fredag, mars 23, 2007

Pullalalalalaaaaaan!!

Åh vad glad han blev...... men den lille finurlen hade ju varit o kikat i lillebrors rum och sett kartongen. Så han blev ju inte JÄTTE överraskad om man säger så.... Som tur va så fanns det ju inte någon bild på den på utsidan men inte så svårt att lista ut vad den innehåller gissar jag!

Han blev i alla fall överlycklig, ville kasta sig ut på gården direkt...nu råkade den vara lite för hög för honom så sadelns rör måste kapas en bit för att vi ska få ner den tillräckligt!

För exakt 11 år sedan var det ungefär 40 minuter kvar till han skulle titta ut till världen....10.13 föddes han, kan tänka mig att jag låg som värst just nu! Typ slet i exets hår, skällde och gnugga foten i sängen. Det var nåt jag gjorde faktiskt...gnugga foten i sängen...heeeela tiden! Måste ha vart nå "tics" jag fick för mig!

För att inte dra hela förlossningsberättelsen så ska jag bara kortfattat säga att Theddes förlossning tog 14 timmar, avslutades med att han blev utdragen med sugklocka, ett snyggt litet "cone-head" som tittade ut, ett blått jättemärke på skallen!

Plutten.... det roliga inträffade när jag väl skulle gå o ta mig en dusch efter förlossningen, halvt ihjälslagen (som det faktiskt kändes som) fick jag mig en liten pall att sitta på i duschen eftersom man då var lite skakis efteråt.
Satte mig på pallen för att resa mig upp hastigt, kändes som jag satte mig på något...men där låg inget. Testade en gång till...samma sak hände!
Undrade verkligen vad de var för osynligt som låg på den där pallen.. man är ju lite snurrig sådär efter man fött barn. La då handen på den där saken som precis fått ut ett barn på 3,5 kilo!
MY GOD, asså....kändes som den vuxit nedåt en sådär 10 cm...... så det va min egen pulla jag satte mig på....o trodde att de va nåt annat! Jag va i chocktillstånd... Skulle det här gå tillbaka nångång eller skulle man få börja specialsy sina byxor liksom?? Men, för att lugna er en smula ska jag berätta att den blivit sig själv igen..... den var nog bara lite trött o slut efter händelsen! :)

Ha en bra helg nu min kära bloggers, jag ska nog dra på en liten fest ihelgen......jag behöver alkohol!

PUSS & KRAM

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha...Ja man vågade inte gå på muggen på bra länge efter förlossningen...*kommer ihåg*

Ja en fest..precis vad jag oxå behöver..Alkohol..nu är det bara några timmar kvar sen så är det heeeeeelg :)

PÖSS

/Cian

Anonym sa...

Va 14 timmar!!!
Min tog 5 dygn!!
så din var en piece of cake dåra ;)

Allt började så bra med värkar fast jag hade gått 3 v + 4 dgr över...:/

BM som tyngd snörpte ihop min rock o tryckte,senare sugklocka sen tång sist men inte minst ett akutsnitt och tur för dom att det gick som det gick till slut för jag var bra mör illa behandlad samt totalt skräckslagen!!!

Det blev en pöjk på över 5 kg! och han lever fortfarande o har hälsan 15 år senare =) mitt hjärtas längtan.

Ha en toppenkalas helg!
((Kramas))

Anonym sa...

Iiiiihhhh ja minnena går aldrig ur!! Den där varma lilla krabaten man får upp på magen, den som sprattlar och gnyr. Åh det är KÄNSLA det.

Och ja... jag fikar gärna med dig även om tråk-Cian (hi hi) inte kan.

Jag tar GÄRNA en tur till din stad. Skall höra med gubben ikväll när det passar bäst.

Åh vad jag ser fram emot det.

Massa kramar,
M

mumrik sa...

Ja, vem hade inte varit hängig efter att ha pressat fram nåt sånt?

Kan säga att äldste tösen tog knappt 2 timmar...yngste tösen precis under 1 timme...fast då hade vi ju en liten biltur in till BB på 7 mil...där jag hade en skrikande och vrålande människa som krävde att jag skulle köra liiiite fortare hela tiden...när vi var upp i 210 så fick jag förklara varför det inte gick fortare...det berodde på bilen och inte på mig...

De vanliga 50 minutrarna som det brukade ta tog bara dryga 20...fast det var ju inte en bil ute klockan 6 på midsommaraftonsmorgon...

Anonym sa...

Jag vinner nog den här tävlingen... Äldsta tog iofs flera timmar men Fröken Mitten tog tjugo minuter!!!! Å Lilla Hon bara någon timme...

Jihoooooo. The winner takes it all.