tisdag, mars 20, 2007

The house...

Oj, ja jag har nog missat en ganska så viktig detalj märkte jag på mina kommentarer.....

Vi har blivit husägare! Jag trodde faktiskt att jag hade sagt det......hmm.... eller är det som vanligt, mitt minne spelar mig ett spratt!?

Ja, precis...vi har köpt hus vi! Det var ett ganska så odramatiskt scenario i form av att det inte kom igång någon budgivning.... hon hade haft intressenter några gånger med aldig blivit erbjuden den summa pengar som verkade lockande! Host host sa vi o pungade ut...haha...näää. Det är ju säljarens marknad helt klart, o med tanke på att hon bott i 19 år o aldrig renoverat så fick hon ett ganska bra pris....å andra sidan så fick vi oxå det!Vi hade nog lite tur, det var 2 familjer till som var intresserade efter att vi sagt att vi ville ha det......men hon orkade inte me nå mer visningar tydligen! Huset i sig är det en heeeeeeeeel del att göra på, såsom att täcka diverse gröna medaljong-golv, byta ut oranga köksluckor, renovera båda badrummen m.m. Men, då får vi det som vi vill ha det....

Så jaaa bloggers, en till veranda att skratta ekande högt på i sommar...... :) Fy fan va roligt! Grillarna står o flåsar med diverse godheter på....alla möjliga goda såna cremefraiche guckor står på bordet. Vindunkarna står uppradade på trallen..... aaahhhhh.....sommaren, kom nu!

Men jag har lite o göra innan dess känns det som.......

Malliz...jag vet, jag skulle behöva alla möjliga body tjofrästräningsmetoder.... Men, var är motivationen? Ingenstans...jag hittar den ingenstans! Jag lovar.... Men, vi har ju köpt en sån crosstrainermojäng, den är skitbra! Jag kör faktiskt på den...o så ska mamma o jag börja promenera in oss i bikinin! Maken ska väl oxå med när han får ärslet ur ;) Han gillar inte o promenera, han vill spela squash! O det har jag hört sen Uppsala brann....men inget har hänt! Jag vet inte var i problemet ligger faktiskt....

Idag klockan 16.30 ska jag tatuera mig igen..... Mina barn ska få en hyllning på min kropp. Jag har ritat den alldeles själv.....nåja med lite hjälp av diverse bilder men annars så är den hemmagjord! Tar ett foto o lägger in här sen...

PUSS & KRAM

9 kommentarer:

Unknown sa...

Jag visste ;) men du har nog skrivit det på MSN...

Inte på bloggen mer än en blänkare om att ni skulle buda på huset...

En tatuering vad kul..Ska bli kul att se bild sen.. ;)

Ja du den där motivationen..Finns inte..
Jag vägde mej igår igen och insåg att en kraftansträngning är av nöden..No more cookies eller godis..nu blir det strikt diet...Inget socker i veckorna...
Plus att jag kanske borde damma av vår crosstrainer..

Men jag har börjat cykla till stationen iallafall :) alltid en början

KRAM

Anonym sa...

Hahaha läste fel igen!
Läste denna mening "mamma o jag börja promenera in oss i bikinin! Naken" *asg* Maken stod det ju!! =)

Jävla vågat att promenera runt i kvarteret med bikini tänkte jag haha! ;)

Vad spännande med tatueringarna :)

/Kram

Anonym sa...

Vad mycket kul som händer. Tatuering och hus, jo ja tackar. Jag kollade på Miami Ink häromdagen och blev skitsugen på en ny men I am clueless!!

Fan vad spännande med hus. Önskar jag bodde närmare för då hade jag erbjudit min hjälp, jag är bra på att riva ner tapeter och bära ut grejer. Var det är radhus? I såna fall är du välkommen till radhuslivet!!

Alla har vi olika motivation när det gäller träning och jag tycker att det räcker gott med promenader och crosstraining. Fast hade du bott här hade jag tvingat dig att gå på åtminstone ett av mina pass ;)

Ha det så gott snäckan och kram på dig!!

niinis sa...

Cian: Duktig tjej som cyklar, jag harinte ens en cykel...dom snodde den för mig! :( Damma av crosstrainern, den e ju skitabra ju ;) PUSS

Garbo: hahahaha....det hade ju vart coolt annars, snacka om o vilja ha uppmärksamhet, jag o morsan liksom! Hahaha..du e rolig du.... :) Kraaam

Malliz: Japp, radhus är det...så jag är med i ligan här nu! :) Älskar o kolla miami ink!!!
Åh, synd du inte bodde här ikrokarna, då hade vi rivit tapet som faaan..o kanske hällt i oss massa vin ;)

O du, hade du vart instruktör här i hålan hade jag helt klart gått på ditt pass, shit! Tror du e grym! Finns väl några bra instr. här i stan men dom är få...o dom lessnar man ju på rätt snabbt!
Kram kram

Anonym sa...

Vad har du gjort idag?
Inget speciellt... Jobbat lite, umgåtts med barnen... Jo, just det, jag köpte ett hus också... :)

niinis sa...

Chris: Haha, jaa jag vet, tyckte väl kasnke att det var en bagatell :) So what, ett hus hit eller dit...mijonskulder där eller här... I-landsbekymmer på hög nivå! :)

Anonym sa...

Började just fundera när jag skulle få höra det ifrån DIG här :))).. tänkte att du kanske ville hålla det hemligt ett tag *S*

Så... GRATTIS till huset!! Det ska bli jättemysigt att ha er i närheten. Tompa är överförtjust och vill att killarna flyttar dit redan nu :))).

Kul att komma igång med promenader också.. det grejar du galant!

Kram Ulrica

Anonym sa...

Nämen vad roligt - stort grattis :)))

Anonym sa...

MEn åååååååååååååååh vad spännande! Längtar så till fotot på tatueringen kommer upp!!!

Det här med motivationen till träningen... för mig bara kom den och nu är jag BESATT. Mår skitdåligt när jag inte får/kan träna. Äntligen har jag nått dit. Det tog bara 32 år...

Nå, blir det någon fika i helgen månne (apropå dieter och träningar ha ha)?

Puss å kram å stort GRATTIS till huset! Glöm inte å ta foto före och efter renoveringarna.