torsdag, mars 01, 2007

Eeeehhh va??

Godmorgon mina vänner!

Idag är en ny dag..... Thedde är i skolan, va lite orolig i morse men han har nog oxå gett sig fasen på att klara det här nu! Jag känner mig mycket lugnare nu.... magkänslan säger att de e coolt!

Igår va vi på en kompis dotters kalas. Snacka om att det är "moderna" familjer nuförtiden!

Scenariot:
Hon va ihop med sina 3 barns pappa i 16 år, skilde sig och återfann en kärlek från sin ungdom som hon aldrig riktigt släppt! Han i sin tur har 2 ganska så stora barn o ett riktigt PSYCO till ex! Min kompis fd man har hittat en ny tjej som har 2 egna barn, som för övrigt sprang efter mitt ex ett tag...... BAH!

Aja, jag kan inte rå för att jag känner obehag för sånt här!

* För det första trodde jag att min kompis hade det ultimata förhållandet o blev ärligt talat förbannand när hon berätta att dom skulle skiljas! FAN, ska man aldrig se ren o skär tvåsamhet?!

* Hennes föredetta man har blivit så annorlunda sen dom skiljdes o blivit ihop med en tjej som är ALLT annat än min kompis var....det kanske blir så? Man letar efter nåt som är såååå olikt sitt ex som möjligt??

* PROBLEMET LIGGER HELT HOS MIG SJÄLV!!!

* Jag fixar det inte än....jag är så ovan vid att dom inte lever tillsammans längre..... o så dyker det upp massa konstiga nya killar o tjejer!! USCH!

O så går jag omkring o är ett levande exempel på exakt samma sak!! Eeeehhh...hur går det här ihop egentligen?? Kan inte riktigt förstå mig på mig själv här......

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det bor nog en liten trygghetsnarkoman i oss alla...

niinis sa...

Chris: Ja usch... men det värsta är nog att jag funkar så överlag. Typ: Jag får men inte du.... :D

Anonym sa...

Hehe... då ska du bara veta hur lång tid det tog för oss att sluta säga Nina & Jonsson :)))

Nu är det dock borta ju.. men såna här nya konstellationer är ofta svåra.. man är invand med nåt och då är det konstigt med nya saker.

Jag vet då när Micke och jag tog ett break på ett par månader, då var det många som sa att hur ska vi kunna sluta säga Ulle & Micke.. du får skaffa en ny Micke sa dom då :)... tur då att vi sögs tillbaka till varann *S*

kram Ulrica

niinis sa...

Ulrica: Hahaha, jaaa...jag kan tänka mig det! O sen att jag dessutom blir ihop med din kusin, det måste ha vart konstigt! :)

Det är ett invant mönster som är vidrigt o behöva ändra på...men som sagt, man vänjer ju sig vid det nya oxå till slut!

Anonym sa...

Inte konstigt alls.. bara superskoj :).. och nu är det ju hur självklart som helst att säga Nina & Tony :))).. men jag ska ärligt säga att när jag säger det så kommer det direkt upp en låtrefräng i knoppen.. "nina o jonny.. nina o jonny..."... tror du vi kan döpa om Tony till Jonny istället?!?!

kraaam ullebullen

niinis sa...

Ulle: Den där låten har förföljt mig hela livet! Jag va ihop me en kille osm hette Jonas, lite likt förut...o den sången skalla ständigt! :)

Johnny är ju samma ligistnamn som Tony så visst...vi kör på det! Hahaha

Anonym sa...

Ha ha, ja du... jag kan bara hålla med. Jag har ju en fyrtiotalist-hjärna så tvåsamhet och trohet skall ju bara funka liksom (ehh säger jag som varit otrogen i alla förhållanden, förutom detta).

Nå väl, det är 2000-tal och så här är det. Man byter partner till höger och vänster och med på köpet kommer några ungar.

Puss

Anonym sa...

Å du... jag är SÅÅÅÅ glad över att din lille prins kämpar på och faktiskt fixar sin oro! Vilken cool kille asså.

Anonym sa...

Jag får men inte du...hahahah kan det bli mer rätt??

Så resonerar jag oxå...


Kraaaaam

trippetitrippeti

/Cian

niinis sa...

Pendlis: Visst är han duktig!!! STOLT.....

Ja, det är ju så... man måste inse att de e trendigto sträva efter lycka...för så är det ju faktiskt!!
PUSS

Cian: Just det...jag får men inte du!! :) Mitt motto....

Anonym sa...

Man blir ju nästan tårögd när man stöter på par som hållt ihop hela livet,hur gör dom lixom för att orka.?
Min sons far o jag hängde ihop i vart fall 10 år så jag skiljer mig inte så lätt heller och nu är jag o gubben gifta efter 6 år och vi lär nog hänga ihop till döden skiljer oss åt :)

En vän till mig går igenom en kris efter 25 år som gift så träffar hennes gubbe en ung snärta och köper hus och allt hon pekar på, samtidigt som han står med ena foten kvar i sitt gamla förhållande!!!
Att min vän orkar!

/Kram