom...... det kan jag i alla fall!!

Tjing...nu ere käk!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Näää vad kul..Jag suger på att åka skidor...

Vi ska grilla i det vackra vädret har maken bestämt...han ÄLSKAR att grilla
*jag ser framför mej en hel säsong fylld med grillad fläskfile,pommes och mangoraya*ryyyyys*

PÖSS

/Cian

Anonym sa...

Åhhhhhhh, packa ner mig med.. snäääääälllaaa!!!
Jag längtar såå efter att få åka slalom igen.. det var hur länge sen som helst :(

Ha en helt underbar helg i vinterland!

Kram ulrica

Anonym sa...

Jag kan varken åka skidor eller bräda.

Pojkvännen åker däremot skidor och är i Åre just nu och jag skulle inte för mitt liv följa med dit upp, inte ens för after-skin.

Trivs bättre här i lite sydligare breddgrader.

Ha det så himla gött i Mora.

Kram Malliz

Anonym sa...

Men älskling. Du och jag ska ju åka bräda mot solnedgången. Med blåslagen rumpa och snö inanför glajjorna :) Love you

niinis sa...

Cian: Åh..låter trevligt me grill, vi kommer gärna nångång ;)

Ulle: Hihi....ja det brukar bli långt mellan varven på slalomåkandet! De e så underbart.... :)

Malliz: Jasså.... nee, en del har inte intresset så då blire inte av helt enkelt! Men najs me Åre, de e såååå mys där! Men, trivs man itne så har man inget där o göra faktiskt... bättre hemma i syd! Kram

Maken: Hihi.... har du vågat dig på o skriva på bloggen! :) Nee... du får stajla på me din bräda så får jag glassa me vanliga skidor :) Love you!

Anonym sa...

Get a room...

Eller just det, det var kanske precis det ni skulle....