tisdag, mars 27, 2007

Home sweet home...




Idag fick man stanna hemma med lilla Elliot.... här är en tyisk bild på han förresten, ohoy tuben i högsta hugg :)



Han skulle va med på brorsans innebandyträning igår, som jag då (som jag tidigare nämnt) är tränare för...lillebror brukar få va me o flänga lite! Rivstartade med idioten... (fattar inte att man blir sån bestialisk tränare när man slipper själv). 3 killar gav upp efter halva tävlingen för att de hade ont i huvudet, inklusive min hjärtegryns-bebis.




Blev nästan skraj...vafan gjorde jag... Men det satt föräldrar på läktaren som sa att de minsann inte druckit ordentligt idag när det va en sån varm dag ute! Okej.... Dessa föräldrar har nån konstig tendens att mana på mig att köra hårdare träningar med sina barn. O jag vet att anledningen oftast är att de själva vill ha en lugn kväll framför TV soffan..... hur jag vet?? Jo, för att dom erkänt det.... :) Elliot gick o la sig på läktaren en stund för att invänta maken som fick ta med han hem o ge medicin! O nu är han genomförkyld o ligger här i sängen o hostar var fjärde sekund! STACKARS!!! Jag hatar när mina barn e sjuka.... Nyss hostade han sådär så det låter som allt ska komma utflygande.... o så säger han: "Mamma, jag ska gå på toa, fast jag ska inte spy om du tror det". Han hör nog själv hur det låter!




Jahapp.... allt blir ju så upp o nervänt när man stannar hemma från jobbet. Man vet inte riktigt vad man ska göra... eller jo, alltså jag vet. Har en tvätthög upp till taket..men frågan är ju vad man vill göra?!?! Krama på bebisen går nog o göra om han inte lessnar ur när han i själva verket vill glo på film...nepp, jag går ner till tvättstugan o kollar om det finns lediga tider!


Men med min tur ere väl nån jävel som tänkt samma tanke som mig.... Fattar ni va jag längtar til vi flyttar till huset! Ingen jäkel som kan boka min tvättmaskin då inte!!!




Ha en bra dag alla i härliga solskenet!!! Jag blir shoppingsugen av det här vädret.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars elliot,hoppas det går snabbt över....

ja usch ja för vissa föräldrar och jag som e så överkänslig och kan börja tjuta över att nån inte svarar sin unge på stan du vet "mamma mamma! varför det varför då???"
Sånt som går en vanlig förälder på nerverna men som jag tycker är gulligt.

Shoppingsugen var det,ska in till stan idag och trodde i min enfald jag kunde spendera men nu har jag settat o räknat och det går inte ihop denna månad gahhh! :/

Ah! det får väl bli en liten stor stark (utan paraply,se Honkenbloggen)Han dricker paraplydrinkar i vanliga fall.
Ah,det var ett skämt från mig som förmodlingen ingen fattar ;))))

Buuuhääää! aldrig får man ha kul!
Fast om jag jämför med Cian så ska jag inte gnälla...

Kram på dig Ninisen och krama om lille Elliot från mig.

Anonym sa...

Lille gubben. KRYA PÅ MASSOR!!

Jag kan bara hålla med - jag HATAR också när mina barn är sjuka. Det är det värsta som finns... och man kan ju inget göra (mer än att finnas till med O'hoy & godis he he).

Massa kramar till dig gumman.
Nu skall jag ut i solen.

/fru P

Anonym sa...

Krama på Elliot-busen ordentligt.
Hälsa honom att Denise säger att han ska få följa med henne på moppen till stallet när ni flyttat :).. det kanske kan muntra upp honom lite *S*

Shoppa.. jag har slängt ut halva min garderob, allt är för stooooort :)))))).. så jag bara måste shoppa.. nya skor, nya brallor, nya toppar.. det enda negativa med att viktväkta är väl att även bysten försvinner :(( så jag måste ha nya behåar också.. och nu börjar jag få gällivarehäng på underbrallorna också, så vi tar några såna också :))))).

Ha en toppendag hemma, gumman. Skit i tvätthögen.. sätt på en DVD och mys med busen!

Kram Ulrica

Anonym sa...

Åhh lilla gubben att var sjuk är inte kul..
jag ahr en superduper förkyld Vilding hemma som låter som ett helt tröskverk när han andas...

Ja det är SÅÅÅÅÅ skönt med egen tvättmaskin...


PÖSS

/Cian

Anonym sa...

Har han repat sig lite?

Massa kramar,
M